Chorvátska automobilka Rimac pred pár rokmi vzbudila veľký rozruch. Jej zakladateľ aktuálne potvrdil, že došlo k jednaniu zo strany Porsche ohľadom investícii.

Okolo chorvátskeho výrobcu elektrických superšportov Rimac je v poslednom čase naozaj veľké haló. Je to spôsobené špekuláciami ohľadom možného predaja značky Bugatti. O jej osude bolo bude rozhodnuté behom prvej polovice tohto roku, no kuloáre sú všemocné a šepká sa kade čo.

Jednou z hlavných špekulácií je zmienka, že spoločne s prevodom práv na Bugatti pod Rimac by malo Porsche odkúpiť výrazný podiel práve chorvátskej automobilky. Jednanie ohľadom investícií zo strany nemeckej automobilky v nedávnom rozhovore pre magazín Automobilwoche potvrdil aj Mate Rimac, zakladateľ automobilky.

Podľa slov Mateho Rimaca ide o strategický ťah zo strany Porsche, ktorý by mohol byť realizovateľný už v priebehu najbližších dvoch až troch mesiacoch. Začali sa však ukazovať aj špekulácie, že Porsche by vďaka značnému podielu vo firme mohlo nadobudnúť takmer 50%, tým pádom by sa jednalo o veľmi dobrý strategický krok pri prevode Bugatti pod Rimac. Mate Rimac, CEO chorvátskej automobilky sa však proti tejto domnienke ostro vyjadril na svojej sociálnej sieti.

Mate Rimac potvrdil prebiehajúce jednania o ďalšom rozšírení spolupráce s nemeckou automobilkou Porsche a takisto aj vlastnícke právo vo firme Rimac. Dodal však aj to, že niektoré médiá falošne a krivo informovali o vlastníckom práve Porsche na 50%, respektíve, že k hranici 50% sa dotiahne.

„Podiel automobilky Porsche sa určite zvýši, no nebude sa ani len približovať k hranici 50%. Rimac zostane nezávislý a veľká časť našich zákazníkom, ktorí nevlastnia naše akcie nie sú našimi investormi,“ dodal Rimac. Zrejme narážal na skutočnosť že okrem Porsche Rimac spolupracuje s Astonom Martin, Renaultom, Hyundaiom, či dokonca aj Koenigseggom. Juhokórejská automobilka Hyundai dokonca vlastní až 14% podiel v Rimacu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJcaradvice.com
Predchádzajúci článokTEST Kia XCeed Plug-in hybrid – naozaj dobré spojenie
Nasledujúci článok7 automobiliek, ktoré zmenili logo bez toho, aby sme si to všimli