Domov News Dacia Duster vstupuje do predaja, poznáme ceny

Dacia Duster vstupuje do predaja, poznáme ceny

Foto: Dacia

Duster je skutočne úspešným modelom, ktorý získal viac ako 40 ocenení a počas svojej 13-ročnej kariéry sa ho vyrobilo viac ako 2,2 milióna kusov. Predaj naďalej rástol a do roku 2022 bol Duster najpredávanejším SUV v Európe. Každý deň z výrobných liniek v rumunskom Pitesti zíde takmer 1 000 vozidiel Duster – to je približne jedno vozidlo každú minútu. Jeho posledná generácia sa predstavila koncom minulého roka.

Duster HYBRID 140

Pohonná jednotka HYBRID 140, ktorú Dacia použila v modeli Jogger na začiatku roka 2023, sa teraz dostáva aj do nového modelu Duster. Vychádza z osvedčených technológií používaných v rámci Skupiny Renault a pozostáva z 1,6-litrového štvorvalcového benzínového motora s výkonom 94 k, dvoch elektromotorov (motor s výkonom 49 k a vysokonapäťový štartér/generátor) a elektrifikovanej automatickej prevodovky. Tá má 4 prevodové stupne pre spaľovací motor a ďalšie 2 pre elektromotor. Táto kombinovaná technológia je možná vďaka absencii konvenčnej spojky. Regeneratívne brzdenie v kombinácii s vysokou kapacitou rekuperácie energie 1,2 kWh batérie (230 V) a účinnosťou automatickej prevodovky znamená, že až 80 % času jazdy v meste sa využíva v elektrickom režime, pričom úspora paliva v kombinovanom cykle predstavuje 20 % a v mestskom cykle až 40 %. Okrem toho vozidlo vždy štartuje v 100 % elektrickom režime.

Dacia Duster
Foto: Dacia
Duster TCe 130

Toto pohonné ústrojenstvo je prvým, ktoré zákazníkom poskytuje prvú úroveň elektrifikácie ponúkanú značkou Dacia. Kombinuje 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor novej generácie s turbodúchadlom pracujúci v Millerovom cykle (optimalizovaná účinnosť a znížené čerpacie straty) s ľahkým 48V hybridným systémom. Ten podporuje spaľovací motor pri rozjazde a akcelerácii a znižuje priemernú spotrebu paliva a emisie o 10 %. Pôžitok z jazdy (zrýchlenie, akcelerácia) je v modeli Dacia Duster TCe 130 vyšší ako v súčasnom modeli TCe 130 vďaka podpore, ktorú poskytuje tento systém: vozidlo je citlivejšie a jeho jazda je plynulejšia. TCe 130 je k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou pre verzie 4×2 a 4×4.

Dacia Duster interiér
Foto: Dacia
Duster ECO-G 100

Dacia, nesporný líder v oblasti LPG v Európe, je jediným výrobcom, ktorý ponúka dvojpalivový benzín a LPG pod označením ECO-G na všetkých svojich modeloch s vnútorným spaľovaním. Aj nový Duster využíva túto technológiu priamo z výroby, čo zaručuje bezpečnosť a spoľahlivosť. Pri prevádzke na LPG vypúšťa Dacia Duster ECO-G 100 v priemere o 10 % menej emisií ako ekvivalentný benzínový motor. Ponúka dojazd až 1 300 km vďaka dvom nádržiam s kombinovaným objemom takmer 100 litrov: 50 litrov benzínu a 50 litrov LPG (inštalované pod podlahou batožinového priestoru, čím sa zachováva jeho objem). Prepínanie z jedného paliva na druhé je okamžité a nepostrehnuteľné vďaka prepínaču integrovanému do palubnej dosky.

Dacia Duster predné svetlomety
Foto: Dacia
Tak ako je to s cenami?

Základná cena za stupeň výbavy Essential s motorom ECO-G je 17 490 eur. Benzínový motor TCe 130 sa dodáva vo výbave Journey za 21 890 eur. Verzia s pohonom všetkých kolies stojí 24 290 eur. Hybrid má cenu stanovenú na sumu 25 290 eur. Základná výbava Essential dostupná len pre motor ECO-G obsahuje napríklad oceľové 16-palcové disky kolies, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant potiahnutý umelou kožou, tempomat, zadné parkovacie senzory, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu či multimediálny systém so 4 reproduktormi.

Výbava Expression je takisto dostupná len pre motor ECO-G a obsahuje napríklad 17-palcové zliatinové kolesá, čalúnenie v kombinácii látka/denim tkanina či odnímateľný držiak na smartfón. Cena vozidla s touto výbavou je stanovená na sumu 18 990 eur. Výbavy Journey a Extreme zahŕňajú napríklad zadnú parkovaciu kameru, predné hmlové svetlomety, automatickú 1-zónovú klímu, hands-free kartu pre bezkľúčový prístup a štartovanie, indukčnú nabíjačku či multimediálny systém s 10-palcovou obrazovkou a 6 reproduktormi.

Doplnková výbava je tvorená paketmi. Paket Winter s vyhrievaním predných sedadiel a volantu stojí 300 eur, Paket Parkovanie s prednými, bočnými a zadnými parkovacími senzormi, kamerovým systémom Multiview a systémom sledovania mŕtveho uhla stojí 500 eur a Paket Technológie s navigáciou, indukčnou nabíjačkou a elektronickou parkovacou brzdou stojí 550 eur.

Foto: Dacia
Zopár praktických prvkov

Predné a zadné spodné nárazníky nie sú lakované. Skutočnosť, že sa nepoužíva žiadna
farba, je výhodná nielen pre životné prostredie, ale aj pre zákazníkov: nárazníky nikdy
nestratia svoju pôvodnú farbu, a to ani v prípade poškriabania alebo odretia.
Chrániče bočných prahov, chrániče podbehov kolies, trojuholníky predného nárazníka,
predné a zadné nárazníky a lišty zadného nárazníka sú vyrobené z nového
robustného materiálu, ktorý navrhli inžinieri značky Dacia a chemická spoločnosť
LyondellBasell: Starkle. Materiál Starkle, ktorý bol predstavený na koncepčnom
vozidle Manifesto, obsahuje až 20 % recyklovaného materiálu. Výsledkom tohto zloženia sú biele častice vytvárajúce škvrnitý efekt, ktorý chcela Dacia zvýrazniť tým, že sa vyhla
použitiu akejkoľvek ďalšej farby.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Dacia
Predchádzajúci článokNa bývalom vojenskom letisku učia, ako prežiť ozbrojený útok
Nasledujúci článokFinále Auto Roka Slovensko sa blíži