Domov Lifestyle Abarth potvrdil výrobu limitovanej verzie Classiche 1000 SP

Abarth potvrdil výrobu limitovanej verzie Classiche 1000 SP

Abarth nebude len o prekopanom Fiate 500. Do ponuky čoskoro dorazí limitovaná verzia Classiche 1000 SP.

V posledných rokoch predstavoval Abarth iba špeciálne verzie modelu Fiat 500. Pár rokov dozadu spôsobil doslova ošiaľ model Abarth 124 Spider, ktorý mal takmer identický výkon ako menšia 500-ka, no bola to rýdza zadokolka a k tomu bolo auto bez strechy. Oficiálne však automobilka potvrdila, že do portfólia pribudne atraktívna verzia, ktorá sa predstavila začiatkom roka 2021. Vtedy však išlo iba o koncept založený na báze pretekárskeho auta z roku 1996. Abarth Classiche 1000 SP ale teraz dostane šancu na sériovú výrobu.

Prekopaná Alfa Romeo 4C

Koncom toho istého roka sa však objavili prvé špekulácie, či Abarth potajme už tento model nezačal aj vyrábať, aby prišiel na trh a dokázal prekvapiť. Stalo sa tak. A dokázal prekvapiť nejedného fanúšika týchto malých vozidiel.

Možno správne tušíte, že Abarth Classiche 1000 SP vychádza z Alfa Romeo 4C, s ktorou bude Abarth zdieľať aj 1,75-litrové srdce produkujúce maximálny výkon 240 koní. Samozrejme, nejde o trojvalec, ako sme možno v dnešnej dobe už zvyknutí, ale o štvorvalcový motor. Platforma kombinuje hliník s karbónom s nízkou hmotnosťou a vysokou tuhosťou.

Samotná hmotnosť vozidla by mala byť ľahko nad jednou tonou (1.074 kg), čo je v dnešných časoch naozaj nevídané. Parametre pružnosti, respektíve zrýchlenia z pokoja na 100 km/h sa zatiaľ nevedia, no maximálna rýchlosť bude elektronicky obmedzená na 250 km/h. Samotnú športovosť vozidla podčiarknu ventilované predné brzdiace kotúče s brzdami značky Brembo.

Nakoľko pôjde o doslova prekopanú Alfu Romeo 4C, odlišností bude viac než dosť. Okrem siluety a zdieľanej technológie sa budú líšiť osobitým štýlom. Za pozornosť stojí určite predná časť so štvoricou menších svetlometov, výrazným nasávacím otvorom a mriežkou v prednom chladiči.

Počet vyrobených kusov bude obmedzený

Predok taktiež kopíruje závodný špeciál z roku 1996. Rovnako sa to týka aj zadnej časti vozidla. Tej dominuje dvojica guľatých svetiel s výduchmi po boku vozidla. Chýbať nesmie ani dvojica stredových koncoviek výfukov. Aký počet kusov talianska automobilka aktuálne vyrobí, nie je známe.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPRVÁ JAZDA BMW iX M60 – toto už je príliš, no M-ko to stále nie je
Nasledujúci článokPozor na tieto chyby pri prezúvaní. Pokiaľ neprezujete, poisťovňa vám nič nepreplatí