Domov MOTO Brabus sa po prvýkrát pustil do úpravy motocyklov. Výsledkom je Brabus 1300...

Brabus sa po prvýkrát pustil do úpravy motocyklov. Výsledkom je Brabus 1300 R

Brabus konečne, po prvýkrát zamútil vody aj vo svete motocyklov. V spolupráci s KTM vytvorili model Brabus 1300 R. 

Tuningovú spoločnosť Brabus netreba nikomu predstavovať. Snáď každý pozná ich šialené miestami extravagantné počiny. Až doteraz sa špecializovali prevažne na úpravu drahých áut najmä značiek Mercedes-Benz a Maybach. Občas sme mohli zazrieť nejakú úpravu jachty. Tentokrát a úplne po prvýkrát prichádza do sveta motocyklov! Spoločne s KTM pripravila nádherný a samozrejme limitovaný model Brabus 1300 R.

Nový model Brabus 1300 R vychádza zo sériového modelu motocykla KTM 1290 Super Duke R Evo. Výkonové parametre a prevažná väčšina technológii ostali zachované v štandardnom prevedení. Zásadnými zmenami prešiel hlavne zovňajšok, čo je už na prvý pohľad vidno. Brabus zo sériového Duka spravil poriadne “nasypaného” kulturistu. Musíme sa priznať, že nám trochu pripomína model Honda CB1000. Brabus v podstate KTM zbavil jej charakteristických čŕt a vytvorili aspoň čo sa dizajnu týka vlastnú značku.

Výrazný nový vzhľad bol dosiahnutý pridaním kruhového svetlometu s logom Brabus, ktorý odkazuje na posledný model Mercedes G. Samozrejmosťou je karbón, ktorým je potiahnutý takmer celý motocykel. Okrem karbónu je model Brabus 1300 R doplnený CNC frézovanými doplnkami a krytmi z ľahkých kovov. Zatiaľ čo pôvodný model Duke, z ktorého úpravca vychádzal je skôr agresívny “chudý”, v prípade úpravy poriadne nabral objemu do bokov. Bočné prieduchy sania, na ktoré bol kladený maximálny dôraz, plnia pri vysokých rýchlostiach stabilizačnú funkciu.

Technické údaje

Poďme sa však spoločne pozrieť, na to čo každého najviac zaujíma a to sú technické parametre. Upravený model 1300 R má k dispozícií véčkový dvojválec s objemom 1300 cm3, ktorý je doplnený o quickshifter. Motocykel ponúka maximálny výkon 180 koní pri 9500 otáčkach. Maximálny krútiaci moment, ktorý dosiahnete pri 8000 otáčkach, je na úrovní 140 Nm. Čo sa týka jazdných režimov máte na výber z 5-tich, konkrétne Street, Sport, Rain, Performance.

Brabus ponúka a používa do svojich modelov len to najlepšie. Vpredu sa nachádzajú sa do brzdových kotúčov zahryzávajú monoblokové radiálne brzdiče Brembo Stylema. Vo výbave nechýba náklonový systém ABS Bosch AG 9.1 či tlmič riadenia WP Pro. Čo sa týka posedenia tak dostanete luxusnú sedačku, ktorá je ručne šitá a samozrejme vyhrievaná, už stačí iba nasadnúť.

Ako sme už na začiatku spomínali jedná sa o veľmi limitovanú edíciu. Bude vyrobených iba 154 motocyklov. Aby to bolo ešte zaujímavejšie tak 77 kusov bude v tmavočervenej farbe Magma Red a zvyšných 77 kusov v čiernej farbe SIganature Black. Predobjednávky budú spustené na oficálnej stránke KTM, na Valentína teda 14.februára 2022 presne o 15-tej hodine. Posledná a najdôležitejšia informácia je cena, veru budete musieť siahnuť poriadne hlboko do vačku, tá je na úrovni 39.750 eur.

Kolesami nadol priatelia

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Cupra Formentor 2.0 TDi 4Drive – kráska s kompromismi
Nasledujúci článokNa Slovensko prichádza nový model Taigo. Prvé SUV-kupé od VW kúpite už za…