Domov MOTO TEST Honda CB1000R Black Edition. Konečne motorka, ktorá je iná ako ostatné

TEST Honda CB1000R Black Edition. Konečne motorka, ktorá je iná ako ostatné

Musím povedať, že naozaj nemám rád chróm! Konečne sa mi však splnil sen o motorke, ktorá neobsahuje ani jeden jediný gram pochromovaného povrchu. Tou je Honda CB1000R Black Edition.

Konkrétne Honda, nám požičala na test tento rok aj jednu z jej krásnych klenotov. Pozrieme sa bližšie na model Honda CB1000R Black Edition.

Samotné srdce motorky

Veľa zmien na tejto príplatkovej Honda CB1000R Black Edition nie je, skôr sa jedná len o dizajnové úpravy oproti klasickej CB1000R-ke. Poďme si ju trošku rozobrať. Ako u mňa býva zvykom najprv sa poďme pozrieť na srdce tejto čiernej krásky.

 

Motor je starý známy z Hondy, ktorý bol len prepracovaný aby spĺňal normy EURO 5 .
V motorke bije radový štvorvalec s objemom 998 centimetrov kubických a výkonom presne 145,5 koní a104 Nm. Maximálny výkon dosiahne pri otáčkach 10.500 za minútu a krútiaci moment o niečo skôr pri 8 250 otáčkach za minútu. Reakcia na plyn je veľmi príjemná a nie je zbytočne uskákaná, ale zároveň je dostatočne presná a každé pridanie plynu vám presne nadávkuje.

3,2,1, Stop

O prenos výkonu na zadné koleso sa nám stará šesťstupňová prevodovka, ktorej sekunduje pekne nastavený Quick Shifter. Ten si viete nastaviť v troch rôznych režimoch.
Pri Honde musím spomenúť aj to, že prevodovka je manuálna. O zastavenie sa vám vpredu postarajú dva 310 milimetrové kotúče do ktorých sa zahryzávajú štvorpiestikové radiálne upevnené monobloky od Tokico. Musím povedať, že fungujú na výbornú a poradia si s každou situáciou. Dávkovateľnosť je dobrá a nástup je veľmi príjemný a nie je zbytočne “kúsavý”. Vzadu je to zase 256 milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom.

Posed

O pohodlie sa vám postará vpredu obrátená vidlica Showa so zdvihom 120 milimetrov.
Predné tlmenie je plne nastaviteľné a skôr športovejšie ladené ale zároveň dostatočne pohodlné aj do mesta a na nie zrovna rovné cesty. Vzadu je to monoshokový tlmič, taktiež plne nastaviteľný. Tu je zdvih 131 milimetrov, čo dáva naozaj dostatok pohodlia a výbornú odozvu pri športovejšej jazde.

Ako aj pri klasickej CB1000R je vzadu jednostranná kivka ktorá sa sem náramne hodí. Posed je príjemný a skôr vzpriamený. Výška sedla je na hodnote 830 milimetrov. Zároveň vám dovoľuje aj športovejšiu jazdu a zaťaženie predného kolesa. To je pri tomto stroji naozaj potrebné, nakoľko pri takto krátkom stroji sa vám bude chcieť pri každom pridaní plynu stavať na zadné. Chvíľku si na posed asi budete zvykať ale akonáhle dôjdete na ten správny, tak sa vám CB-čka odmení naozaj svižnou a veľmi rýchlou jazdou.

Váha CB-čka je 214 kilogramov a objem palivovej nádrže je 16,2 litra. Osvetlenie je samozrejme Full LED a predné smerové svetla vám slúžia aj ako pozičné, čo pri nových Hondách je už štandardom. O prenos všetkých potrebných informácii sa vám postará zase 5 palcový TFT displej. Ten je prehľadný a podľa mňa lepšie čitateľný ako ten pôvodný ktorý môžete nájsť aj na CB650R či CBR650R. Všetky informácie sú prehľadne usporiadane presne na tom mieste na ktorom by ste ich čakali. Viete si vybrať zo štyroch jazdných režimov. Sport, Roude, Rain a User, kde si ešte viete doupraviť napríklad trakčnú kontrolu či motorovú brzdu.

Pár slov na záver

Pri Black Edition sa v Honde naozaj zamysleli a všetko čo sa dalo, naozaj urobili v čiernej farbe. Počnúc všetkými plochami kapotáže až po piestnice prednej vidlice Showa.
Na Honda CB1000R Black Edition naozaj nenájdete jediný kúsok chrómu. Všetko, čo sa leskne a podobá na chróm je len opracovaný hliník.

Ten je efektne použitý, ako na motore ,tak aj na kolesách. Avšak jedna vec sa mi na CB1000R naozaj nepáči. A to je držiak evidenčného čísla. Čisto z estetického hľadiska. Keď sa na motorku pozeráte z pravej strany akoby levitoval kúsok za zadným kolesom. Ale to je asi jediná vec ktorá sa mi na CB1000R Black Edition nepáči a určite by som riešil nejaký držiak z druhovýroby.

NÁZOV : Honda CB1000R Black Edition
MOTOR : 998 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 214 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 830 milimetrov
CENA : 13 590 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2.8 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHennessey sa s odvahou pustilo do nového Ford F-150. Výsledok stojí za to
Nasledujúci článokZabudnite na Feliciu, teraz prišiel na rad tuning Dacie Duster !