Domov MOTO TEST Honda Monkey 125 – opica, ktorú chcete mať

TEST Honda Monkey 125 – opica, ktorú chcete mať

Musím povedať, že na tento test som sa extrémne tešil. Vždy som chcel mať niečo iné a s niečím vytŕčať z davu. S touto “opicou” sa mi to veru podarilo. Honda Monkey o ktorej dnes bude v teste reč je jasným príkladom výnimočnosti.

Keď niekomu poviete, že máte doma opicu najprv si po myslí o vás svoje. Avšak každý správny motorkár, ktorý sa vyzná vie o čom je reč. Navyše ak mal aj tú možnosť sa na nej povoziť a vyskúšať si ju, váš úsmev od ucha k uchu okamžite pochopí. Táto malá opička s menom Honda Monkey vzbudzuje viac pozornosti ako akákoľvek premotorizovaná a prekoňovaná motorka.
Zároveň porekadlo keď chcete opicu, musíte mať aj na banány v tomto prípade platí doslovne. Model Honda Monkey si bude môcť dovoliť hádam ktokoľvek. V tejto Opičke síce bije len jednovalcové srdce s objemom 124 centimetrov kubických a výkonom 6,9kw.  teda 9,3 konských síl, je nadmieru svižná a verte, že vám ten výkon bude stačiť. Skvelá spotreba deklarovaná výrobcom na úrovni 1,5 litra na 100 kilometrov je naozaj dosiahnuteľná aj v reálnej premávke, samozrejme so slušným zaobchádzaním. Ani keď na ňu budete naozaj hrubý a budete jazdiť brzda plyn tak sa skoro s určitosťou nedostanete cez 2 litre na 100 kilometrov. Do peknej aj keď malej nádrže natankujete maximálne 5,6 litra, čo si pri dnešnej cene PHM a dojazdom cez 200 kilometrov budete naozaj pochvaľovať.
Poďme si ju rozobrať
Tento jednoduchý jednovalcový motor chladený vzduchom je spriahnutý s päť stupňovou manuálnou prevodovkou. Vďaka kratšiemu sprevodovaniu je naozaj svižná aj keď maximálnou rýchlosťou určite neohúri a dokonca ju prekonajú aj niektoré kolobežky. Mne sa s ňou podarilo ísť podľa tachometra 111 km/h, podotýkam ale, že dole kopcom.
O zastavenie Honda Monkey sa vám postará vpredu 220 milimetrový kotúč do ktorého sa zakusuje dvojpiestový strmeň od Nissin.
Vzadu je to 190 milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Ako nám predpisy prikazujú Opička má aj ABS, ale len na prednom kolese. Čiže pri brzdení pozor, aby ste nezačali vzadu s Opičkou písať po asfalte čiarky.
 Jazda jedna báseň
Honda Moneky dostala do vienka aj výborne pruženie vpredu s upside down vidlicou a zadnými zdvojenými tlmičmi. Pri spolupráci so síce len 12 palcovými kolesami obutými do balónikov a naozaj bohato polstrovaným sedlom je jazda s opičkou naozaj zážitkom.
Dizajnovo sa nám Opička skoro nezmenila a vyzerá skoro rovnako ako pôvodná zo šesťdesiatych rokov. Aj keď moderná doba sa podpísala aj na tomto veľmi podarenom a dobre vybavenom modely.
Moderná Honda Monkey spĺňa normu EURO 5 a obliekla si aj slušivé full LED osvetlenie. Osobne by som prijal klasický analógový rýchlomer. Implementácia modernej LCD obrazovky dopadla dobre a nájdete na nej len to najnutnejšie. LCD prístroju dominuje centrálne umiestnený rýchlomer nad ktorým je ukazovateľ stavu paliva. Pri ňom som si  spočiatku myslel, že je pokazený lebo z neho nechcelo ubúdať skoro dva dni. Pod ním ešte nájdete nájazd kilometrov s dvoma tripmi. Čo ma ale pri Opičke, naozaj prekvapilo je, že je od základu vybavená alarmom. Nerobí síce nejaký extra hluk, ale poteší.
Verná svojim predkom
Zároveň treba podotknúť, že Opička zostala verná svojim predchodcom a všetky diely sú plechové. Predným blatníkom počínajúc, nádržou pokračujúc až končiac zadným blatníkom. Honda Monkey sa naozaj nezľakne ničoho či je to prepletanie cez mesto alebo  prejazd ľahkým terénom, či dokonca ponocovanie v obývačke v paneláku a romantického večera pred telkou.
To, že ste príliš veľký resp. vysoký a nevedeli by ste sa na ňu poskladať sa naozaj nemusíte báť. Miesta na nej je naozaj dostatok. Aj keď celkové rozmery (DxŠxV) sú 1710 x 755 x 1030 milimetrov. Výška sedla má hodnotu 775 milimetrov a snáď nikto sa pri nej nemusí obávať že by nedočiahol na zem. Opička však nie je zrovna najpragmatickejšia ani najpohodlnejšia voľba, má svoje čaro a s cenovkou 3 890 € jednoznačne preskočila aj jeden z bestsellerov od Hondy skúter PCX.
Kolesami nadol priatelia.
NÁZOV : Honda Monkey 125
MOTOR :  124 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 104 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 775 milimetrov
CENA : 3 890€

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Mazda CX-5 Skyactiv-G165 – má sa stále kam posunúť?
Nasledujúci článokAké autá si vyberajú muži? Hlavne Škodovky a SUV