Domov Elektromobilita GranTurismo Folgore: preteky o prvý taliansky elektrický superšportiak vyhralo Maserati

GranTurismo Folgore: preteky o prvý taliansky elektrický superšportiak vyhralo Maserati

Maserati zvolilo nezvyčajné predstavenie svojho prvého čisto elektrického športového auta. GranTurismo Folgore sa odhaľuje na videu prakticky bez kamufláže, známe sú aj niektoré technické detaily. Oficiálna premiéra je pritom naplánovaná až na rok 2023.

Elektromobilita so sebou prináša úplne nové výkonové štandardy. Kompaktnosť elektromotorov umožňuje konštruktérom ich duplikovanie, takže nie je žiadnou výnimkou, ak elektromobil poháňajú dva či štyri elektromotory. Maserati GranTurismo Folgore ich má tri a celkový výkon pohonnej sústavy je priam neuveriteľných 1200 koní. To tomuto elegantnému kupé stačí na to, aby z 0 na 100 km/h vystrelil za 2,7 sekundy. Na rozdiel od civilných áut tu elektrika nebráni v dosahovaní vysokých rýchlostí, Folgore bude schopné uháňať rýchlosťou až 320 km/h. A ako znie prvé elektrické Maserati? Pozrite si video.

V ňom riadi auto šéfdizajnér Klaus Busse a šéfka komunikácie Maria Conti poskytuje niektoré technické detaily. Spoločnosť na cestách v Kalifornii im robí americký stand-up komik Sebastian Maniscalco, ktorého reakcie na prudké zrýchlenia Maserati vás určite pobavia. Kým exteriér vidíme vo videu prakticky celý, podoba palubnej dosky nám zatiaľ nebola odtajnená. Očakávať môžeme použitie ekologických materiálov a menej tlačidiel.

Ďalšie blesky už čoskoro

GranTurismo Folgore bude prvým čisto elektrickým vozidlom značky Maserati. Po uvedení do predaja zostane k dispozícii aj benzínová alternatíva s vidlicovým osemvalcom. Všetky ďalšie elektrické vozidlá značky Maserati dostanú prívlastok Folgore (v preklade blesk). Ďalšími na rade by mali byť kompaktné SUV Grecale Folgore a GranCabrio Folgore. V ďalších rokoch sa dočkáme elektrického variantu modelov MC20, SUV Levante aj manažérskej limuzíny Quattroporte.

Napriek tomu, že konštrukčné ide o úplne nové auto, Folgore zdieľa veľa dizajnových prvkov so spaľovacím GranTurismom. Svojimi proporciami ide o typický grand tourer. Mriežka chladiča a tvar predných svetlometov majú už bližšie k novšiemu modelu MC20. Vidieť tiež môžeme použitie klasických spätných zrkadiel namiesto kamier, ktoré sú v súčasnosti v móde. Konektor na nabíjanie sa nachádza pod ľavým zadným skupinovým svetlometom. Čo sa týka dojazdu alebo kapacity batérií, tieto údaje zatiaľ nepoznáme. Vozidlo však bude schopné nabíjať sa rýchlosťou dojazdu 160 km za 10 minút.

Folgore

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokFord má ťažkosti s výrobou Mustangu Mach-E, hrozí problém s…
Nasledujúci článokDotykové obrazovky neprospievajú bezpečnosti jazdy. Rozdiely sú priepastné