Domov Lifestyle Toyota WiLL Vi: Takto to dopadne, keď auto navrhuje piváreň

Toyota WiLL Vi: Takto to dopadne, keď auto navrhuje piváreň

Toyota WiLL Vi: Takto to dopadne, keď auto navrhuje piváreň

Toyota WiLL Vi mala byť auto určené pre mladých. No výsledkom bolo jedno z najzvláštnejších áut, aké Toyota kedy vyrobila.

Na začiatku tohto tisícročia vyrobila Toyota toto zvláštne vyzerajúce auto pre novú značku zameranú na mládež. Na jej vývoji sa podieľalo viacero japonských spoločností. Jedno z najpodivnejších automobilov, aké kedy Toyota vyrobila, technicky vôbec nie je Toyota. WiLL Vi je výsledok zvláštnej spolupráce viacerých japonských spoločností, ktoré s vývojom a výrobou áut nemajú takmer nič spoločné.

Spojili nespojiteľné

Značka WiLL bola zameraná na mladých motoristov, na ktorej vzniku sa podieľali spoločnosti, ako Asahi Breweries (pivovar), Panasonic (zrejme netreba predstavovať), Ezaki Glico (cukrovinky), Kinki Nippon Tourist Company (cestovná kancelária), Kao (osviežovače vzduchu) a Kokuyo (kancelárske potreby). A, samozrejme, Toyota, ktorá sa ako jediná venovala výrobe automobilov.

Spoločný podnik vyrobil celkovo tri modely, ktoré prišli na trh pod hlavičkou značky WiLL, počnúc modelom Vi. Ako základ tohto zvláštne auta poslúžil vtedy novopredstavený model Vitz (ktorý v našich končinách poznáme ako Yaris prvej generácie). Platformu automobilka osadila štvordverovou karosériou v retro štýle, ktorý s prižmúrenými oboma očami pripomína legendárny francúzsky model 2CV.

Poháňal ho jednoduchá 1,3-litrový atmosférický štvorvalec 2NZ-FE s výkonom 88 koní, ktorý poháňal predné kolesá prostredníctvom štvorstupňovej automatickej prevodovky. Volič automatickej prevodovky bol umiestnený na stĺpiku riadenia, vďaka čomu mohla byť vpredu lavica namiesto dvoch osobitných sedadiel. Prístrojový panel bol umiestnený v strede robustnej palubnej dosky, rovnako ako v prípade Toyoty Yaris.

Úspech sa nedostavil

WiLL Vi sa predával výlučne v Japonsku, kde však nedosiahol výrazné predajné úspechy. Výroba trvala len necelé dva roky, od začiatku roku 2000 do konca roku 2001. Toyota ho v roku 2002 nahradila o niečo menej extravagantným modelom WiLL Cypha a do ponuky pribudol aj o niečo väčší WiLL VS postavený na základoch Corolly.

Toto modelové portfólio vydržalo v produkcii až do konca značky WiLL v roku 2005, teda iba päť rokov po jej založení. Toyote tento projekt poslúžil ako základ pre budúcu značku Scion, ktorá bola určená pre americkú mládež.

Zdroj: carthrottle / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAutomobilka Volvo plánuje vyrábať len elektromobily!
Nasledujúci článokPrvý apríl v podaní automobiliek: Od lubrikantu po vesmír