Domov MOTO Sezóna čoskoro začína. 10 najočakávanejších motoriek roku 2022

Sezóna čoskoro začína. 10 najočakávanejších motoriek roku 2022

Pre tento rok si viacerí výrobcovia z moto sveta prichystali niekoľko noviniek na ktoré sa určite mnohí z nás už tešia. Bez akýchkoľvek okolkov sa poďme spolu pozrieť na pár najočakávanejších noviniek pre rok 2022.

Musíme hneď na úvod povedať, že nasledujúci zoznam motoriek nie sú žiadne novinky, ktoré by mali byť predstavené. Väčšina z nich už bola predstavená v predchádzajúcom roku. Jedná sa o modeli, ktoré by sme ale konečne mohli vidieť na našich cestách naživo a ktoré sa dostanú ku nám na test do redakcie, a my sa na ne nesmierne tešíme. Ani sa nenazdáme a sezóna sa opäť začne.

Harley-Davidson Sportster S

Začneme za veľkou mlákou kde Harley-Davidson predstavil ďalšieho nasledovatelia rady Sportsterov, ktorý od základu prekopali. Motor zdieľa so svojou väčšou sestrou s názvom Pan America. Jedná sa o vodou chladený motor s názvom Revolution max s objemom 1250 centimetrov kubických a výkonom 121 koni ktorý je uložený v úplne novom šasi.

Triumph Tiger Sport 660

Pre ďalší model sa presunieme do Veľkej Británie kde aj Triumph rozšíril svoje rady cestovateľských enduro motoriek v modelovom rade Tiger. Tú rozšíril o stredné enduro s motorom s obsahom 660 centimetrov kubických a výkonom 81 koní. Triumph už len tým, že nový Tiger Sport vybavil sedemnásť palcovými zliatinovými diskami napovedá, že doma bude hlavne na asfalte.

Aprilia Tuareg 660

Aprilia oživila svoj starší model s označením Tuareg a s modelom Tuareg 660 sa vrhla do enduro motoriek. Aj keď motor s obsahom 660 centimetrov kubických zdieľa so svojimi športovejším sestrami, presnejšie s modelom RS660 a Tuono 660, bol len pre potreby Tuaregu prekopaný a patrične upravený aby vyhovoval potrebám enduro segmentu. Výkon má 80 koní.

 

Ducati DesertX

Ducati nám pre tento rok do hry dala jedno horúce želiezko s označením DesertX. Aj keď zdieľa motor s aktuálnym modelom Monster tak tu sa jedná o čistokrvného offroaďáka. Motor je vydlicový dvojválec s objemom 937 centimetrov kubických a výkonom 110 koní. Ducati pre ňu vyvinula úplne nové šasi určené mimo cesty. Dizajn samotnej motorky hovorí za všetko vyzerá akoby prišla z nejakej vesmírnej púšte.

Motto Guzzi V100 Mandello

Motto Guzzi minulý rok oslávila storočnicu, kde oslavy zavŕšila predstavením nového modelu  V100 Mandello. Do vienka mu dali úplne nový vodou chladený, vidlicový, dvojvalcový motor, ktorý je otočený pozdĺžne. Objem mu dali 1042 centimetrov kubických kde z neho vytiahnete 115 koni. Aj keď nová V100vka je moderná motorka, aspoň čo sa vzhľadu týka. V rámci použitých technológií si stále zachováva svoje retro prvky.

MV Agusta Lucky Explorer 5.5 a 9.5

Tak ako aj Ducati tak aj MV Agusta predstavila nový model enduro motocykla. Presnejšie hneď v dvoch verziách. Aj keď len s jedným rozdielom ale o to zásadnejším. Jedna dostala do vienka dvojvalcový motor s objemom 554 centimetrov kubických a výkonom 48 koní. Tá ma označenie 5.5. A jej väčšie dvojča dostalo do vienka trojvalcový motor s objemom 931 centimetrov kubických a výkonom 123 koní. Podobnosť s Ducati nie je čisto náhodná.  Obe značky sa totižto odvolávajú na predchádzajúci model Cagiva Elefant. Kedysi pod značkou Cagiva bola ako MV Agusta tak aj Ducati.

Honda NT 1100

Honda nám predstavila minulý rok aj čistokrvného hltača kilometrov. Doteraz túto funkciu zastával hlavne Goldwing s jeho šesťvalcovým motorom a výbavou pohodlnej obývačky. Avšak váha Goldwingu nie je pre každého, to treba povedať. Honda zobrala motor z Afriky s objemom 1084 centimetrov kubických a výkonom 102 koní ktorý obliekla do cestovateľského šatu s názvom NT 1100. Už sa nevieme dočkať domáceho testu.

Suzuki GSX-S 1000GT

Suzuki nám taktiež predstavila novinku na dlhé cestovanie s označením GSX-S 1000GT.
Vybavila ju litrovým štvorvalcom s výkonom 152 koní a lepšou aerodynamikou, pohodlnejším posedom, rýchloradením a nabitou výbavou, ktorej korunuje veľká digitálna prístrojová doska.

CFMoto 800 MT

Ďalším v našom zozname je čínsky výrobca CF Moto s modelom 800MT. Motor si zobrali od svojich známych v KTM a vybavili ju dvojvalcovým motorom o objeme 790 centimetrov kubických s výkonom rovných 95 koní. CF Moto 800MT vybavilo všetkým čo pre pohodlne cestovanie budete potrebovať ale zároveň aj nízkou cenou ktorou sú motorky od tejto značky známe. Na výber budete mať cestnú verziu Sport s klasickými zliatinovými kolesami alebo Touring s vypletenými rafkami.

Royal Enfield Clasic 350

A posledným hráčom je indický Royal Endfield. Keďže na našom trhu prestal ponúkať svoju klasiku Bullet, nahradil ju model Clasic 350. Tu sa jedná o nový model, ktorý je vlastne ten klasický Royal. Na novom modeli Clasic 350 nie je nič nového. Je vybavení jednovalcovým vzduchom chladeným motorom o výkone 20 koní a klasickým dizajnom aj technikou. Nech máme aj za ďalších sto rokov nejakú nadčasovú klasiku.

Kolesami nadol priatelia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!