Toyota nás s novou generáciou legendy menom Supra naťahovala niekoľko rokov. Oficiálne odhalenie sa neustále odsúvalo, hoci vďaka uniknutým fotografiám a konceptom sme mali akú-takú predsatvu, ako bude nová Supra vyzerať. Niektorí z výsledku bohužiaľ nadšení neboli…

Zarytým fanúšikom sa nepáči ani fakt, že Supra zdieľa techniku s novým mníchovským roadsterom BMW Z4, ktorý bol predstavený len nedávno. Novinka sa prvýkrát svetu odhalila na Concours d’Elegance v Pebble Beach, kde ju osobne odprezentoval slovenský šéfdizajnér BMW Jozef Kabaň.

No napriek tomu, že ide v podstate o dvojičky, ktoré majú mnoho spoločného, predsa len ich niečo odlišuje. Čo majú teda spoločné, a čo je naopak iné? V oboch prípadoch ide o športové auto, ktoré by primárne malo byť o radosti z jazdy, teda to, čomu fandíme. Supra je však karosériou kupé, Z4 je roadster.

Toyota Supra vs. BMW Z4, v čom sú dvojičky rozdielne?

Mnoho podobného nájdeme aj v interiéri. Supra si od mníchovskej dvojičky vypožičala volič automatickej prevodovky, panel ovládajúci klimatizáciu jednoducho nájdeme tu mnohé prvky známe z moderných alebo starších modelov značky BMW. Avšak materiály a dielenské spracovanie je v prípade Z4, ako býva u BMW zvykom, na prémiovej úrovni. Interiér Toyoty pôsobí stroho v porovnaní z nemeckým bratom a menej hodnotne. Exteriér oboch modelov sa nesie v duchu filozofie aktuálnych dizajnérskych zmien a nových trendov, ktoré sú charakteristické pre každú z oboch značiek.

Rovnaká je nielen technika, ale aj motory

Zatiaľ najvýkonnejší zdieľaný motor má objem 3 litre. Ide o radový šesťvalec preplňovaný turbodúchadlom twin-scroll. Motor je pre oba modely rovnako naladený. Výkon 250 kW od 5000 do 6500 otáčok a maximum krútiaceho momentu na úrovni 500 Nm v širokom pásme od 1600 do 4500 otáčok. Ak očakávate, že autá budú totožné aj v šprinte z 0 na 100km/h nie je to tak. Toyota aj vďaka tomu, že je ľahšia o viac ako 100 kilogramov zvláda túto disciplínu za 4,3 sekundy. BMW je o tri desatiny pomalšie. Základná cena najlacnejšieho modelu Z4 vo verzií sDrive20i bude zhruba na úrovni 47 tisíc eur. Ceny Toyoty Supra sa dozvieme v priebehu januára.

No snáď najkontroverznejším je dizajn. Ten vo veľkej miere nadväzuje na pred pár rokmi predstavený koncept menom Toyota FT-1. Mnohým sa nepáči, že novinka takmer vôebc nenadväzuje na predchádzajúce generácie. Všimol si to aj študent dizajnu Roman Miah a rozhodol sa to napraviť.

Skombinoval teda legendárnu predchádzajúcu (štvrtú) generáciu Supry a implementoval niektoré dizajnérske prvky do tej súčasnej generácie. Výsledok si môžete pozrieť vyššie. Decentné zmeny, avšak auto vďaka ním vyzerá lepšie, nemyslíte? 🙂

Zdroj: Instagram startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRenault Kadjar dostal „virtuálnu ambasádorku“ Liv. O čo vlastne ide?
Nasledujúci článokMá Touareg problém? Britská recenzia ostro skritizovala kvalitu spracovania