Domov MOTO TEST Honda CB500X – všestranná motorka za prijateľné peniaze

TEST Honda CB500X – všestranná motorka za prijateľné peniaze

Tak a je to tu! Sezóna sa začala a my sme ju v redakcii započali testom motorky Honda CB500X. Naša prvá testovačka je všestranná motorka pre každého, kto má rád dlhé výlety na ktorých môže jazdiť aj mimo spevnených ciest.

Honda svoj model CB500X zaradila do segmentu Adventure a musím uznať, že v tomto segmente si svoje miesto rozhodne zaslúži. Motorka bola pre rok 2022 prepracovaná a modernizovaná. Musím uznaž, že aj napriek modernizácií nemá nič, čo by zbytočne odvádzalo pozornosť od jej jazdeckých schopností.
Zmeny je cítiť

Motor je identický s predchádzajúcim modelovým radom a teda sa jedná o radový dvojvalec, ktorý je chladený kvapalinou a  má výkon 35 kilowattov teda 45,5 konských síl ktorý dosahuje pri 8 600 otáčkach za minútu, a teda je možné ju riadiť aj s vodičským oprávnením A2.

Prepracovaná, oproti predchádzajúcemu modelu bola palivová mapa ba motore, ktorá teraz prenáša výkon plynulejšie a nie je zbytočne uskákana. Brzdový systém taktiež prešiel modernizáciou. Namiesto jedného kotúča vpredu nájdeme teraz dva o veľkosti 296 milimetrov do ktorých sa zakusujú dvojpiestikové axiálne upevnené strmene od Nissin. Ich reakcia na povel od brzdovej páčky je dobrá s postupným nástupom.Vzadu je to zase 240 milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom.
Vpredu oproti predchodcovi nastala zmena a Honda CB500X dostala novú 41 milimetrovú obrátenú vidlicu od Showa.
Rozdiel je naozaj citeľný. Ale aj tak je ladená skôr na pohodlie a pri väčších náklonoch by som uvítal keby bola trošku tuhšia, ale svoju prácu si odvedie na výbornú. Kde je vidieť, že predné pruženie je mäkšie je pri brzdení. Keď idete naozaj tvrdo do bŕzd tak najprv sa vám ponorí predok a to naozaj hlboko. Tu by som časom určite riešil výmenu vnútra za trochu tuhšiu pružinu s progresivním vinutím. Vzadu je nastaviteľné predpätie pružiny v piatich úrovniach.
Jazda
Svetlá výška modelu Honda CB500X je 180 milimetrov. O tom, že sa nám CB500X nezľakne ani ľahkej off-rodovej vložky svedčí aj predné koleso s veľkosťou 19 palcov, vzadu je to potom klasický rozmer so 17 palcovým diskom. Do palivovej nádrže sa zmestí 17,7 litra benzínu, čo pri úspornej jazde zvládne odbehnúť niečo cez 300 kilometrov. Honda udáva spotrebu 3,6 litra. Pri troche snahy sa však viete dostať aj pod túto hodnotu, čo však vo väčšine prípadov môj prípad nebol.
Výška sedla je 830 milimetrov a celková pohotovostná hmotnosť je 199 kilogramov.
Palubné prístroje tu sú ako je pri Honde zvykom zastúpené inverzným displejom, ktorý je snáď na všetkých Hondách. Najlepšie čitateľný je na priamom slnku. Je na ňom len to najpodstatnejšie – rýchlosť, otáčkomer, ukazovateľ zaradenej rýchlosti a počítadlo kilometrov.
Čo mne pri jazde vadilo je, že predný štít nie je nastaviteľný, ten mi pri mojej výške 180 centimetrov všetok vietor posielal priamo na stred prilby. Tu by som určite odporučil ho buď vymeniť alebo dovybaviť reflektorom, ktorý by mal tuto nevýhodu odstrániť.
Záver
Celkový dojem z Honda CB500X je naozaj dobrý. Ak to bude ako prvá motorka pre začínajúcich jazdcov, drobné chyby vým odpustí a zároveň vás aj veľa naučí. Do zákrut ide ochotne a s dávkou istoty.
Taktiež neurazí ani skúsenejších a poskytne naozaj všestrannosť za veľmi príjemné peniaze.
Kolesami nadol priatelia.
NÁZOV : Honda CB500X
MOTOR : 471 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 199 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 830 centimetrov
CENA : 6 590€

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 19

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!