Stránka ebay.com je vždy plná prekvapení. Nájdete tam všetko od predaja rôznych raritných kúskov, cez zvieratá až po deti. Koľko by ste si však na tomto portály vypýtali za 32-ročný automobil s najazdenými len 260 km?

Fanúšik akejkoľvek značky musí usúdiť, že model BMW radu 3 generácie E30 bol naozaj vydareným kúskom. Nemal kopu elektroniky ako dnešné autá, pod kapotou bola poctivá práca mechanikov a vývojárov, v strede automobilu pracovala zväčša manuálna prevodovka a náhon bol prenášaný na zadnú nápravu. Pomôcky ako ABS, ESP či kontrola trakcie boli takmer nepoznané pre autá 80-tých rokov.

Keď prišla na trh E30-tka, sotva si ju mohol niekto kúpiť. Či už to bolo spôsobené revolúciou alebo nedostatkom peňazí. Pokiaľ však práve teraz túžite po úplne novej E30, môžete siahnuť po modely z roku 1985, ktorý vidíte vyššie na fotkách. Auto s nájazdom priam neuveriteľných 260 km môžeme len ťažko označovať za používané. Nejedná sa o M3, tá by stála o niečo viac s takýmto nájazdom, ale ide o skromnejšie vozenie 323i. Pod kapotou sa nachádza radový 6-valec M20B23 s výkonom 152 koní a krútiacim momentom 205 N.m. Tieto hodnoty tak relatívne ľahkému kupé stačia na zrýchlenie z pokoja na 100 km/h v priebehu 9 sekúnd. Maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 204 km/h. Na dnešné pomery to nie sú bohvieaké ukazovatele, no nezabúdajme v akom roku bolo toto auto vyrobené.

Výbava je takisto dosť bohatá. Nachádza sa tu 5-stupňová manuálna prevodovka, športový volant, závodné sedačky Recaro, samosvorný diferenciál s len 25% svornosťou. Z komfortnej výbavy sa tu takisto niečo nachádza – klíma to však nie je ale zadné okienka sú vyklápajúce a spätné zrkadielka sú plne elektrické. Dnes to máme pomaly na každom aute, pred 32 rokmi to bolo za príplatok.

Keďže bolo auto vyrobené v roku 1985, môže sa už prihlásiť na veteránske značky. Zrejme s takýmto kúskom ani nebudete chcieť jazdiť každý deň. I keď… návrat k jednoduchosti nikdy nezaškodí. Pokiaľ sa však prehupnete cez cenu 69 900€, ktorá je však vyvolávacia na aukcii na eBayi, nemusí to byť nakoniec záverečnou…