Domov SPRÁVY News Nová Mazda RX-7 bola takmer realitou. Čo jej stálo v ceste?

Nová Mazda RX-7 bola takmer realitou. Čo jej stálo v ceste?

Foto: Mazda

Sen všetkých petrolheadov sa takmer stal realitou. Mazda totiž skutočne plánovala novú RX-7. Finančná kríza v roku 2008 však tento scenár zhatila.

Mazda RX-7 patrí k ikonám nielen japonského automobilového sveta a prakticky neexistuje petrolhead, ktorý by ju nepoznal. Jej príbeh sa začal písať v roku 1978 a trval 24 rokov, počas ktorých značka predstavila tri generácie. Dokopy sa predalo viac než 800-tísic kusov, no táto zadokolka s rotačným motorom si získala po svete milióny fanúšikov. Po jej konci v roku 2002 tak okamžite začali volať po ďalšej generácii a takmer sa jej dočkali.

Pre magazín Motor1 to nedávno prezradil Nobuhiro Yamamoto, bývalý projektový manažér Mazdy MX-5 generácie ND, ktorý nedávno odišiel do dôchodku. Hoci generácia ND debutovala v roku 2015 na prakticky vlastnej platforme, keďže ju nezdieľala s iným modelom značky Mazda, všetko malo byť podľa Yamamota pôvodne inak.

Foto: Mazda
Mazda začala s vývojom novej RX-7

„Po uvedení generácie NC [modelu MX-5] v roku 2005, som bol v roku 2007 poverený vývojom novej platformy [s motorom vpredu a pohonom vzadu],“ tvrdí Yamamoto. „V tom čase sme sa nevenovali vývoju jedného vozidla, ale dvoch vozidiel, MX-5 a RX-7.“ Spoločne tak mali tieto vozidlá zdieľať jednu platformu.

Globálna finančná kríza v roku 2008 však prinútila Mazdu, podobne ako mnoho iných výrobcov, prehodnotiť svoju situáciu. Pôvodne mala MX-5 štvrtej generácie prísť už v roku 2012, ale v dôsledku finančnej krízy sa Mazda rozhodla odložiť jej uvedenie až na rok 2015 a úplne zrušiť štvrtú generáciu RX-7. Je však zaujímavé, že Mazda sa v tom čase rozhodla pre oživenie RX-7 a nie pre druhú generáciu jej nástupcu, modelu RX-8. Treba ale jedným dychom dodať, že RX-8 ani zďaleka nedosahovala úspechu svojho predchodcu. Dokonca disponovala aj výrazne nižším výkonom ako tretia generácia RX-7.

Japonci chceli novú RX-7, nie RX-8

Sen zákazníkov, ale aj samotnej automobilky, bola štvrtá generácia tejto ikony, čo samotný Yamamoto pred niekoľkými rokmi prezradil pre austrálsky magazín Carsguide: „naším snom je RX-7, nie RX-8. Zákazníci chcú RX-7.“ Sen, ktorý bol blízko k realite, avšak nikdy sa nenaplnil. Dodnes, aj po vyše 20 rokoch však ostáva Mazda RX-7 jedným z najikonickejších športových automobilov. S čoraz prísnejšími emisnými limitmi však väčšina fanúšikov už neočakáva jej znovuzrodenie.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMotor1.com
Predchádzajúci článokElektromobilita už nie je iba pre elity, odkazuje Citroën v akčnej reklame na ë-C3
Nasledujúci článokMotorkári s A2 vodičákom budú jasať. Honda pre nich vyrobila skvelú motorku