Domov Lifestyle Lamborghini Countach Turbo? Nemalo vzniknúť, no predsa existujú dve

Lamborghini Countach Turbo? Nemalo vzniknúť, no predsa existujú dve

Lamborghini Countach dopovaný turbodúchadlom? Stal sa realitou, aj keď automobilka o takomto variante nechcela ani len počuť.

Lamborghini Countach vo svojich časoch predstavenia dokázalo naozaj šokovať okolitý svet. Tento rok je tomu 65 rokov od založenia samotnej talianskej automobilky, ktorá sa dokázala presadiť vo svete superšportov. Countach však bol predstavený až v roku 1971.

Lamborghini Countach bolo jedným z prvých vozidiel, ktoré sa preslávilo vďaka svojim dverám otvárajúcim sa k nebu. Okrem dverí tento model však zaujal aj svojim dizajnom, ktorý vznikol v štúdiu Bertone pod taktovkou Marcella Gandiniho. Tento model doteraz púta oči a vie si povedať svoje. Plagáty tohto vozidla zdobili nejednu chlapčenskú izbu.

Vysoký objem, nízky výkon

Dizajn bol extravagantný a dokázal zaujať. Menšie zaváhanie však bolo pod kapotou. Model LP400 mal síce pod zadnou kapotou uložený 3,9-litrový V12 motor, no dosahoval iba výkon 375 koní (na dnešné pomery taký lepšie vybavený sedan prémiovej značky). V čase predstavenia stál výkon za niečo, no očakávalo sa viac.

Nasledujúca verzia označená ako LP500 sľubovala pri predstavení v Ženeve 5,0-litrový motor V12 s výkonom 446 koní. Produkcia tohto legendárneho vozidla začala v roku 1974 a automobilka postupne pracovala na ďalších vývojoch motora. Novšia verzia L400 S však disponovala ešte menším výkonom. Neskôr sa ukázala LP 500S s 4,8-litrovým motorom V12. Krútiaci moment a výkon však stále ostali nezmenené.

Revolúcia prišlq v roku 1985, kedy bolo predstavené LP500 Quattrovalvole. Objem motora sa navýšil na 5,2-litra a výkon sa zvýšil na 455 koní s krútiacim momentom 500 Nm. To už boli naozaj zaujímavé parametre, ktoré boli potrebné pre ešte väčší úspech. Postupom času v osemdesiatych rokoch sa však začali objavovať prvé náznaky turbom prepĺňaných motorov. Lamborghini to však zatrhlo a chcelo si ponechať atmosférický motor V12.

Nie každý tento krok pochopil a rovnako sa k tomu postavil aj jeden z najznámejších európskych dílerov značky Lamborghini – Max Bobnar. Snažil sa dopované motory pretlačiť aj u samotnej automobilky, no nepochodil, a tak to skúsil na vlastnú päsť. Majiteľ dílerstva kúpil modernizované Lamborghini LP400 s výkonom 355 koní. O dva roky neskôr najal Franza Alberta, aby mu s autom pomohol. Ten sa špecializoval na oturbené motory Ferrari vďaka pomoci turbodúchadiel značky Rajay v lietadlách.

Najvýkonnejší a najvzácnejši

Rozkaz znel jasne. Treba postaviť twin-turbo V12 do modelu Countach. Presné parametre dodnes nie sú známe, no ide o 3,9-litrový motor V12 s výkonom okolo 700 koní. To už je poriadna dávka výkonu. Jedinečnosť modelu bola doťuknutá novými prahmi, nápismi Turbo, novými kolesami a lakovaním. Bobnar s vozidlom istú dobu jazdil, no neskôr ho predal. Dlho sa vozidlo považovalo za stratené, prípadne zošrotované po autonehode. Opak však bol pravdou a auto sa našlo v súkromnej zbierke v nevadskom Rene.

Keď sa Bobnar vzdal svojho Countachu, ihneď zatúžil po druhom modernizovanom modeli LP500 S. Tu sa nachádzal 4,9-litrový motor V12 s výkonom 375 koní a 418 Nm. Aj tu prišiel na výpomoc Franz Albert, ktorý skonštruoval druhý kus. Pri plniacom tlaku turba 1,5 baru motor vyprodukoval 748 koní a krútiaci moment 876 Nm. To je takmer dvojnásobok prvotného výkonu.

Okrem motoru sa pochopiteľne upravila aj 5-stupňová manuálna prevodovka. Podľa všetkého Countach LP500 S Turbo dokázalo zrýchliť z pokoja na 100 km/h v priebehu 3,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je však neznáma. Tachometer je označený do rýchlosti 425 km/h. Táto dvojica vyrobených Lamborghini Countach sa do dnešných čias radí k najsilnejším a najvzácnejším zástupcom modelu Countach.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 18

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDiaľničná známka ako súčasť pokuty – návrhom sa bude zaoberať parlament
Nasledujúci článokPlyn, alebo pevné palivo? Poradíme vám