Na prvý pohľad obyčajná Škoda Superb. Obyčajná sivá farba, 17-palcové disky, žiaden nezmyselný bodykit, jednoducho nič, čo by nasvedčovalo tomu, že toto auto má pod kapotou rovnaký počet koní, ako predošlá generácia BMW M5. Inými slovami, dokonalý sleeper.

Hoci Škoda RS nie je pojem, ktorý by v motoristickom svete vyvolával podobnú eufóriu, ako napríklad BMW M, Mercedes AMG alebo Audi S/RS, aj v Mladej Boleslavi vedia vytvoriť auto, ktoré dokáže potešiť nie príliš náročných petrolheadov. Napríklad taká Octavia RS, ktorá je dokonalá voľba pre rýchlych oteckov, ktorí nechcú platiť za auto a jeho prevádzku nezmyselné peniaze. Alebo nedávno predstavený Kodiaq RS. Avšak existuje model, ktorý by s odznakom RS mohol byť naozaj zaujímavý, no vo wolfsburgskom koncerne ho zrejme nechcú: Škoda Superb. Maximálny vrchol, ktorý si môže záujemca o rýchly Superb zaobstarať oficiálnou cestou, poháňa 2,0-litrový turbobenzín s výkonom 206 kW (280 k). To je všetko. Ak chcete viac, musíte sa obrátiť na aftermarket. A presne to spravil majiteľ tohto Superba. Sleeper s okrídleným šípom po jeho úpravách produkuje toľko koní, ako predchádzajúce BMW M5!

Na úvod je treba povedať, že aj 280 koní je slušné číslo. Veď Superb vďaka ním vystrelí na stovku za 5,8 sekundy a maximálne dokáže uháňať magických 250 km/h. A vďaka týmto parametrom si vyslúžil titul najrýchlejšieho produkčného auta, aké kedy opustilo továrne českej značky. No pre niekoho ani to nemusí stačiť.

Michael, ktorý okrem tohto sleepera vlastní aj zaujímavý Abarth 595, chcel od svojej českej limuzíny viac. Prvotný plán bol zadovážiť pôvodnému štvorvalcovému motoru 2,0 TSI stage 1 a 2 úpravy, no potom majiteľ zistil, že ani to mu nestačilo. Ak raz s niečim začnete, je veľmi ťažké prestať, určite to sami poznáte. Michael sa z obavy o zničenie pôvodného motora rozhodol zaobstarať si nový motor, ktorý bol určený pre VW Golf R a Audi S3. A kolotoč úprav sa mohol rozbehnúť naplno.

Michael nezabudol na nič: od vlastného systému vstrekovania metanolu a vody do valcov cez upravené turbodúchadlo až po podvozok a brzdy. Automatická prevodovka DSG je pôvodná, no dostala nové silnejšie spojky, ktoré dokážu preniesť obrovský výkon na kolesá. O výfukový systém s karbónovými koncovkami sa postarala firma, ktorá má na starosti vývoj výfukov pre Aston Martin. Samotný výfukový systém stál približne 3 000 libier (približne 3.500 eur).

Naopak, v interiéri a exteriéri sa nezmenilo takmer nič. Vnútri je vymenený volant, ktorý je teraz potiahnutý alcantarou a na stredovej konzole sa nachádza vtipný nápis “TDI Sport Edition”. Keďže ide o výbavu Laurin&Klement, Superb má každý prvok výbavy, ktorý Škodovka v čase jeho kúpy (v roku 2015) ponúkala. Zvonku môžeme vidieť len decentné lipko na kufri a 17-palcové aftermarket disky obuté na tučných pneumatikách. Nič, čo by nasvedčovalo tomu, že toto auto má 560 koní.

Majiteľ tvrdí, že jeho neobyčajný Superb dokáže držať krok s BMW M5. Šprint z 0 na 60 míľ za hodinu (teda 96 km/h) auto zvládne za 2,9 sekundy. Len pre porovnanie, aktuálna generácia BMW M5 s výkonom 600 koní a pohonom všetkých kolies xDrive potrebuje na túto disciplínu (z 0 na 60 mph) o 0,1 sekundy viac.

Ak by ste mali záujem stať sa majiteľom zrejme narýchlejšej Škodovky a nevadí vám volant na pravej strane, máte šancu. 560-koňový Superb je na predaj za 34 995 libier, teda približne 40-tisíc eur.

Zdroje: YouTube | startstop.sk