Domov Lifestyle Osemvalce sa pomaly vytrácajú z trhu. Manhart si pripravil jednu špeciálnu edíciu

Osemvalce sa pomaly vytrácajú z trhu. Manhart si pripravil jednu špeciálnu edíciu

Éra osemvalcových motorov je na sklonku života a uvedomujú si to nielen automobilky, ale aj tuningové spoločnosti.

Manhart veľmi dobre vie, že osem a viac valcové motory vychádzajú z trendu a v ponuke sú nanajvýš šesťvalcové agregáty dopované elektrikou. Manhart sa rozhodol rozlúčiť s modlou Mercedesu, triedou C, v ich poslednej óde s názvom Manhart CR 700 Last Edition.

Výkon z ríše snov

Samotná automobilka pred pár týždňami predstavila novú generáciu Mercedes-AMG C63. Tu sa však po novom bude nachádza najvýkonnejší štvorvalcový dvojlitrový motor v plug-in hybridnej konfigurácii. Nahradený tak bol dvakrát preplňovaný 4,0-litrový osemvalec. Rozhodli sa tak dôstojne rozlúčiť s jednou érou.

Do ponuky prichádza limitovaná verzia Manhart CR 700 Last Edition, ktorá posunie osemvalec o dimenziu vyššie. Štandardné AMG disponovalo výkonom 375 kW a krútiacim momentom 698 Nm. Po úprave však C63 bude mať výkon šialených 523 kW a 920 Nm. Odhadujete správne, označenie 700 značí maximálny výkon 712 koní.

Radikálne vylepšená dynamika

Zvýšiť výkon o 200 konských síl však potrebuje väčšie úpravy a nielen nahodenie nového softvéru. Nový Turbo Performance Kit obsahuje nové turbodúchadlá, lepší a výkonnejší intercooler, karbónové sanie a samotnú úpravu riadiacej jednotky. Upraviť sa taktiež musela aj prevodovka, aby dokázala taký nápor zvládnuť. Zákazníci si budú môcť vybrať z dvojice výfukových systémov. Verzia Sport má špeciálne katalyzátory, zatiaľ čo verzia Race týmto „doplnkom“ nedisponuje.

Ani jeden z týchto osadených systémov neprešiel certifikáciou TUV. Ak však máte emisné normy na háku, môžete sa tešiť na akceleráciu zo 100 km/h na 200 km/h v priebehu 5,5 sekundy, čo je o 3 sekundy rýchlejšie, než štandardná C63.

A čo brzdy?

Úpravou samozrejme prešiel aj podvozok, ktorý ponúkne výškovo nastaviteľné pružiny H&R a spevnené by malo byť aj šasi. Vozidlo je obuté na 20“ kolesách. Prekvapením môže byť použitie štandardných bŕzd. Úpravca však na svojej stránke ponúka aj možnosť individualizácie, do ktorej samozrejme patrí aj nový brzdový systém.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJmanhart-performance.de
Predchádzajúci článokBMW radu 3 E30 – legenda sa zrodila v roku 1982
Nasledujúci článokMáte vozidlo staršie ako 5 rokov? Zistite či máte nárok na servisný voucher v hodnote 180 eur

1 COMMENT

  1. […] ódu na radosť (utrpenie) v podobe posledného osemvalcového Mercedesu AMG C63 od spoločnosti Manhart. Na vavrínoch taktiež nespí ani samotná divízia Mercedes-AMG. Svoju poctu sa tomuto vozidlu […]

Comments are closed.