Domov Lifestyle Toyota Land Cruiser má problém. Nestíha sa vyrábať a čakacia lehota je...

Toyota Land Cruiser má problém. Nestíha sa vyrábať a čakacia lehota je extrémna

Toyota Land Cruiser je vozidlom, ktoré milujú rôzne generácie ľudí. V tej najnovšej generácií má stále svoje čaro. Aké sú však čakacie doby?

Aktuálna doba žiaľ veľmi nepraje výrobe čipom a komponentom do vozidiel. Najnovšie vozidlá majú také technológie o ktorých sa ich predchodcom ani len nesnívalo. Pri populárnych modeloch sa tak dodacie lehoty predlžujú o niekoľko mesiacov. Stať sa teda môže aj to, že pokiaľ vy vstúpite na showroom a nenájdete vozidlo či už na sklade dílera alebo importéra, prichádza do úvahy variant výroby. Je tu teda možnosť, že svoje vozidlo reálne uvidíte až rok po objednaní.

Toyota začala 2.augusta prijímať objednávky na nový Land Cruiser. Doteraz ich zhromaždila 20.000, z čoho až 90% sú japonskí kupujúci, ktorí zvolili verziu ZX a GT Sport. Práve tieto dve výbavy disponujú tou najdlhšou čakacou dobou. Žiaľ je tomu tak vďaka ich technickej náročnosti a samozrejme množstva čipov, ktoré vozidlá obsahujú.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Ročná produkcia vozidiel podľa CarsGuide bola prevýšená o 400%. Čakacie lehoty na nový Land Cruiser J300 sa odhadujú na 4 roky. Veľkokapacitný off-road disponuje množstvom noviniek a fanúšikovia na seba nenechali dlho čakať. Samotná Toyota bola šokovaná dopytom o vozidlo a nakoniec pristúpili k reštrikcii objednávok. Aj keď sa objednávky pozastavili, dopyt po vozidle stále narastá.

Problémom by ani tak nebolo tých 20 000 predobjednávok ako komplikácie vo výrobe. Tá je aktuálne pozastavená a zrejme aj väčšiu časť Septembra stáť bude. Toyota jednoducho nemá dostatok komponentov, nejde však iba o čipy. Ide aj o aktuálnu pandemickú situáciu s COVID-19 a podmienkami, aké aktuálne platia v juhovýchodnej Ázii.

Táto verzia sa však do EÚ ani nebude donášať. Uvidíme, či toto vozidlo tu niekedy vôbec uzrieme. Bez J300 sú aj Američania. Tam však na trh vstúpi jeho luxusnejšia verzie v podobe Lexusu LX s označením 750h. Pod kapotou bude bi-turbo šesťvalec s objemom 3,5 litra s maximálnym výkonom 358 kW a krútiacim momentom 870 Nm.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár