Domov Elektromobilita Audi pripravuje luxusnú nabíjaciu stanicu. Spustiť takýto projekt plánuje už tento rok.

Audi pripravuje luxusnú nabíjaciu stanicu. Spustiť takýto projekt plánuje už tento rok.

Audi Hub

S príchodom elektromobility je už dlho jasné, že sa bude musieť vyvíjať aj koncept typickej čerpacej stanice, ktorá sa z malej samoobsluhy zmení na niečo vhodné na dlhšie návštevy a bude schopná pojať viac automobilov. Audi pripravuje svoj vlastný koncept plný luxusu.

Aj napriek rýchlemu nabíjaniu na jednosmerný prúd a návštevám trvajúcim 10 až 15 minút je pravdepodobné, že nabíjacie stanice sa budú musieť vyvinúť ďalej. Audi pracuje na koncepčnom nabíjacom uzle pre takzvanú „prémiovú elektromobilitu“. Tento koncept chce predstaviť koncom tohto roka, pred možným výrobným debutom.

Ako si Ingolstadt predstavuje oblasť služieb budúcnosti?

Audi sa zameralo na riešenie budúcej otázky nedostatku nabíjacieho priestoru doma a zároveň si predstavilo riešenie špičkového dopytu po nabíjacej infraštruktúre. Riešením spoločnosti je nabíjací “rozdeľovač”, ktorý je vybavený obrovským množstvom energie – 2,45 Mw. Túto porciu energie poskytujú použité lítium-iónové batérie. V takomto “rozdeľovači” by bolo umiestnených šesť nabíjacích staníc pre šesť automobilov s nabíjacím výkonom až 300 kW.

„Vďaka tomu je výkon začínajúci na 11 kW dostatočný na to, aby bolo možné neustále plniť tri úložné moduly s celkovou kapacitou 2,45 MWh a nabíjať ich cez noc,“ uvádza spoločnosť. “Fotovoltaické moduly na streche poskytujú dodatočnú zelenú energiu. To nielen uľahčuje výber možných miest, ale aj znižuje potrebný čas plánovania a náklady a zároveň šetrí zdroje. Modulárny koncept navyše poskytuje maximálnu flexibilitu a škálovateľnosť.”

Audi Hub

Cieľom je minimalizovať závislosť nabíjacích staníc od miestnej energetickej siete. Namiesto toho môže nasávať elektrinu mimo špičku a potom ju predávať automobilom počas špičiek.

Luxus počas nabíjania

Okrem technických schopností nabíjania by koncepčný nabíjací uzol bol tiež pohodlným miestom na strávenie času – to je polovičná rovnica elektromobility na špičkovej úrovni. Stanica v tvare kocky by mala salónik s jedlom a nápojmi vhodný na návštevu okolo 20 až 25 minút – zároveň by bolo možné nabiť Audi e-tron GT z 5 na 80 percent pri nabíjacej kapacite 270 kW.

„Aby bolo čakanie skutočným prémiovým zážitkom, salónik poskytne zákazníkom Audi perfektné služby pre príjemné strávenie procesu nabíjania,“ hovorí automobilka. „Salónik na poschodí ponúka miesto, kde môžete tráviť čas. Je moderný a v súlade s prémiovým konceptom, dokonalým priestorom a prostredím na prestávku s pridanou hodnotou. Rôzne vymoženosti a množstvo občerstvenia, nápojov a iných.”

Veľká flexibilita a nezávislosť na infraštruktúre

Audi navrhuje, aby bol takýto “powerhouse” modulárny. Pričom by bolo možné prepravovať jednotlivé batérie aj na miesta, ktoré sú väčšinou nezávislé od kapacít miestnych energetických sietí. Nabíjacia stanica s vlastným úložiskom batérie by teda nebola tak závislá od miestnej infraštruktúry ako moderná rýchlo nabíjačka.
„Nabíjací uzol stelesňuje naše ašpirácie na elektrickú éru a zdôrazňuje záväzok spoločnosti Audi k sloganu„ Vorsprung durch Technik “.

Audi A6 E-tron Concept ukazuje, ako bude vyzerať vyššia stredna trieda
Audi A6 E-tron Concept

Flexibilný vysokovýkonný nabíjací park HPC, ako je tento, nevyžaduje veľa z miestnej elektrickej siete a využíva koncepciu udržateľnej batérie. Naši zákazníci profitujú mnohými spôsobmi. Napríklad zo schopnosti robiť výhradné rezervácie salónika a krátkych čakacích dôb vďaka vysokovýkonnému nabíjaniu. To je v súlade s prémiovým konceptom, “uviedol Oliver Hoffmann, člen predstavenstva Audi pre technický rozvoj.

Nebude to lacné

Samozrejme, že sa jedná o koncept elektromobility na vysokej úrovni. Je zrejmé, že také niečo by nebolo lacné postaviť. Používatelia teda budú určite musieť zaplatiť za prémiovú službu. A s relatívne malým počtom automobilov, ktoré môžu byť nabíjané naraz. Audi však tvrdí, že majitelia automobilov si budú musieť urobiť rezervácie, aby mohli takéto zariadenie navštíviť. Takéto riešenie by nemalo slúžiť v lokalitách pri diaľnici. Cieľ je oveľa exkluzívnejší s vybavením podobným miestnosti u luxusného dílera.

Audi Hub

Mali by sme si však ešte položiť otázku, koľko majiteľov Audi EV by jednoducho nenabíjalo auto doma pomocou svojej špeciálnej nabíjačky. Ale nemusí tomu tak byť v budúcnosti, keď tí, ktorí majú k dispozícii iba parkovanie pri paneláku alebo mimo rodinného domu, budú nútení hľadať stanice inde. Spoločnosť Audi plánuje spustenie pilotného projektu na konci tohto roka a momentálne hľadá vhodné miesto pre tento koncept v Nemecku.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCar and Driver
Predchádzajúci článokBMW i4 oficiálne – nový iDrive 8 a maximálny dojazd 590 kilometrov!
Nasledujúci článokObnažený McLaren Elva dostane ochranný štít !