Domov MOTO Moto Testy TEST Yamaha Tenere 700, motorka nie len pre skúsených.

TEST Yamaha Tenere 700, motorka nie len pre skúsených.

Dnes sa pozrieme trošku bližšie na dlho očakávaný model od Yamahy. Presnejšie to bude Yamaha Tenere 700, ktorú si dovolím nazvať všeumnelom na dvoch kolesách, ktorá sa nezľakne ani ťažšieho výletu mimo cestu.

 

Poďme pekne od začiatku. Tenerku vybavili motorom CP2 čo znamená, že jej srdcom je vodou chladený dvojválec s objemom 689 centimetrov kubických a disponuje výkonom 54kw čo je 73,44 konských síl. CP2-jka má tú správnu charakteristiku dvojválca čiže ide nádherne už od spodných otáčok. Napriek tomu, že maximálny krútiaci moment má v 9000 otáčkach kde dosahuje 68 nm, má ho na rozdávanie aj v spodnom rozsahu otáčok.

Pohľad zvonka

O ten správny pocit bezpečia a pohodlia sa vám postará dobre skombinovaný podvozok vpredu s obrátenou plne nastaviteľnou vidlicou so zdvihom 210 milimetrov. Vzadu je to zase kyvná vidlica s kĺbovým odpružením, kde sa dá nastaviť predpätie pružiny so zdvihom 200 milimetrov. Zároveň je možné si upraviť aj charakteristiku motocykla diaľkovo nastaviteľným zadným závesom.

O zastavenie sa vám postará brzdový systém od Bremba. Vpredu je vybavená dvoma kotúčmi o priemere 282 milimetrov a dvojpiestikovým strmeňom, ktorý je dobre dávkovateľný. Vzadu je to zase 245 milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom.

ABS je nastavené dobre občas sa mi síce zapínal trošku skôr, než by som chcel ale svoj účel plní na výbornú. ABS je samozrejme plne vypínateľné aj počas jazdy čo je nevyhnutnou súčasťou vybavenia, pre jazdu mimo ciest.

O to kam je Tenerka určená napovedajú aj rozmery kolies. Vpredu to je 21 palcový pletený disk. Vzadu mu sekunduje 18 palcový. Z výroby sú obuté do Pireliek Scorpion Rally STR, ktoré vás prevedú cestou-necestou.

Celé to drží pokope oceľový dvojitý kolískový rám. Motorka sama o sebe pôsobí štíhlym dojmom. Yamaha tu odviedla skvelú prácu a vďaka úzkej a plochej sedačke je pohodlná ako v sede taka aj v stoji a vydržíte na nej tak jazdiť aj celý deň.

Poďme do „interiéru“

Sedadlo je napojené na úzku 16 litrovú nádrž o ktorú sa viete kolenami zaprieť a napomáha dobrej kontrole motocykla na akomkoľvek povrchu.

Celkový dizajn motocykla je inšpirovaný Rely pretekmi čo je vidieť hlavne na prednom svetlomete. Ten je štvor-dielny s LED technológiou. Aj počas noci vám dodá dostatok svetla na dojazd do akéhokoľvek cieľa. Hneď vedľa prístrojového panelu sa nachádza aj 12voltová zásuvka, ktorá môže slúžiť napríklad na nabíjanie telefónu počas jazdy.

Kokpit je taktiež inšpirovaný rely strojmi. Palubný prístroj je orientovaný na výšku a prehľadný ako počas dňa, tak aj v noci. Ako už sme zvyknutý dominuje tu rýchlomer, ktorému sekunduje otáčkomer po boku displeja, ktorý končí pri ukazovateli zaradenej rýchlosti.

Ďalej tu nájdeme prehľadný indikátor stavu paliva a vonkajšej teploty. A aby ste nezabudli po výlete mimo cestu zapnúť ABS, tak vám to pripomína veľký nápis OFF-ROAD. Pokiaľ by ste si chceli na cesty pridať aj napríklad navigáciu, dá sa ľahko namontovať hneď nad prístrojový panel.

K dobrému ovládaniu prispievajú aj zahnuté riadidlá, ktoré sú pohodlné ako v sede taka aj v stoji. Pre jazdu mimo cesty sú prispôsobené aj stupačky ktoré vám dajú výbornú oporu práve na nespevnených cestách. Sériovo vyrábané sú dostatočne široké a gumička na nich sa dá pomerne jednoducho odstrániť pre lepší grip.

Záver

Výška sedla je 875 milimetrov. Nie je to žiadna vysoká koza ale drobnejší z nás budú mať problém pohodlne dočiahnuť na zem. Celková hmotnosť je 204 kilogramov čo by nemalo pri správnej technike robiť poblém ani tým najmenším z násmenším z nás.

Kto je teda cieľovou skupinou Yamahy Tenere 700 ? Každý kto sa nevozí len po asfalte a rád sa preháňa aj mimo ciest. Toto ľahké enduro je v podstate pre každého a neprekvapí ani neskúseného motorkára ktorý sa do krásy jazdy na dvoch kolesách len zaúča.

Kolesami nadol priatelia.

Motor : Kvapalinou chladený, štvortaktný radový dvojvalec

Prevodovka : manuálna 6-rýchlostná

Hmotnosť : 204 kilogramov

Max. Rýchlosť : 199 km/h

Výška sedla : 875 milimetrov

Zákl. Cena : 9 790 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda Octavia Sportline: má naozaj všetko, čo potrebujete
Nasledujúci článokPoľský vodič sa takmer nabodol na závoru pri úteku pred políciou