Domov MOTO Motorkári s A2 vodičákom budú jasať. Honda pre nich vyrobila skvelú motorku

Motorkári s A2 vodičákom budú jasať. Honda pre nich vyrobila skvelú motorku

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Horúca novinka z dielne Hondy, na ktorú sa dnes pozrieme, nesie označenie NX500. Zároveň tento rok Honda prišla s niektorými novinkami, ktoré sme si mohli prvýkrát ohmatať práve na NX500.

Nový model je poháňaný radovým dvojvalcom s objemom 471 centimetrov kubických a výkonom 47 koní, čo je 35 kW, a teda spĺňa aj predpoklady pre nadšených nováčikov s A2 vodičákom.

Maximálny výkon dosahuje pri 8 600 otáčkach a krútiaci moment sa začína pri 6 500 otáčkach na hodnote 43 Nm. Motor má dostatok síl aj na svižnejšiu jazdu a výlety mimo spevnených ciest tiež zvláda. Nejaký veľký off-road ale od nej nečakajte.

Honda NX500
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
Výbava

Prevodovka je šesťstupňová a okrem antihoppingu nemá nič navyše. Žiadne rýchlo-radenie tu nečakajte. Honda tie prevodovky vie robiť a vždy presne zaradí, čo chcete. Pri podradení s medziplynom môžete pokojne zo šestky kopnúť dvojku, dať plný plyn a začať ju trochu žmýkať, čo rozhodne má rada.

O stabilitu na ceste sa postará USD vidlica od Show, ktorá je nastavená tak akurát. Pri brzdení sa veľmi neponára, ale je citeľná a veľmi predvídateľná. Vzadu nájdeme prolink s nastaviteľnou tuhosťou. Celkovo je podvozok odladený pohodlne, zároveň ale dáva istotu a dobrú spätnú väzbu od cesty. S radosťou sa preklápa z jednej zákruty do druhej. Aby vedela aj správne zastaviť, Honda dala dopredu dva 296-milimetrové kotúče, do ktorých sa zakusujú dvojpiestikové strmene Nissin.

Honda NX500
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Vzadu máme jeden kotúč s priemerom 240 milimetrov a jednopiestikový strmeň. Reakcia na brzdu je trošku vlažnejšia, ale dostatočne presná a dobre dávkovateľná. V krízových situáciách rozhodne podrží a nesklame ani pri ostrejšej jazde a športovejšom brzdení. Dvojkanálové ABS robí presne to, čo má, akurát na môj vkus zaberá trošku priskoro a mohlo by ešte trošku popustiť.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
Vynovené technológie

Teraz sa pozrieme trošku vyššie. Konečne do NX-ka dala Honda plnofarebný TFT displej s rozmerom piatich palcov a pomocou aplikácie RoadSync si s ním spárujete aj telefón.

Keďže už konečne aj do týchto končín zavítal TFT displej, Honda prepracovala aj grafiku, ktorá je po novom prehľadná a vždy nájdete, čo chcete a potrebujete. Na výber je viacero štýlov a rozhodne si každý nájde ten svoj, ktorý preferuje najviac. Zároveň si môžete zvoliť buď biely alebo čierny režim, alebo to necháte na továrenskom nastavení. Auto a displej vám bude prepínať režimy podľa toho, či je noc alebo deň. Občas som ho dokázal nachytať napríklad v tuneli, kedy nevedel, čo vlastne chce a prepínal mi z jedného režimu do druhého.

Honda NX500
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Taktiež Honda pri NX-ke zmenila ovládacie prvky. Za mňa sa jej rozhodne podarili. Aj v rukaviciach sú dobre hmatateľné a po chvíľke, keď si zvyknete, čo s tým predizajnovaným joystickom nastavíte, budete to robiť automaticky. Taktiež nastavenie trakčnej kontroly na separátne tlačidlo je dobre umiestnené a nemusíte ho hľadať niekde ukazovákom hore, ale je hneď na palci. Trakčná kontrola sa dá, samozrejme, nastaviť a je aj plne vypínateľná. 

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
Nie všetko je také ružové

Keď sme pri elektronike, tu je krátky zoznam, čo má NX-ko v ponuke. Trakčnú kontrolu, a keď nepočítam ABS, tak to je všetko. Ako príplatkovú výbavu si môžete NX-ko doplniť o 12-voltovú zásuvku, bočné plátenné kufre, zadný kufor alebo tašku na sedadlo spolujazdca. Čo je samozrejmosťou, tak nechýba Full LED osvetlenie. Čo sa mi náramne páčilo, tak to je zapínanie hmlových svetiel na separátnom hardvérovom vypínači na ľavej strane displeja.

Honda NX500
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Pri výške sedla 830 milimetrov je posed veľmi príjemný. Žiaľ, tí nižší z nás budú mať problém dosiahnuť na zem. Sedlo je tak akurát široké a aj jazda v stoji je pohodlná. Problémom sú vibrácie. Áno, pri dvojvalci sa s určitým stupňom vibrácií počíta a treba ich akceptovať. Ale tu ich bolo až príliš. Pri stredných otáčkach to bolo ešte akceptovateľné, ale akonáhle sa motor začal pohybovať v hornej polovici otáčok, tak Honda NX500 posiela vibrácie do sedačky, stupačiek, aj do gripov.  

Honda NX500
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Keď model Honda NX500 zhrnieme, tak je to dobrá motorka pre každého, kto sa nikam neponáhľa, lebo z necelých 50 koní vytiahne maximálku 177 km/h. Určite by som ju odporučil najmä začiatočníkom.

Kolesami nadol, priatelia.

Honda NX500

  • MOTOR: 471 cm³
  • HMOTNOSŤ: 199 kg
  • VÝŠKA SEDLA: 830 mm
  • CENA: 6 850 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová Mazda RX-7 bola takmer realitou. Čo jej stálo v ceste?
Nasledujúci článokAuto, ktoré Škoda už nikdy nevyrobí. Závideli nám ho aj na západe