Máme tu druhý diel o zaujímavých modeloch od nemeckého málo sériového výrobcu Alpina. Pokračujeme druhou generáciou 5ky, interne označovanou ako E28. Tam bol tiež rovnako najzaujímavejším modelom Alpina B7 Turbo.

Keďže predchodca sa volal rovnako, obe autá si ľudia dosť mýlia. Dokonca dizajn generácie E12 a E28 je tak podobný, ako žiadna iná generácia 5ky a aj to je ďalší dôvod, prečo si tieto autá môžete pomýliť. Avšak pozor, zmeny sú aj pod kapotou. Ale len voči Alpina B7 Turbo, B7 Turbo S je technologicky príbuznejšie.

Generácia E28 sa dá nazvať aj väčším faceliftom predchodcu E12. Po najvýkonnejšej verzii B7 Turbo S E12 nám Alpina predstavila nástupcu až v roku 1984. Pritom už o 3 roky skôr vyrábali model B9 3,5, ktorý mal tak isto 3,5-litrový radový 6valec M30 upravený Alpinou. Ale to naj bolo samozrejme preplňované turbodúchadlom, teda B7 Turbo/1. Podľa výrobcu to bol v momente predstavenia opäť najrýchlejší sedan na svete, čo samozrejme je uveriteľné.

Opäť KKK turbo

Štandardná verzia motora M30 so zdvihovým objemom 3,5 litra mala 218 k. Alpina preprogramovala riadiacu jednotku, upravila hlavu valcov, piesty alebo ojnice. K motoru pridali turbodúchadlo KKK K27, voči predchodcovi zvýšili kompresný pomer a teda upravili aj tlak turbodúchadla , na nižšiu hodnotu 0,7 bar. Alpina nechcela veľmi prekonať hodnotu 300 koní a tak výsledkom bolo 300 koní s 501 Nm. Teda o niečo menej, ako predchodca.

Neskôr predstavená verzia s katalyzátorom mala dokonca 320 koní a 509 Nm. Alpina opäť upravila pruženie, tlmiče, brzdy dostali väčší priemer a disky kolies s klasickým dizajnom mali priemer 16 palcov. Samozrejme pridali aj exteriérové doplnky, ako spodný spojler na prednom nárazníku či zadný spojler. Do interiéru pribudli Alpina nápisy do budíkov, špeciálny volant, radiaca páka 5-stupňovej manuálnej prevodovky či špeciálne čalúnenie. Za príplatok mohli byť špeciálne Recaro sedadlá s elektrickým nastavením.

Maximálka až 270 km/h

A teraz dynamické parametre. Alpina určila niekoľko hodnôt zrýchlenia a maximálky, podľa rôznych rokov výroby. Avšak v teste Auto Motor und Sport namerali zrýchlenie na 100 km/h za 6,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 265 km/h. Teda ešte o chlp viac, ako predchodca B7 Turbo S. Vo švédskom časopise Teknikens Varld však zmerali zrýchlenie na 100 km/h za rekordných 4,8 sekundy, na 200 km/h za 17 sekúnd a maximálku dokonca 270 km/h. A to všetko ste mohli mať opäť v polovici 80-rokoch.

Produkcia skončila v lete 1987. Ďalšie modely v generácii E28 boli nemenej zaujímavé, avšak práve toto bola vrcholová verzia a treba uznať, že v tej dobe preplňovanie stále nebolo úplne bežné. Alpina vyrobila celkovo 236 kusov áut, k tomu treba pripočítať 42 kusov s katalyzátorom. Všetky modely mali manuálnu 5-stupňovú prevodovku a dnes ide o skutočnú raritu. Ak sa niekedy nejaká objaví na predaj, ceny pod 40 tisíc eur veľmi nečakajte.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!