Sen všetkých petrolheadov sa takmer stal realitou. Mazda totiž skutočne plánovala novú RX-7. Finančná kríza v roku 2008 však tento scenár zhatila.
Mazda RX-7 patrí k ikonám nielen japonského automobilového sveta a prakticky neexistuje petrolhead, ktorý by ju nepoznal. Jej príbeh sa začal písať v roku 1978 a trval 24 rokov, počas ktorých značka predstavila tri generácie. Dokopy sa predalo viac než 800-tísic kusov, no táto zadokolka s rotačným motorom si získala po svete milióny fanúšikov. Po jej konci v roku 2002 tak okamžite začali volať po ďalšej generácii a takmer sa jej dočkali.
Pre magazín Motor1 to nedávno prezradil Nobuhiro Yamamoto, bývalý projektový manažér Mazdy MX-5 generácie ND, ktorý nedávno odišiel do dôchodku. Hoci generácia ND debutovala v roku 2015 na prakticky vlastnej platforme, keďže ju nezdieľala s iným modelom značky Mazda, všetko malo byť podľa Yamamota pôvodne inak.

Mazda začala s vývojom novej RX-7
„Po uvedení generácie NC [modelu MX-5] v roku 2005, som bol v roku 2007 poverený vývojom novej platformy [s motorom vpredu a pohonom vzadu],“ tvrdí Yamamoto. „V tom čase sme sa nevenovali vývoju jedného vozidla, ale dvoch vozidiel, MX-5 a RX-7.“ Spoločne tak mali tieto vozidlá zdieľať jednu platformu.
Globálna finančná kríza v roku 2008 však prinútila Mazdu, podobne ako mnoho iných výrobcov, prehodnotiť svoju situáciu. Pôvodne mala MX-5 štvrtej generácie prísť už v roku 2012, ale v dôsledku finančnej krízy sa Mazda rozhodla odložiť jej uvedenie až na rok 2015 a úplne zrušiť štvrtú generáciu RX-7. Je však zaujímavé, že Mazda sa v tom čase rozhodla pre oživenie RX-7 a nie pre druhú generáciu jej nástupcu, modelu RX-8. Treba ale jedným dychom dodať, že RX-8 ani zďaleka nedosahovala úspechu svojho predchodcu. Dokonca disponovala aj výrazne nižším výkonom ako tretia generácia RX-7.
Japonci chceli novú RX-7, nie RX-8
Sen zákazníkov, ale aj samotnej automobilky, bola štvrtá generácia tejto ikony, čo samotný Yamamoto pred niekoľkými rokmi prezradil pre austrálsky magazín Carsguide: „naším snom je RX-7, nie RX-8. Zákazníci chcú RX-7.“ Sen, ktorý bol blízko k realite, avšak nikdy sa nenaplnil. Dodnes, aj po vyše 20 rokoch však ostáva Mazda RX-7 jedným z najikonickejších športových automobilov. S čoraz prísnejšími emisnými limitmi však väčšina fanúšikov už neočakáva jej znovuzrodenie.