Domov Elektromobilita Čaro osobnosti CEO už nestačí, Tesla znásobuje investície do reklamy

Čaro osobnosti CEO už nestačí, Tesla znásobuje investície do reklamy

Foto: Karol Gajdoš

Elon Musk raz napísal, že nenávidí reklamu. Spomalenie rastu predaja elektromobilov však donútilo aj Teslu, aby zvýšila výdavky na propagáciu jej produktov.

Tesla bola v mediálnych kruhoch známa svojou averziou voči reklame. Ako však informuje The Wall Street Journal, v poslednom čase spoločnosť markantne zvýšila výdavky na reklamu a to nielen na platformách, ktoré vlastní samotný Musk. Podobne ako niektoré iné úspešné startupy sa aj Tesla spoliehala na ústne odporúčania prvých používateľov a stúpajúcim verejným záujmom o osobu Elona Muska. Napriek tomu, že Tesla v minulosti neinzerovala, mohla sa spoľahnúť na dostatočné mediálne pokrytie svojich aktivít, vďaka čomu mala vždy dostatok objednávok na nové vozidlá. Na výročnom zasadnutí Tesly v máji 2023 však Elon Musk zmenil postoj k reklame, keď jeden k akcionárov navrhol, aby spoločnosť zvážila výdavky na reklamu. Musk odpovedal, že “skúsime malú reklamu a uvidíme, ako to pôjde“.

Tesla Model 3
Tesla Model 3. Foto: Karol Gajdoš
Viac ako 6 miliónov do digitálnej reklamy

Podľa odhadov Vivvix, divízie spoločnosti MediaRadar na sledovanie reklám minula Tesla v minulom roku na reklamu približne 6,4 milióna dolárov. Už to je zásadný nárast oproti roku 2022, keď minula približne 175-tisíc dolárov. V porovnaní s konkurenčnými automobilka však ide o skutočne zanedbateľné číslo. Napríklad koncern General Motors minul na reklamu v roku 2023 3,5 miliardy dolárov.

Fun Features - 16s - Price End MY

Najviac reklamného obsahu smeruje Tesla na YouTube, Facebook, Instagram a X. Nová reklamná kampaň propaguje Model Y so zábermi na kovboja a továrne Giga Texas v Austine v Texase. Nedávne reklamy na YouTube zahŕňajú obsah zameraný na rodinu s obrázkami detí na zadných sedadlách či detí hrajúcich videohry na obrazovkách vnútri vozidla, zmienky o päťhviezdičkovom hodnotení bezpečnosti Modelu Y a popis plánovača výletov, ktorý môže poskytnúť návrhy na cesty na základe umiestnení nabíjacích staníc Tesla.

Defrost your Tesla from bed

Tesla v januári varovala pred spomalením rastu v roku 2024. Na to zareagovali aj ceny akcií, ktoré sa v tomto roku zatiaľ prepadli o 30 %. Podľa odborníkov, kto chcel, si už Teslu kúpil, a spoločnosť sa teraz musí zamerať na spotrebiteľov na masovom trhu. Ak chce byť v tomto smere úspešná, bude musieť podstatne viac investovať do reklamy, aj keď pravdepodobne to nebude robiť v takom veľkom rozsahu ako konkurencia.

Cybertruck at Hell's Gate

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJThe Wall Street Journal
Predchádzajúci článokTEST Moto Guzzi V100 Mandello – ideálny spoločník na dlhé trasy
Nasledujúci článokMali zachrániť spaľováky, no ich udávaná spotreba je odtrhnutá od reality