Domov MOTO Aprilia RS 660 Extrema a ELECTRICa – rôzne vekové generácie spojí láska...

Aprilia RS 660 Extrema a ELECTRICa – rôzne vekové generácie spojí láska k motorkám

Na milánskom motosalóne predstavila značka Aprilia dva zaujímavé motocykle – najšportovejšiu verziu radu 660 a koncept elektrickej motorky blízkej budúcnosti.

Za veľkým úspechom v súčasnosti najpredávanejšieho športového motocykla v Európe, stojí projekt Aprilia 660. Umne interpretuje športový charakter inovatívnym a moderným spôsobom prostredníctvom radu ľahkých a výkonných motocyklov. Takisto využíva technické a elektronické prvky, bežne používané len pri modeloch vyšších kategórií. Tie skúseným jazdcom ponúkajú vzrušenie z jazdy, a zároveň dostupnosť a zábavu pri každodennom využívaní začínajúcim jazdcom. Aprilia ale teraz predstavuje model RS 660 Extrema, najšportovejšiu verziu tohto aktuálneho modelového radu. Názov pripomína Apriliu 125 Extrema, jeden z najvýkonnejších a najrýchlejších osminkových modelov, vyrábaných v rokoch 1992 až 1994.

Mušia váha a športové prvky

Vďaka svojej vyladenej a novej štandardnej výbave sa RS 660 Extrema pýši pohotovostnou hmotnosťou len 166 kg. Tým úplne mení štandardy pomeru hmotnosti a výkonu (ten je s hodnotou 100 koní najvyšší vo svojej triede), ktorý je zásadný pre zábavu na ceste, ale aj efektívnu jazdu na okruhu.

Aprilia RS 660 Extrema

Tento míľnik sa podarilo dosiahnuť vďaka špeciálnej výbave, ktorá zahŕňa predovšetkým nový a ľahší homologovaný výfukový systém SC Project s karbónovou koncovkou  Ten sa dodáva vrátane držiaka koncovky z čierneho eloxovaného hliníka, ktorý umožňuje odmontovať stúpačky spolujazdca, čo prispieva k ešte nižšej hmotnosti. Celkovému zníženiu hmotnosti pomáha aj predný blatník a karbónový klin pod motorom s novým dizajnom.

Tesla Model S P100D vs Aprilia - Startstop.sk - Drag Race

Nastaviteľná prevodovka

Športový charakter RS ​​660 Extrema podčiarkuje taktiež kryt zadného sedla, ktorý nahrádza sedlo spolujazdca a umocňuje elegantný dizajn zadnej časti. Sedlo spolujazdca sa dodáva s motocyklom, ktorý je stále homologovaný na jazdu vo dvojici. Okrem štandardnej elektroniky modelu RS 660 (ktorá zahŕňa kontrolu trakcie, náklonové ABS, motorovú brzdu, mapy motora a wheelie control) má Aprilia RS 660 Extrema vo výbave softvér, ktorý umožní nastaviť quickshifter na obrátené radenie. To znamená, že prevodovku je možné na cestné alebo pretekárske radenie prenastaviť úplne nezávisle, bez výmeny akéhokoľvek komponentu, čo je ideálne napríklad pre okruhové dni.

Projekt ELECTRICa

Projekt ELECTRICa predstavuje víziu značky Aprilia na tému mobility pre najmladších jazdcov blízkej budúcnosti. Je to kvalifikovaný a starostlivo premyslený pohľad dopredu, ktorý Aprilia ponúka novým generáciám. Aby im zaručila zábavu pri jazde na motocykli v akomkoľvek prostredí a bez akýchkoľvek obmedzení.

Presne tak, ako pri predstavení platformy 660, ktorá naplnila požiadavky najmladšej generácie motocyklových jazdcov, je ELECTRICa originálnym a úplne novým projektom spoločnosti Aprilia venovaným tej nasledujúcej generácii. Projekt ELECTRICa využíva všetky know-how materskej skupiny Piaggio, ktorá pracuje na elektrickom pohone už od roku 1975.

Kolesá generujúce zvuk

Obrovské možnosti, ktoré prináša digitalizácia a sociálne siete, vedú k všeobecným radikálnym zmenám životných návykov. Vzhľadom na to, že stále väčšie množstvo aktivít je možné prevádzkovať na diaľku, menia sa aj potreby dochádzania. Neobmedzený pohyb ale zostane nutnosťou, najmä medzi najmladšími ľuďmi. Projekt ELECTRICa je nový koncept – ľahký motocykel s nulovými emisiami pre zábavnú a uspokojujúcu jazdu, ktorá poskytne maximálnu slobodu a potešenie z jazdy aj pri používaní v mestách budúcnosti. Ani tam zábava a sloboda jazdy nebudú môcť chýbať a vždy budú základnými hodnotami všetkých strojov vyrobených Apriliou.

Vzhľad je nezameniteľný najmä spredu, kde vyniká moderné poňatie trojitého svetlometu, typického pre všetky Aprilie. Jednoduchú ovládateľnosť zaručujú kompaktné rozmery a malá výška sedla, ale aj nízka hmotnosť a ovládacie prvky oboch bŕzd na riadidlách, ktoré uľahčujú prechod zo skútrov. Elektromotor je umiestnený v strednej časti a poháňa reťazový sekundárny prevod. Bezkľúčový systém, LCD prístrojový panel a kolesá generujúce zvuk tu zastupujú technológie zamerané na praktickosť i aktívnu bezpečnosť.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVolvo EX90 – najbezpečnejšie auto na svete
Nasledujúci článokHyundai IONIQ 6 pozná slovenské ceny