Domov SPRÁVY News Vedia, ako to chlapom okoreniť. Postavia auto s “vibrátorom”

Vedia, ako to chlapom okoreniť. Postavia auto s “vibrátorom”

Dodge Charger Daytona SRT Concept

Dodge plánuje skutočne zaujímavú vecičku pod kapotu svojho nového modelu. Koncern Stellantis, ktorého je aj Dodge súčasťou, si plánuje nechať patentovať dvojicu systémov na tvorbu vibrácií a umelého zvuku. Treba však spomenúť, že táto zvuková kulisa nemusí nutne napodobňovať V8 pod kapotou.

Dodge plánuje zakomponovať do svojich nových elektrických modelov zaujímavú vec. Podľa slov samotnej automobilky by mali práve elektrické vozidlá plne nahradiť klasické Dodge s osemvalcom pod kapotou. Dokonca si sľubujú od elektromobility ešte viac vzrušenia ako od konvenčných spaľovacích modelov. No všetko nasvedčuje tomu, že aj samotný Dodge si uvedomil, že niektoré vlastnosti spaľovacích V8 motorov nenahradíte len tak.

Foto: Dodge
Alternatíva skutočnosti

Možno aj preto ponúknu akési umelé riešenie tohto problému, aby aspoň z časti priblížili svoje EV modely tým minulým. Jednou z vecí, ktorá rozhodne rozbúši srdce každého milovníka veľkých motorov, je zvuk a určite vysoko môžeme zaradiť aj vibrácie. Z princípu elektromobility vieme, že toto nám žiaden z nich prirodzene ponúknuť nemôže. A tak treba hľadať nejaké alternatívy.

Automobilka sa preto rozhodla túto situáciu napraviť a zažiadala o udelenie patentu. Koncern Stellantis, pod ktorý patrí aj automobilka Dodge, požiadal o udelenie organizáciu World Intellectual Propery Organization. Ide o dvojicu systémov s názvami AVE a ASE. AVE je skratkou pre Active Vibration System Enhancement, čo v praxi znamená aktívny systém šírenia vibrácií. ASE zasa slúži ako skratka pre Active Sound Enhancement, čo znamená aktívne rozširovanie zvuku.

Foto: Dodge
Možno zostane iba v pozícii patentu

Podľa samotných názvov asi tušíte, čo sa za nimi skrýva. Umelé vibrácie a zvuk by mali simulovať jazdu v pravovernom osemvalci. Zvuk má prechádzať cez reproduktory a vibrácie by mali byť tvorené zariadením umiestneným priamo na šasi. Vibrácie by sa dokonca mali prenášať aj na niektoré ďalšie časti karosérie, na volant a aj sedadlá.

Riadiaca jednotka by mala za úlohu sledovať aktuálne otáčky elektromotoru, jeho zrýchlenie a rýchlosť jazdy a na základe spomínaných faktorov generovať zvuk a vibrácie. Podobné systémy poznáme aj z niektorých dnešných modelov. V prípade imitácie zvuku a vibrácií spaľovacieho motora v elektrickom vozidle však pôjde o novinku. Aktuálne ide iba o návrh na patent a nepoznáme, v akej podobe sa môže toto riešenie preniesť do sériovej výroby.

Dodge Charger Daytona SRT Concept
Dodge Charger Daytona SRT Concept. Foto: Dodge

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Dodge
Predchádzajúci článokMusk opäť perlil: Tesla z 0 na 100 km/h za menej ako sekundu
Nasledujúci článokFantastický úspech Slovákov na svetovej súťaži