Domov SPRÁVY News Ford privezie do Európy šialenosť, vychýrené superšporty sa musia triasť

Ford privezie do Európy šialenosť, vychýrené superšporty sa musia triasť

Foto: Ford

Ford oficiálne potvrdil, že na európskych trhoch ešte tento rok začne predávať Mustang GTD.

Ide o najodvážnejší, najvýkonnejší a najrýchlejší cestný Mustang aký kedy Ford sériovo vyrábal. Napriek cene vyššej než 300-tisíc dolárov sa na domácom trhu dočkal veľmi silnej odozvy, pretože vo Forde už stihli napočítať vyše 7500 objednávok. Teraz Ford vyhlásil, že tento model začne ponúkať aj v Európe, pričom oficiálnu premiéru absolvuje na pretekoch 24 hodín Le Mans. Po nich sa vydá na testovanie po európskych cestách, aby technici vyladili a prispôsobili jeho podvozok náročnejším európskym podmienkam a zároveň ho pripravili na ostré kolo na Nordschleife, kam sa Mustang GTD chystá koncom tohto roka. Vo Forde si veria, očakávajú čas pod 7 minút na kolo, čo by znamenalo, že Mustang GTD bude hrať minimálne ligu Ferrari 296 GTB alebo Porsche 918 Spyder, ak teda nebude ešte rýchlejší.

Ford Mustang GTD
Foto: Ford
Na okruhu ako doma

Ford Mustang GTD sa objaví aj na ďalších významných motoristických podujatiach v Európe. Diváci ho uvidia na 24-hodinovke v Spa aj na Festivale rýchlosti v Goodwoode. Ford už čoskoro otvorí možnosť objednania si vozidla aj pre európskych záujemcov. V USA každý štvrtý objednávateľ má doma už minimálne jeden Mustang a množstvo zákazníkov pochádza z prostredia motoristického športu.

Ford Mustang GTD
Foto: Ford

Ak by sme chceli celý popis modelu Mustang GTD veľmi zjednodušiť, stačí napísať, že ide o civilnú verziu modelu GT3, ktorý sa predstaví na spomínaných vytrvalostných pretekoch. Mustang GTD tak má nainštalované aktívne zadné krídlo, kryt podvozku z uhlíkových vlákien a hydraulicky ovládané predné klapky. Mnoho dielov karosérie je vyrobených z karbónu. Kované disky kolies majú veľkosť 20 palcov a obávajú pneumatiky so šírkou 325 mm vpredu a 345 mm vzadu.

Foto: Ford
Transaxle

GTD príde s odlišnou koncepciou ako štandardný Mustang. Inžinieri sa rozhodli pre tzv. koncepciu transaxle. To znamená uloženie motora vpredu a prevodovky vzadu. Cieľom bolo lepšie váhové rozloženie. To, samozrejme, ukrojilo z objemu batožinového priestoru, ale tak ten snáď v tomto prípade nebude až tak podstatný. V štandardnej výbave nájdeme karbón-keramické brzdy a zadné zavesenie typu push-rod. Pod kapotou sa nachádza benzínový osemvalec s kompresorom, celkovým objemom 5,2 litra a výkonom cez 800 koní (detailné európske špecifikácie Ford zatiaľ nezverejnil).

Ford Mustang GTD
Foto: Ford
Výzva šéfa

Z nového Mustangu bol nadšený aj Jim Farley, CEO značky Ford, ktorý krátko po oficiálnom predstavení modelu postal štipľavý odkaz ostatným šéfom automobiliek. „Toto je naša spoločnosť, hádžeme rukavicu a hovoríme: Poďte si po ňu! Je nám potešením dať všetkým ostatným na vedomie túto správu. Odjazdím čas na ktoromkoľvek okruhu v novom Mustangu GTD proti ktorémukoľvek inému šéfovi automobilky v jeho najlepšom cestnom vozidle.“ V prípade mnohých by mohli tieto slová vyznieť ako silácke reči, no Jim Farley to myslí rozhodne vážne. Je známy tým, že má rád pretekanie a jazdu na okruhu všeobecne.

The First-Ever Ford Mustang GTD | Ford

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 61

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Ford
Predchádzajúci článokVyskúšali sme SUV s najnovším mild-hybridným trojvalcom, v meste jazdí za… to VÁŽNE?
Nasledujúci článokPocta legende menom Type 55. Bugatti ukázalo jednokusovú limitku