Domov Elektromobilita S elektromobilom najazdil 300.000 km, reakcia servisu šokovala

S elektromobilom najazdil 300.000 km, reakcia servisu šokovala

Servis elektromobilov je horúcou témou motoristov. Keďže tu panuje množstvo mýtov a legiend, pozvali sme si do redakcie Mareka Kopču, marketingového riaditeľa značky Hyundai na Slovensku, aby nám niektoré z nich potvrdil alebo vyvrátil.

Motorom rastu elektromobility na Slovensku sú zatiaľ právnické osoby. Napríklad v prípade modelu IONIQ 5 tvoria firmy až 90-percentný podiel kupujúcich. “V prípade tohto modelu našich zákazníkov rozhodne zaujal retrofuturistický dizajn tohto automobilu, ktorý je naozaj unikátny,” začína Kopča. Lákadlom tohto elektromobilu je však aj schopnosť rýchleho nabíjania výkonom až 230 kW. Taký vysoký nabíjací výkon nie je štandardom ani v prípade elektromobilov prémiových značiek. Napokon, IONIQ 5 prešiel naším dlhodobým testom a pokiaľ vás zaujíma, ako v ňom obstál, pozrite si naše video.

Koľko zaplatíte za servis elektromobilu? - Marek Kopča - ROZHOVOR

 

Je servis elektromobilu lacnejší?

Hovorí sa, že servis elektromobilov je lacnejší, pretože elektrické vozidlá nepotrebujú pravidelne vymieňať súčiastky a náplne ako napríklad sviečky, filtre či oleje. Na druhú stranu si servis elektromobilov vyžaduje prítomnosť špeciálne vyškolených zamestnancov a kontrolu podvozkových častí, nabíjacieho konektora či batérie. Pokiaľ by sme však zobrali porovnateľné spaľovacie auto s elektromobilom, ako to v prípade značky Hyundai môžeme urobiť s modelom Kona a Kona Electric, výsledok by hovoril v prospech elektromobilu.

Foto: Hyundai

Ak sa rozprávame o servise v rámci garančných prehliadok počas piatich rokov záruky, tak finančný rozdiel podľa našich údajov predstavuje 20-25 % v prospech vozidla s elektrickým pohonom,” vysvetľuje Kopča. Dostupnosť servisu elektromobilov je v prípade značky Hyundai na Slovensku bez akýchkoľvek kompromisov. “Hyundai kládol veľký dôraz na to, aby pri nástupe elektrifikovaných vozidiel mali zákazníci komfort, na ktorý sú zvyknutí z vlastníctva vozidiel so spaľovacím motorom. V Trnave máme veľké školiace stredisko, v ktorom pravidelne školíme našich kolegov, a preto v každom jednom autorizovanom servise značky Hyundai na Slovensku sme schopní plnohodnotne, kvalitne a kvalifikovane vykonávať servis a opravy našich elektromobilov vrátane prípadnej výmeny batérie.

Ako degraduje batéria?

Hyundai bol jednou z prvých automobilových značiek, ktorá na Slovensku začala predávať elektromobily. Hovoríme najmä o modeloch Kona Electric a Ioniq. “Degradácia batérie je mýtus. Kona Electric je náš najpredávanejší elektromobil v Európe. V minulom roku sme dokázali predať 40-tisíc kusov. Aj na Slovensku máme zákazníkov, ktorí si toto elektrické vozidlo kúpili medzi prvými. Jedno z takýchto vozidiel prišlo do servisu na garančnú opravu. Malo najazdených vyše 300.000 kilometrov. Samozrejme, tomuto vozidlu v servise merali aj kapacitu batérie a po toľkých kilometrov bola kapacita batérie stále na úrovni 97 %. V prípade prvého Ioniqu sa degradácia batérie pohybuje okolo 1 percenta za rok.

Samozrejme, veľa záleží aj od starostlivosti o auto a samotnú batériu, ale reálne používanie elektromobilov aj v slovenských podmienkach hovorí o tom, že súčasné elektromobily nie sú vozidlá na použitie na pár desiatok tisíc kilometrov. Technika a technológie v tomto smere pokročili natoľko výrazne, že aj s elektromobilom je možné pokojne najazdiť státisíce kilometrov bez výraznejšej degradácie batérií. Celý rozhovor s Marekom Kopčom si môžete pozrieť tu:

Koľko zaplatíte za servis elektromobilu? - Marek Kopča - ROZHOVOR

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 36

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMyslel som si, že jazdím ako Rossi. Motoškola na Slovakiaringu mi nastavila zrkadlo
Nasledujúci článokFabia so štvorkolkou? Audi prinieslo unikát