Tak a je to tu! Sezóna sa začala a my sme ju v redakcii započali testom motorky Honda CB500X. Naša prvá testovačka je všestranná motorka pre každého, kto má rád dlhé výlety na ktorých môže jazdiť aj mimo spevnených ciest.
Honda svoj model CB500X zaradila do segmentu Adventure a musím uznať, že v tomto segmente si svoje miesto rozhodne zaslúži. Motorka bola pre rok 2022 prepracovaná a modernizovaná. Musím uznaž, že aj napriek modernizácií nemá nič, čo by zbytočne odvádzalo pozornosť od jej jazdeckých schopností.
Zmeny je cítiť
Motor je identický s predchádzajúcim modelovým radom a teda sa jedná o radový dvojvalec, ktorý je chladený kvapalinou a má výkon 35 kilowattov teda 45,5 konských síl ktorý dosahuje pri 8 600 otáčkach za minútu, a teda je možné ju riadiť aj s vodičským oprávnením A2.
Prepracovaná, oproti predchádzajúcemu modelu bola palivová mapa ba motore, ktorá teraz prenáša výkon plynulejšie a nie je zbytočne uskákana. Brzdový systém taktiež prešiel modernizáciou. Namiesto jedného kotúča vpredu nájdeme teraz dva o veľkosti 296 milimetrov do ktorých sa zakusujú dvojpiestikové axiálne upevnené strmene od Nissin. Ich reakcia na povel od brzdovej páčky je dobrá s postupným nástupom.Vzadu je to zase 240 milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom.
Vpredu oproti predchodcovi nastala zmena a Honda CB500X dostala novú 41 milimetrovú obrátenú vidlicu od Showa.
Rozdiel je naozaj citeľný. Ale aj tak je ladená skôr na pohodlie a pri väčších náklonoch by som uvítal keby bola trošku tuhšia, ale svoju prácu si odvedie na výbornú. Kde je vidieť, že predné pruženie je mäkšie je pri brzdení. Keď idete naozaj tvrdo do bŕzd tak najprv sa vám ponorí predok a to naozaj hlboko. Tu by som časom určite riešil výmenu vnútra za trochu tuhšiu pružinu s progresivním vinutím. Vzadu je nastaviteľné predpätie pružiny v piatich úrovniach.
Jazda
Svetlá výška modelu Honda CB500X je 180 milimetrov. O tom, že sa nám CB500X nezľakne ani ľahkej off-rodovej vložky svedčí aj predné koleso s veľkosťou 19 palcov, vzadu je to potom klasický rozmer so 17 palcovým diskom. Do palivovej nádrže sa zmestí 17,7 litra benzínu, čo pri úspornej jazde zvládne odbehnúť niečo cez 300 kilometrov. Honda udáva spotrebu 3,6 litra. Pri troche snahy sa však viete dostať aj pod túto hodnotu, čo však vo väčšine prípadov môj prípad nebol.
Výška sedla je 830 milimetrov a celková pohotovostná hmotnosť je 199 kilogramov.
Palubné prístroje tu sú ako je pri Honde zvykom zastúpené inverzným displejom, ktorý je snáď na všetkých Hondách. Najlepšie čitateľný je na priamom slnku. Je na ňom len to najpodstatnejšie – rýchlosť, otáčkomer, ukazovateľ zaradenej rýchlosti a počítadlo kilometrov.
Čo mne pri jazde vadilo je, že predný štít nie je nastaviteľný, ten mi pri mojej výške 180 centimetrov všetok vietor posielal priamo na stred prilby. Tu by som určite odporučil ho buď vymeniť alebo dovybaviť reflektorom, ktorý by mal tuto nevýhodu odstrániť.
Záver
Celkový dojem z Honda CB500X je naozaj dobrý. Ak to bude ako prvá motorka pre začínajúcich jazdcov, drobné chyby vým odpustí a zároveň vás aj veľa naučí. Do zákrut ide ochotne a s dávkou istoty.
Taktiež neurazí ani skúsenejších a poskytne naozaj všestrannosť za veľmi príjemné peniaze.
Na tejto stránke používame súbory cookies a iné technológie pre správne fungovanie a zlepšenie chodu stránky, jej zabezpečenie, poskytovanie funkcií sociálnych sietí, prispôsobenie obsahu a reklám používateľom a analýzu návštevnosti a správania používateľov. OdmietnuťČítať viacSúhlasím
Súkromie & Cookies
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.