Domov MOTO Je to naháč alebo scrambler? Nie, toto je čistá motocyklová rebélia

Je to naháč alebo scrambler? Nie, toto je čistá motocyklová rebélia

Indian FTR Sport
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Horúca americká esencia na dvoch kolesách. Indian FTR Sport je stroj, ktorý si nezameniteľne razí svoju vlastnú cestu mimo všetkých konvenčných kategórií. Nie je to čistý naháč, nie je to čistokrvný scrambler a už vôbec to nie je klasický cruiser. Toto je mix všetkého, čoho sa dotkla filozofia značky Indian – športový duch, agresívny postoj a nespútaná zábava.

A pod rukami sme mali model, ktorý chce byť kompromisom medzi výkonom, komfortom a charakterom – Indian FTR Sport. Srdcom motocykla je 1 203 cm³ V-Twin motor, ktorý produkuje 123 koní a 118 Nm krútiaceho momentu. Tieto čísla sami osebe neznejú ohromujúco, ale verte, že v kombinácii s nízkou hmotnosťou a skvele nastaveným podvozkom je to úplne iná liga. Motor má neuveriteľný záťah už od nízkych otáčok a vďaka krátkym prevodom doslova vystrelí pri každom otočení plynu. Aj v nízkych otáčkach má dostatok výkonu, takže pokiaľ si jazdec nedá pozor, začne sa hneď stavať na zadné. Elektronický plyn reaguje presne, bez oneskorenia, a v kombinácii so šesťstupňovou prevodovkou ponúka plynulú a športovú jazdu.

Indian FTR Sport
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Podvozok a jazdné vlastnosti

Indian FTR Sport dostal oproti svojim súrodencom 17-palcové kolesá obuté do športových pneumatík, čím sa ešte viac približuje k charakteru naháčov. Na rozdiel od verzií FTR Rally alebo FTR R Carbon, ktoré sú ladené viac do scramblerového štýlu, tu je dôraz kladený na stabilitu a precízne ovládanie. Plne nastaviteľný podvozok od Sachs, ktorý je nastavený od výroby tuhšie, odvádza skvelú prácu a zvláda filtrovať nerovnosti, ale zároveň je presný a presne vám dáva vedieť, po čom jazdíte.

Indian FTR Sport
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Pri svižnej jazde v zákrutách je FTR Sport stabilný a sebavedomý, pričom poskytuje vynikajúcu spätnú väzbu. Zároveň však stále cítiť jeho americký charakter – nie je to žiadny sterilný stroj, ale poriadna mechanická motorka s dušou, ktorá vás odmení surovým prejavom a emóciami z každej jazdy.

Indian FTR Sport
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Brzdy a bezpečnosť

O spomalenie sa starajú Brembo M4.32 štvorpiestikové strmene vpredu na 320 mm kotúčoch a vzadu 260 mm kotúč s dvoma piestikmi. Brzdy sú ostré a agresívne, no zároveň dobre dávkovateľné, takže aj v náročnejších podmienkach sa môžete spoľahnúť na ich výkon. Zároveň sa dobre ovládajú aj jedným prstom, ktorý na prednú brzdu stačí, a je podporovaný aj radiálnym brzdovým valcom Brembo. Nechýba ABS, ktoré je však vypínateľné pre tých, ktorí chcú z jazdy vyťažiť maximum. FTR Sport je tiež vybavený jazdnými režimami Rain, Standard a Sport, pričom každý z nich upravuje reakciu plynu, trakčnú kontrolu a odozvu motora podľa podmienok.

Indian FTR Sport
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Dizajn a vizuálne zmeny

Indian si na dizajne modelu FTR Sport dal skutočne záležať. Oproti vyšším modelom FTR R Carbon či FTR Rally dostal menej uhladené, no stále agresívne krivky, ktoré ho vizuálne odlišujú od ostatných naháčov na trhu. Nová predná maska s integrovaným svetlom pôsobí moderným dojmom, ale stále si zachováva surový a mechanický vzhľad. Nádrž je kompaktná a poskytuje oporu pri dynamickej jazde, aj keď by som prijal trochu vypuklejšiu nádrž vo vrchnej časti kvôli lepšej opore kolena pri vysadaní v zákrutách.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

V porovnaní s predošlými modelmi je Sport ladený viac do štýlu flat track, čo mu dodáva nekompromisný vzhľad a odlišuje ho od klasických naháčov európskych značiek. Jedna vec, ktorú by som určite zmenil, je displej. Aj keď sa snažili zladiť moderné technológie s klasickým dizajnom, čo sa im do istej miery a s prihliadnutím na rozmerové možnosti podarilo, osobne by som okrúhly 4-palcový dotykový displej nahradil klasickým obdĺžnikom alebo by som vynechal dotykovú funkciu.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Zhrnutie

Indian FTR Sport je motorka, ktorá spája športový charakter, surový americký štýl a modernú techniku. Na ceste je nekompromisná, dynamická a hravá, pričom si zachováva istú dávku rebélie. Oproti ostatným modelom FTR ponúka lepšiu stabilitu v zákrutách, no stále má ten neposedný charakter, ktorý robí jazdu na ňom tak návykovou, a pokiaľ si na nej nedáte pozor, vie vás aj pekne vytrestať.

FTR Sport je tá správna mašina pre čisté mechanické emócie, podporené však už elektronikou. Ale zbytočne vám ich nebude filtrovať, pokiaľ to už nebude naozaj nevyhnutné.

Kolesami nadol, priatelia.

NÁZOV: Indian FTR Sport
MOTOR: 1 203 cm³, V-Twin
HMOTNOSŤ: 235 kg
VÝŠKA SEDLA: 805 mm
CENA: od 16 470 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTouareg R50 s V10 TDI je jeden z najvzácnejších VW, nestojí ani tak veľa
Nasledujúci článokNové GLB bude lepšie, 7 sedadiel aj hranatá karoséria zostanú