Domov Elektromobilita Elektromobil s dlhým dojazdom a bez batérií. Bude však pre masy?

Elektromobil s dlhým dojazdom a bez batérií. Bude však pre masy?

Elektromobil na reálne čistú elektrickú energiu, bez emisií a batérií, sa môže čoskoro stať realitou. Spoločnosť nanoFlowcell Holdings plc odhaľuje koncept elektromobilu s dojazdom 2.000 kilometrov.

QUANTiNO 25 (twentyfive) je prvým elektrickým vozidlom, ktoré nevyužíva žiadne batérie. V priebehu výskumu a vývoja tohto vozidla padlo rozhodnutie vylúčiť využitie lítium-iónových batérií, ktoré nemajú až tak pozitívny vplyv na zdravie našej planéty. Namiesto doteraz všade využívaných batérií roadster využíva elektrolytický kondenzátor. Ten počas štartovania napája elektrický pohon nanoFlowcell 48Volt. Po zapnutí dodáva energiu štyrom 60 kW elektromotorom na každom kolese.

Nový pohon nanoFlowcell 48Volt e-Drive je ešte účinnejší a inovatívnejší, než motory aktuálne ponúkané v elektromobiloch. Plne elektrický pohon pri vozidle nanoFlowcell dokáže roadster vystreliť z pokoja na 100 km/h v priebehu 2,5 sekundy. Celkový výkon roadsteru je odhadovaný na 320 koní.

Špeciálny roztok ako zdroj energie

Novinka využíva proces indikovaný ako bi-ION, ktorý generuje elektrickú energiu vďaka interakcii pozitívne nabitého elektrolytu a negatívne nabitého anolytu v iónovo selektívnej membráne. Vozidlo má za 8 rokov vývoja najazdených 500.000 kilometrov. Všetky technologické novinky, ktoré sa z roka na rok posúvajú vpred, majú zabezpečiť vyšší výkon, viac pohodlia pre pasažierov a hlavne ich bezpečnosť.

Podľa výrobcu jedna nádrž roztoku bi-ION dokáže vydržať až na vzdialenosť 2.000 kilometrov. Roztok samotný je uložený v dvoch nádržiach, ktoré majú objem dohromady až 250 litrov. Pre fungovanie takéhoto vozidla v budúcnosti bude nutná samozrejme aj infraštruktúra „tankovania“. Špecializovaná sieť tankovacích staníc bude taktiež jednou z kľúčových podmienok úspechu vozidla od spoločnosti nanoFlowcell.

Švajčiarska spoločnosť tak má pred sebou ešte poriadny kus cesty. V roku 2019 sa však nanoFlowcell nechal počuť, že cena ich jednotkového článku by sa mohla pohybovať na úrovni 600 € a garantovaná životnosť bude 50.000 hodín. Pri masovej výrobe a čerpaní sa teda bavíme o cene 10 centov za liter bi-ION paliva. Plná nádrž QUANTiNO twentyfive by tak stála 25 € a s dojazdom 2.000 kilometrov by 100 kilometrov jazdy vyšlo na 1,25 €. To už je čiastka, kde sa rozhodne oplatí uvažovať o elektromobile. Treba si iba počkať, ako celý koncept spoločnosti nanoFlowcell dopadne.

QUANTiNO twentyfive - I'm ready!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 54

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJnanoflowcell.com
Predchádzajúci článokTrieda E a V8? Na toto spojenie už radšej zabudnite
Nasledujúci článokTrh ojazdených automobilov v januári ožil

2 COMMENTS

  1. a cena paliva bi-ion bude udržateľná tak nízka ?
    veď aj nafta bola na začiatku extrémne lacná !!!

Comments are closed.