Domov Elektromobilita Na pumpách si budete môcť vymeniť batériu v elektromobile

Na pumpách si budete môcť vymeniť batériu v elektromobile

Čínsky výrobca elektromobilov NIO uzavrel strategickú dohodu o spolupráci so spoločnosťou Shell. Toto spojenie okrem iného umožní inštaláciu staníc na výmenu batérií pre elektromobily v Európe.

V dohode sa uvádza, že NIO a energetický gigant spoločne vybudujú a budú prevádzkovať zariadenia na nabíjanie a výmenu batérií. Do roku 2025 sa plánuje inštalácia 100 staníc na výmenu batérií v Číne. V pláne je aj začatie výstavby a prevádzky pilotných staníc na starom kontinente.

Postupne aj do Európy

NIO už v Číne nainštalovalo viac ako 300 staníc na výmenu batérií. Zariadenia, ktoré sú v súčasnosti dostupné len pre majiteľov áut tejto značky, dokážu vybrať vybitú batériu a vymeniť ju za plne nabitú za tri minúty.  Ide to podstatne rýchlejšie ako aj tie najrýchlejšie nabíjačky a v podobnej rýchlosti ako bežné tankovanie paliva. Shell tiež sprístupní svoju nabíjaciu sieť v Európe užívateľom NIO a umožní NIO inštalovať výmenné stanice na svojich čerpacích staniciach. NIO na oplátku nainštaluje rýchlonabíjacie body Shell Recharge na svojich výmenných miestach.

Obe značky budú pokračovať v skúmaní ďalších možností spolupráce v oblasti správy batériových aktív, správy vozového parku, členských systémov, služieb domáceho nabíjania, pokročilého nabíjania batérií a vývoja technológie výmeny. Shell, ako najväčší maloobchodný predajca benzínu na svete, tvrdí, že sa zaviazal stať sa jedným z popredných poskytovateľov nabíjacích služieb na svete a presne k tomu aj smeruje konanie spoločnosti.

Nie tak ďaleko, ako by sa zdalo

NIO urobilo svoje prvé kroky na európskom trhu predajom svojho SUV ES8 a sedanu ET7 v Nórsku. Očakáva sa ďalšia expanzia do Európy, pričom firma v máji uviedla, že v prípade dostatočného záujmu by mohla expandovať aj do ostatných krajín Európy.

Len nedávno sa dostali na svet informácie o expanzii aj k našim susedom do Poľska. Čínsky výrobca by chcel postaviť výrobnú továreň práve v Poľsku. NIO nemá za cieľ konkurovať iba ostatným ázijským a európskym výrobcom. Jednoznačne sa ich cieľom stalo narušiť nadvládu Tesly. Aj napriek tomu, že značka NIO vznikla pomerne nedávno, v roku 2014, má tie najambicióznejšie plány. Ich aktuálne predaje sa počítajú v desiatkach tisícov. Každopádne NIO je žralok v mori výrobcov elektrických vozidiel a ich vstup do Európy a nadviazanie spolupráce práve s gigantom ako je Shell by určite malo znepokojovať ostatných výrobcov vozidiel.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokPRVÉ DOJMY: Škoda Karoq 2022, v piatich minútach vám ukážeme čo všetko sa zmenilo
Nasledujúci článokTEST Yamaha MT 07. Ideálna motorka pre začiatočníkov