Domov Lifestyle Poznáte tohto chlapíka? Má najlepšiu prácu na svete

Poznáte tohto chlapíka? Má najlepšiu prácu na svete

Myslíte si, že keď si objednáte celkom nové Bugatti, budete prvý, kto sa v ňom prevezie? Omyl. Už pred vami v ňom sedel Steve Jenny a najazdil v ňom najmenej 345 kilometrov. 

Bugatti Centodieci je mimoriadne vzácne superauto. Postaví sa len 10 kusov a jeho výroba ešte stále prebieha. Predstavením modelu Centodieci francúzska automobilka oslávila 110 rokov od založenia. Automobil vychádza z modelu Chiron, ale váži o 20 kg menej. Pod zadnou kapotou sa 8-litrový 16-valec s výkonom 1600 koní. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,4 sekundy, z 0 na 200 km/h za 6,1 sekundy a z 0 na 300 km/h za neuveriteľných 13 sekúnd. Pri tak nízkom počte vyrobených kusov by sa mohlo zdať, že tieto autá budú ukryté v garážach prakticky bez najazdených kilometrov Ale každý jeden kus Centodieci prejde najmenej 345 km ešte pred tým, ako sa dostane k novému majiteľovi. Počas tohto testovacieho procesu dosiahne rýchlosť viac ako 320 km/h. A kto má túto zodpovednú prácu na starosti? Steve Jenny.

Kojený benzínom

Bugatti nekontroluje svoje vyrobené vozidlá iba s bielymi rukavicami a lupou. Vždy sa obracia na Steva Jennyho so žiadosťou o najdôkladnejšiu kontrolu v rámci celého motorizmu. Tak napríklad, popisom práce Steva je vyskúšať každé vyrobené Centodieci na 300-kilometrovej testovacej trati, ktorá vystaví auto takmer akejkoľvek situácii, s ktorou sa majiteľ môže so svojím autom v živote stretnúť. Časť trate zahŕňa zrýchlenie a rýchlostné testy na uzavretom letisku. Na ňom sa tento hypercar rozbehne na svoju elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 380 km/h.

Steve Jenny vykoná taktiež aj slalomové a núdzové manévre, pri ktorých sa tento stroj dostane na limity svojich schopností. Test nie je len o overení výkonu. Bugatti tvrdí, že Jenny je tak citlivo naladený na Centodieci, resp. vozidlá značky Bugatti všeobecne, že dokáže vycítiť malé odchýlky takmer vo všetkom. Od zvuku motora a hluku vozovky až po zvuky spínačov a tlačidiel v kokpite. Ako keby Jenny neprišiel na svet v pôrodnici, ale na montážnej linke.

Steve Jenny

Po vykonaní 300-kilometrov testovacej jazdy a vykonaní potrebných úprav Bugatti vymení filter prevodovky a vymení kolesá s pneumatikami za finálnu sadu, ktorá bude doručená zákazníkovi. Jenny následne nastúpi na ďalšiu, asi 45-kilometrovú jazdu, aby sa uistil, že je všetko v poriadku. Až potom Centodieci putuje k zákazníkovi. S 345 najazdenými kilometrami na tachometri.
Príbeh kontrolóra kvality
Steve Jenny vyrastal v Alsasku a vždy mal v krvi výkonnostné inžinierstvo. Po získaní vodičského oprávnenia postavil súťažné auto a dokonca sa zúčastnil rely ako spolujazdec. Až potom sa stal precíznym mechanikom a meracím technikom a neskôr aj inšpektorom kvality s veľkým záujmom o presnosť a kvalitu. V renomovaných dodávateľských spoločnostiach ako Mahle a BBS vyvinul komponenty pre motoristický šport navrhnuté tak, aby odolali najbrutálnejšiemu opotrebovaniu, G silám a teplotám.
Steve Jenny

Ako sa začal písať jeho príbeh v Bugatti? V máji 2004 mu zavolal kamarát a povedal mu o autách na súkromnej pretekárskej dráhe v Colmare, ktoré sú rýchle ako stíhačky. Uvidel tam prototypy Bugatti Veyron, ktoré ho okamžite zaujali. V júni je na pretekoch do vrchu neďaleko Molsheimu a zvedavosť ho nakoniec premôže. Ide sa pozrieť do priestorov Bugatti. Spojenie dedičstva značky s precíznym inžinierstvom naňho hlboko zapôsobilo a o chvíľu neskôr odošle žiadosť o zamestnanie.

Ako jeden z prvých zamestnancov podpísal pracovnú zmluvu. Jeho náplňou práce je vytvoriť a analyzovať oddelenie kontroly vozidiel. Mal byť zodpovedný za vývoj procesu, ktorý by zabezpečil, že každé Bugatti bude fungovať perfektne a bude dodržiavať rovnaké prísne kritériá. Jednoducho to nebude Bugatti, kým ho Steve neschváli.

Prvá jazda vo Veyrone

Počas nadchádzajúcich mesiacov vyvinul nové procesy kontroly kvality a nainštaloval meraciu a analytickú miestnosť, kde sa vozidlá pred dodaním zákazníkom dôkladne testujú. Prvú testovaciu jazdu na Veyrone absolvoval 3. marca 2005. Sedel na sedadle spolujazdca vedľa skúseného inžiniera kvality a musel sa sústrediť na mnohé technické aspekty. Napokon ho povýšili na hlavného kontrolóra kvality Veyronu.

Na začiatku v Bugatti mnoho hodín diskutovali o tom, koľko kilometrov bude potrebných na kontrolnú testovaciu jazdu, aby sa pokrylo čo najviac situácií, ktoré môžu zákazníci zažiť. Testovacia jazda zahŕňa okrem jázd po diaľniciach a v mestách aj akceleračné a slalomové prejazdy na letisku a na pretekárskej dráhe. Vozidlá Bugatti sú jediné autá na svete, ktoré podliehajú takémuto prísnemu a intenzívnemu procesu záverečnej kontroly.

Steve Jenny

Proces kontroly

Čo všetko má teda Steve Jenny v popise práce? Nie je to len o vození sa. Najprv skontroluje, do ktorého regiónu bude auto dodané. Následne skontroluje nastavenie homologizácie a konfiguráciu, ktorú si zákazník vybral. Boli do automobilu zakomponované všetky úpravy a možnosti na mieru, ktoré si zákazník želal? Ďalej kontrolór kvality testuje všetky elektrické funkcie auta. Ak je táto kontrola úspešná, naštartuje 16-valec a vyráža s ním na cesty.

Skúšobná jazda trvá približne 5 hodín a v regióne Alsaska zvyčajne prejde vzdialenosť 300 kilometrov. Počas kontroly jazdnej dynamiky Steve Jenny skontroluje hmotnosť pedálov a ich odozvu, pocit z riadenia a pozorne počúva akékoľvek neobvyklé zvuky. Na 80. kilometri prekonáva cestu z dlažobných kociek a pozorne si všíma komfort jazdy a hluk odpruženia.

BUGATTI Chiron 0-400-0 km/h in 42 seconds – A WORLD RECORD #IAA2017

Testy zrýchlenia a správania sa vo vysokých rýchlostiach vykoná Steve na každom Bugatti na uzavretej dráhe letiska Colmar. Tam prechádzajú športiaky rôznymi funkčnými testami pri rýchlostiach nad 300 km/h. Launch control, aktivácia vzduchovej brzdy, rýchla zmena jazdného pruhu, prudké brzdenie pri rýchlosti 200 km/h, plné brzdenie či kontrola elektronického stabilizačného systému.

Po testoch na letisku v Colmare sa Steve vracia naspäť do Molsheimu. Tam si zapíše svoje poznámky. Len ak auto splní každé z dlhého zoznamu kritérií, je pripravené na ďalší krok. Mechanici vymenia olej v prevodovke a vymenia kolesá. Nasleduje hodinová testovacia jazda v dĺžke najmenej 45 kilometrov, aby sa dospelo k finálnemu schváleniu jazdnej dynamiky. Celkovo možno povedať, že vozidlá Bugatti pred expedíciou najazdili 350 až 750 kilometrov kvôli podrobnému testovaniu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHyundai IONIQ 6 pozná slovenské ceny
Nasledujúci článokNový výrobca luxusných vozidiel AEHRA predstavuje prvý model