Domov Lifestyle Restomod Porsche 911 má v ponuke novšiu generáciu než je 964

Restomod Porsche 911 má v ponuke novšiu generáciu než je 964

Úpravy starších áut sú na takmer každodennom poriadku. Ako to však dopadne, keď si profesionáli zoberú pod ruku legendárne Porsche 911?

Restomod slávnej 911 nemusí prioritne vychádzať z generácie 964. Páni z tejto firmy si do parády zobrali generáciu 993 a stojí naozaj za to. Za týmto unikátom stoja ľudia od Paula Stephensa. Zákazník k ním prišiel s jasnou požiadavkou – nech je jeho 911 odlišná od ostatných. Porsche 911 Carrera 2 prešlo nie tak veľkou zmenou, no pokiaľ ste fanúšikom tejto nemeckej značky, tak pre vás určite veľkou zmenou. Nakoľko sa Stepehens v tomto odvetví pohybuje už nejaký ten piatok, tak 911 prekopal od základov.

 

K zlepšeniu boli pochopiteľne použité tie najlepšie diely. Tie sú buď priamo z fabriky Porsche alebo od overených dodávateľov, ktorí si taktiež potrpia na kvalite. Ide zväčša o výrobcov náhradných alebo tuningových dielov pre všetky typy vozidiel. Zavesenie kolies je po novom elektricky kontrolované a nastaviteľné. Nový samosvorný diferenciál pochádza od spoločnosti Wavetrac. Menšou zmenou prešli aj brzdy, ktoré boli vymenené za tie, ktoré ste vedeli dostať na 911 Carrera RS rovnakej generácie (993). Disky kolies už však pochádzajú z novšej generácie 911 GT3 996. Odľahčená kapota a všetky sklá sú z fabriky Porsche Motorsport.

Menej kíl, väčší výkon

Kryt motora je dieťaťom Stephensonovej spoločnosti. Pod kapotou a krytom motora sa nachádza pôvodný legendárny 3,6-litrový 6-valec, no piesty sú z 911 Carrera RS Clubsport, a.k.a. Carrera RSR. Kľuková hriadeľ je prevzatá z 911 GT3 997. Nové ojnice pre Restomod 911 dodala spoločnosť Pauter a vačky znova raz pochádzajú z dielne Paula Stephensa. Menšie zdviháky s z originálnej fabriky Porsche Motorsport. Áno, môže sa na prvý pohľad zdať, že auto je po totálnej škode a sú použité „kadejaké“ náhradné diely, no vedzte, že takéto čosi by si Stephensonova dielňa nikdy nedovolila.

„Skladačka“ má aj vlastné interné označenie – Autoart 993R. Po výmene všetkých dielov model schudol z pôvodných 1.370 kg na 1.220 kg. Výkon 3,6-litrového šesťvalca taktiež narástol z 203 kW / 276 koní na 246 kW / 335 koní. Stephens taktiež ponúka ešte lepšie softvérové naladanie a to na maximálny výkon 268 kW / 365 koní. Toto všetko samozrejme záleží od voľby zákazníka.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJautocar.co.uk
Predchádzajúci článokRETRO: Jaguar XK180 – nepremárnené dedičstvo
Nasledujúci článokLupo: trojlitrový Volkswagen sa slávy nedočkal. Dočká sa jej teraz?