Domov MOTO Moto News TEST Moto Guzzi V7 Stone – motorka, ktorú si vyberáte srdcom

TEST Moto Guzzi V7 Stone – motorka, ktorú si vyberáte srdcom

O taliankach sa hovorí, že sú jedny z najkrajších žien na svete s neuveriteľnou energiou do života. Ale ako každá žena sú aj náladové a temperamentné. A toto isté platí aj pre talianske motorky a pre značku Moto Guzzi to platí dvojnásobne. Predstavujeme vám Moto Guzzi V7 Stone.

V skratke buď ich milujete alebo nenávidíte. No ale prejdime na test… Tento krát sa mi dostala pod ruky jedna z talianskych krások. Aj keď spoznávanie bolo trochu kostrbaté nakoniec ma jej náladovosť a jej charakter rozhodne dostali. Aj keď nie je po technickej stránke najdokonalejšia a ani nie je tá najkrajšia a mnohí ju skôr obídu, jednoznačne má niečo do seba. Áno už ako nadpis napovedá je to Moto Guzzi V7 Stone.
Taliansky muzikál
V7mička má nanovo vyvinutý dvojvalcový vzduchom chladený motor do V, s uhlom 90 stupňov, ktorý je uložený pozdĺžne. Výkon 65 koní nie je v dnešnej dobe nič extra ale pre Moto Guzzi V7 Stone je akurát. Už od troch tisíc otáčok má k dispozícii cez 80 percent výkonu a ako správny dvojválec vo vyšších otáčkach mu ten výkon chýba. Charakteristika pozdĺžne uloženého Včka sa prejaví pri každom pridaní plynu a jemne trhne do strany. Počas jazdy ani pri prudkom zatiahnutý za rukoväť plynu však toto trhnutie skoro nepostrehnete a za jazdy s tým problém nie je.
Poďme jazdiť
Motor je spriahnutý so 6 stupňovou prevodovkou, ktorá sa vám pri každom preradení s radosťou pripomenie svojím kovovým kliknutím. Prevodovka je so zadným kolesom spojená kardanovým hriadeľom. O zastavenie sa tu zase stará vpredu jeden 320 milimetrový plávajúci kotúč, do ktorého sa zahryzáva zase štvorvalcový piestikový strmeň od Bremba.
Vzadu je to zase 260 milimetrový kotúč s dvojpiestikovým strmeňom. Reakcia na brzdy je dostatočná s príjemným nástupom a dobrou dávkovateľnosťou. Odpruženie je príjemné a nie je zbytočne mäkké ale ani príliš tvrdé. Je odladené tak akurát a s V7mičkou si poradí v každej situácii. Predná vidlica je síce nastaviteľná, avšak páni inžinieri v Taliansku ju nakonfigurovali presne tak ako ju pri jazde budete potrebovať. Manžety na predných tlmičoch podtrhujú retro štýl modelu Moto Guzzi V7 Stone.
Výbava
V dnešnej pretechnizovanej a uponáhľanej dobe sa vzadu dvojica tlmičov vidí málokedy a s progresívne vinutou pružinou s možnosťou nastavenia predpätia si svoju prácu odvedie na výbornú. Aj keď sa ju snažili udržať jednoduchú a čo najviac autentickú pripomínajúc svojich predchodcov, ani jej sa nevyhla dnešná moderná doba. Moto Guzzi V7 Stone má kompletné LED osvetlenie, od predného svetlometu do ktorého zapracovali ikonického orla Guzzi, cez smerové svetlá až po zadné koncové svetlo. To však pôsobí trochu lacným a nedopracovaným dojmom. Aj keď by mu stačilo naozaj málo a to len vymeniť jeho domček a namiesto plastu by ho mohli uložiť do kovu.
Digitalizácii podľahol aj prístroj palubnej dosky. Je rozdelený na dve časti taktiež ako pri prednom svetle siluetou orla Guzzi. Vrchnej časti dominuje rýchlomer ohraničený zvrchu otáčkomerom a ukazovateľom zaradenej rýchlosti.
Spodná časť je pre palubný počítač a údaje o jazde. Ale čo sa na Moto Guzzi V7 Stone nenachádza a čo mi tam určite chýba je ukazovateľ stavu paliva v nádrži. Posed je vzpriamený a pohodlný a ani po dlhšej jazde nie je nijak nepríjemný. S výškou 780 milimetrov je dostatočne nízko pre snáď akéhokoľvek jazdca či jazdkyňu.
Jazda s V7 Stone je veľmi príjemná, zakrut sa rozhodne nebojí a rada sa s vami pustí do akéhokoľvek dobrodružstva. Moto Guzzi V7 Stone sa vyberá jednoznačne srdcom a aj malé nedostatky sa mu rozhodne dokážu prepáčiť.
Kolesami nadol priatelia.
NÁZOV : Moto Guzzi V7 Stone
MOTOR : 853 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 198 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 780 milimetrov
CENA : 8 899€

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Kawasaki Z650 RS – moderné retro na každý deň
Nasledujúci článokHľadáte silného partnera na prepravu?