Domov Elektromobilita Kolaps BritishVolt je pre Slovensko zdvihnutým varovným prstom

Kolaps BritishVolt je pre Slovensko zdvihnutým varovným prstom

Automobilový priemysel vo Veľkej Británii zažil pomerne ťažký týždeň. Môže byť kolaps spoločnosti BritishVolt úvodným tónom umieračika pre britský automobilový priemysel?

Jednoducho povedané, BritishVolt nedokázal prežiť, pretože prostredie v Spojenom kráľovstve na výrobu batérií nie je ani zďaleka atraktívne. Toto by mohlo byť zaujímavým príkladom pre všetkých ostatných. Nedostatočná vládna podpora a teda nedostatok dôvery investorov v sektor, znemožnili spoločnostiam ako BritishVolt získať oporu na britskom trhu.

Nutnosť vlastnej výroby rastie

Bez výrobnej základne batérií aktuálne nemôže fungovať ani širší automobilový priemysel. Zánik BritishVolt zdôraznil, že Spojené kráľovstvo sa ani zďaleka nepribližuje k vytvoreniu ideálnej situácie ich domáceho priemyslu výroby batérií. A pri dnešných trendoch ich skutočne zúfalo potrebuje. Krajina v súčasnosti dováža takmer všetky batérie používané v elektrických vozidlách, okrem malej továrne značky Nissan v Sunderlande. To robí Britániu silne závislú od zahraničných výrobcov batérií pre rastúci priemysel elektrických vozidiel.

Absencia domáceho výrobného odvetvia batérií tiež znamená, že Spojené kráľovstvo prichádza aj o isté ekonomické výhody, ktoré prináša silný priemysel elektrických vozidiel. Výroba batérií je vysoko hodnotné a vysokokvalifikované odvetvie. Takéto odvetvie môže vytvárať pracovné miesta a stimulovať hospodársky rast. Ide o niečo, čo sa týka aj Slovenska.

BritishVolt
Zdroj: ANC
Ako dosiahnuť cieľ?

Kolaps BritishVolt má tiež dôsledky pre ambiciózny cieľ krajiny postupne ukončiť predaj nových benzínových a naftových áut do roku 2030. Bez domáceho priemyslu na výrobu batérií a nedostatku investícií do technológie EV nastane problém splniť tento cieľ. Bez správnej stratégie na podporu prechodu na EV sa nedá myslieť na úspech.

V konečnom dôsledku sa kolaps BritishVolt zdá veľkou prekážkou pre automobilový priemysel Veľkej Británie. Tento kolaps zdôrazňuje naliehavú potrebu vlády poskytnúť väčšiu podporu a investície v sektore elektrických vozidiel. Bez domáceho priemyslu na výrobu batérií a nedostatku investícií do technológie batérií hrozí strmý pád automobilového priemyslu vo Veľkej Británii.

BritishVolt

Podarí sa nám to?

Podobnú situáciu môžeme zažiť aj na Slovensku. Volkswagen sa rozhodol investovať do fabriky na výrobu batérií a často sa v tomto smere spomína priemyselný park v Šuranoch neďaleko Nových Zámkov. V tomto smere sa hovorí o investícii vo výške 4 miliardy eur a vzniku 4500 nových pracovných miest. Začiatok výstavby fabriky naplánovali na rok 2024 a začiatok výroby o tri roky neskôr. Naša vláda síce podnikla kroky k presvedčeniu investora, otázkou zostáva, ako úspešne. Vyhlásenie ministra hospodárstva Karla Hirmana o tom, že by sme si takýto krok mali premyslieť, keďže pôjde o energeticky náročnú výrobu, však tomu veľmi nepomáha. Ak nechceme v tomto smere dopadnúť ako Veľká Británia, je rozhodne potrebné dotiahnuť investora na výrobu batérií aj na Slovensko. Iba tak dokážeme zabezpečiť fungovanie automobiliek aj počas “doby elektrickej”.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNajväčšiu automobilovú šou roka 2023 pripravuje Katar, ženevský autosalón sa vráti v roku 2024
Nasledujúci článokNové Audi A8 príde v roku 2024. Bude vyzerať takto?