Špeciálne farebné prevedenie modelu Polo bolo znovuzrodené na Holandskej pôde ako reakcia na Modrý pondelok, ktorý bol údajne najdepresívnejším dňom roku.

V roku 1995 (rok po uvedení tretej generácie modelu Polo) pridal Volkswagen na trh špeciálnu edíciu Harlekin. Avšak namiesto pôvodne plánovaných tisíc kusov nakoniec vyrobili 3806 kópií. Toto auto kombinuje veselú exteriérovú výzdoba, ktorá symetricky prelína časti červenej, modrej, zelenej a žltej farby. Tento model, ktorého je na našich cestách problém nájsť, sa v nasledujúcom roku dočkal konceptu, ktorý sa s Golfom zopakoval.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V tom čase Volkswagen používal farby na identifikáciu jednotlivých kľúčových oblastí. Modrá farba označovala motor a podvozok, žltá výbavu, červená možnosti výbavy a zelená farbu exteriéru. Vďaka všeobecnému úspechu sa však značka stala pustila do výroby špeciálneho vydania, ktoré malo byť pôvodne určené iba pre výstavy.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Ako sa takéto auto vôbec dalo hospodárne vyrábať? Lakovať každý diel zvlášť by nebolo príliš výhodné a ani z časového hľadiska by sa zrejme nedosiahli najrýchlejšie výsledky. Ako fanúšikovia koncernu vedia, na aute sú použité iba štyri pastelové farby – modrá Chagall, červená Flash, žltá Ginster a Pistachio zelená. Volkswagen sa rozhodol vyrobiť štyri autá v štyroch farbách a potom sa jednoducho v továrni prehadzovali diely. Ak sa teda vždy pýtate, akú farbu má asi auto zapísanú v techničáku, teraz zistíte odpoveď.

Polo Harlekin je späť! Volkswagen ho prebral k životu

Z tohto dôvodu teda existovali štyri základy, ktorých farbu má auto zapísanú v technickom preukaze. Najjednoduchšie ju môžete určiť pomocou dielov strechy, C-čkového stĺpika a prahov, ktoré majú vždy rovnakú farbu, keďže z výrobnej linky vyliezli ako jeden kus. Nižšie sú zobrazené štyri varianty, v ktorých ste mohli Polo Harlekin behať na cestách.

Teraz, bojujúc s dovozcom Volkswagenu do Holandska, sa rozhodol znovu vydať iniciatívu so súčasným modelom Polo, údajne so zámerom bojovať proti Modrému pondelku – názov sa pripisuje tretiemu januárovému pondelok, pretože ho cestovná spoločnosť Sky Travel považuje za najdepresívnejší deň v roku. Samozrejme, tejto teórii odporovala veda, stále je však zaujímavé oživiť jedno z najoriginálnejších vydaní Polo Harlekin – najmä v jednej z krajín, o ktorých sa s pôvodným modelom ani nestretli. Zlou správou je, že toto nové Polo Harlekin je iba jednorázovka a nepredpokladá sa, že bude vyrobené vo viacerých kusoch.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!