Nový rok sa nám už rozbehol a tak nám v redakcii napadlo, prečo nespraviť novú rubriku, v ktorej by sme sa raz do týždňa povenovali autám, ktoré patrili medzi velikánov svojej doby. Ako za prvým autom do minulosti, nie síce až tak dávnej, sa ohliadneme po BMW M5 generácie E61. Nepôjde však o klasickú M5 ale o upravenú verziu od spoločnosti G-Power s dodatkom RS.

Písal sa rok 2011 a spoločnosť G-Power predstavila vtedy svoj najnovší počin M5 Hurricane RS Touring. Ako je z názvu automobilu jasné, nemecká spoločnosť ostala verná vtedajšej generácii M5 E61 a jej legendárnemu 5,0-litrovému desaťvalcu. Už vtedy bolo takmer jasné, že svojho adekvátneho nástupcu bude hľadať len veľmi ťažko. Za zmienku takisto stoja aj diela G-Power M6 Hurricane RR (generácia E63) a sedan G-Power M5 Hurricane RR (generácie E60), ktorý v tých časoch neoficálne držal titul „najrýchlejšieho sériového sedanu na svete“. Nesmieme však zabúdať aj na G-Power M5 Hurricane GS. Išlo o najrýchlejší sedan s pohonom na LPG.

Zaujímavosťou je aj to, že s príchodom „eM-päťkovej“ generácie E60/E61 sa nostalgicky spomínalo na tú predchádzajúcu- E39. Vtedajší najnovší hurikán G-Power M5 Hurricane RS Touring bol odvodený od sériového kombíku BMW M5 Touring. Spoločnosť sa s týmto motorom troška pohrala a do pôvodnej 5,0-litrovej V10 pridali dvojicu preplňovaných kompresorov z rady G-Power SK IIII RS s chladením stlačovaného vzduchu vodou. Výsledný výkon tak narástol až na 551 kW / 750 koní750 N.m. krútiaceho momentu. Tento rodinný kombík tak mal „len“ o 50 koní menej ako vyššie spomenutý rekordman M5 Hurricane RR.

Tento rodinný kombík dokázal zrýchliť z pokoja na hranicu 100 km/h v priebehu 4,5 sekundy a maximálku mal elektronicky obmedzenú na hranici 360 km/h. Mohol sa tak s kľudným svedomím radiť do kategórie najrýchlejší sériový kombík. Na hranicu 300 km/h toto rodinné auto došlo v priebehu 26 sekúnd. Auto bolo štandardne obuté na 20“ kolesách G-Power Silverstone Diamond, ktoré boli obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport s rozmermi 255/35 vpredu a 285/30 vzadu.

Ak nazrieme do interiéru, tak vidíme, že bol vybavený naozaj luxusným spôsobom. Čalúnenie kombinovalo prvotriednu kožu s Alcantarou a interiér bol doplnený o pestré prešívanie. To bolo k videniu nielen na sedadlách ale aj na strope, či v batožinovom priestore.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST – Peugeot 308 GTi s Maťom Homolom o bezpečnej jazde!
Nasledujúci článokKonkurenti, traste sa! Audi A8 Coupé možno už v roku 2019.