Domov Elektromobilita Tri motory a 830 koní. Na cesty mieri “uletený” kabriolet

Tri motory a 830 koní. Na cesty mieri “uletený” kabriolet

Foto: Maserati

Stále platí, že Maserati GranCabrio aktuálnej generácie je nádherný kus auta. V novej verzii sme sa dočkali elektromotorov namiesto osemvalca.

Začiatkom marca sme vás informovali o novej generácii veľmi obľúbeného Maserati GranCabrio. Ešte sme si nestihli ani zvyknúť na jeho novu tváričku a už tu máme novú verziu – Maserati GranCabrio Folgore. Na prvý pohľad si to nevšimnete, avšak novinka prišla o jednu veľmi zásadnú vec, minimálne pre petrolheadov.

Maserati GranCabrio Folgore
Foto: Maserati
Ako šafránu

Talianska automobilka vidí dieru na trhu a nekompromisne si ide za svojim cieľom. V segmente luxusných elektrických kabrioletov toho na výber veľa nemáte, a tak novinka s celým názvom Maserati GranCabrio Folgore má nabehnuté na to, aby sa stala predajným hitom. Už prívlastok Folgore naznačuje, v čom je nová verzia iná. Tak, ako v prípade uzavretého GT-čka, aj verzia bez strechy produkuje brutálny výkon ukrytý v nádhernej karosérii, lahodiacej každému oku. Tí, ktorí si nepotrpia len na vzhľad, ale pri jazde mestom bez strechy by boli radi sprevádzaní poriadnou zvukovou kulisou, toto auto nie je.

Maserati GranCabrio Folgore
Foto: Maserati
Rovnako ako GT

Maserati GranCabrio Folgore využíva rovnakú 800V architektúru a o pohon sa tiež totožne ako v GT-čku starajú tri elektromotory. Jeden je umiestnený na prednej náprave a dva na zadnej. V tejto konfigurácií systémový výkon dosahuje hodnoty až 560 kW, teda 761 konských síl. Samozrejme, nechýba funkcia MaxBoost, ktorá krátkodobo navýši dostupný výkon až na 610 kW, teda 830 koní. V tomto momente maximálny krútiaci moment dosahuje ohromnej hodnoty 1350 Nm. Inteligentný systém pohonu všetkých štyroch kolies s vektorovaním krútiaceho momentu dokáže v rámci správne zvoleného jazdného režimu preniesť všetok výkon výhradne na zadnú nápravu.

Maserati GranCabrio Folgore
Foto: Maserati
Takmer pol tony

Oproti uzavretej verzii s obdobným pohonom GranCabrio pribralo 80 kilogramov. Komu sa to zdá veľa, radšej preskočte nárast hmotnosti oproti verzii s konvenčným, spaľovacím motorom V6. Klasická verzia bez strechy podľa výrobcu váži presne 1895 kg. Elektrická verzia rovnakého auta váži až 2340 kg. Celkovo hmotnosť narástla o 445 kg, čo je už poriadna váha. Pri tejto hmotnosti pravdepodobne nepomôže ani ideálne rozloženie hmotnosti 50:50. Avšak treba priznať, že novinka zvládne aj s takou hmotnosťou šprint z 0 na 100 km/h za slušných 2,8 sekundy, pričom jeho maximálna rýchlosť je 290 km/h.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Maserati
Predchádzajúci článokJozef Ráž otvorene: Vďaka Vallovmu cyklochodníku som ministrom
Nasledujúci článokTOP 3 najvýkonnejšie nové & jazdené autá do 20 000 eur

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here