Nová hnacia jednotka s názvom „EcoDynamics+“ znižuje emisie CO2 pridaním zrýchlenia pomocou elektrickej energie z dodatočného 48-voltového akumulátora a predĺžením času vypnutia spaľovacieho motora pomocou nového mild-hybridného generátora zapaľovania. Mild-hybrid Kia by mala prísť ešte v tomto roku.

Mild-hybrid Kia má využívať technológiu, ktorú pomenovali EcoDynamics+. Podľa automobilky má ponúknuť lepší pomer nákladov a výkonu v porovnaní s full-hybridnými pohonnými jednotkami. Navyše má byť podľa automobilky cenovo dostupná pre širokú spotrebiteľskú verejnosť. „Kompaktný charakter komponentov znamená, že túto technológiu je možné integrovať do existujúceho vozidla a architektúry hnacej sústavy bez toho, aby ovplyvnila jeho praktickosť či usporiadanie. Mild-hybridná technológia od spoločnosti Kia je navrhnutá tak, aby sa bez problémov zosúladila so životom svojho spotrebiteľa, bez nutnosti dobíjania z elektrickej zásuvky,“ tvrdí automobilka.

Prvým modelom, ktorý bude mild-hybridnú technológiu ponúkať, bude megaúspešný Sportage, a to už v druhom polroku 2018. Druhým modelom, ktorý prinesie novú hnaciu jednotku v roku 2019, bude nová Kia Ceed tretej generácie. Kia si od polohybridnej technológie sľubuje čistejšie dieselové motory. Systém bude spojený s technológiou selektívnej katalytickej redukcie (SCR) s aktívnym riadením emisií vyvinutým Kiou, ktorý znižuje emisie CO2 o 4 % v rámci nového cyklu WLTP.

Mild-hybrid Kia ponúkne režimy „motor“ a „generátor“

Technológia obsahuje 48-voltový lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 0,46 kWh a polohybridný generátor zapaľovania (MHSG). Elektronickým riadením generátora MHSG pomocou meniča sa systém dokáže plynulo prepnúť medzi dvoma režimami: „motor“ a „generátor“.

Generátor MHSG je remeňom spojený s kľukovým hriadeľom vznetového motora a pri zrýchlení poskytune 10 kW elektrickej energie do hnacej sústavy v režime „motor“, čím sa znižuje zaťaženie motora aj produkcia emisií. V režime „generátor“ systém zberá kinetickú energiu z vozidla počas spomaľovania a brzdenia a využíva ju na dobíjanie akumulátora.

V režime „motor“ sa akumulátor pri zrýchlení vybíja, a poskytuje tak dodatočný krútiaci moment motora v záujme mierneho zvýšenia výkonu pri prudkom zrýchlení alebo v záujme zníženia zaťaženia motora počas mierneho zrýchlenia. Pri spomalení, alebo pri jazde dolu kopcom či príjazde ku križovatke sa systém MHSG prepne do režimu „generátor“, v ktorom rekuperuje energiu z kľukového hriadeľa na dobíjanie akumulátora počas jazdy.

Kia okrem toho príde s funkciou plachtenia, ktorú nazýva „pohyblivé vypnutie a spustenie motora“. Ak má akumulátor dostatočný náboj, spaľovací motor sa počas spomaľovania a brzdenia automaticky vypne. Motor sa opätovne naštartuje, ak vodič zošliapne plynový pedál.

Kompaktné rozmery a integrácia do existujúcej architektúry

Celý polohybridný systém bude implementovaný do existujúcej platformy. V závislosti od modelu bude 48-voltový akumulátor umiestnený pod podlahou batožinového priestoru, čím sa minimalizuje vplyv na praktickosť vozidla. Keďže systém MHSG sa integruje priamo s motorom a poháňa kľukový hriadeľ pomocou remeňa, priestor motora potrebuje len minimálne úpravy.

Prevodník jednosmerného prúdu (DC/DC) akumulátora 48V umožní pripojenie nového akumulátora k palubnému zdroju napájania vozidla, čo povedie k výraznému zníženiu veľkosti akumulátora 12V, ktorý je potrebný na napájanie pomocnej elektroniky vozidla. Okrem toho budú na štartér kladené menšie nároky, vďaka čomu bude kompaktnejší. Primárne sa bude využívať na studený štart pri nízkych teplotách, vo väčšine situácií motor naštartuje 48V akumulátor.

Mild-hybridná vznetová hnacia sústava EcoDynamics+ bude kompatibilná ako s manuálnou, tak aj s automatickou prevodovkou. Bude ju možné nakonfigurovať aj do auta s predným pohonom, zadným pohonom, či dokonca pohonom všetkých kolies. Neskôr budú polohybridnú sústavu využívať aj zážihové jednotky.

Zdroje: Kiastartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJKia
Predchádzajúci článok20 rokov staré elektrické BMW lepšie ako Tesla?
Nasledujúci článokBývalý šéf F1 kúpil za 5 miliónov monopost, na ktorom jazdil Ayrton Senna!