Domov News Nová Audi A1, vyzerá ako Fabia či Polo?!

Nová Audi A1, vyzerá ako Fabia či Polo?!

Static photo Colour: Chronos Grey

Úprimne, nová Audi A1 40 TFSI vyzerá naozaj dobre. Je to vlastne Polo s lepším dizajnom a aj interiér tomu zodpovedá. Nemci sa však nevzdali myšlienky malého športového auta s veľkou hnacou silou a plánujú spustiť výrobu nového modelu S1 Sportback už v roku 2019.

Druhá generácia modelu A1 dorazí v novembri tohto roka s cieľom získať nových zákazníkov. Najmenší model v rade Audi získal dávku športového dizajnu, pričom priznáva vplyv značky Quattro, čo môžeme vidieť na prednej maske s rámom a na troch štrbinách kapoty, ktoré odkazujú na pôvodnú štvrkolku z roku 1984.

Rovnako ako jej koncernový súrodenci bude na platforme Volkswagen MQB A0, Volkswagen Polo a SEAT Ibiza. Nová A1 sa bude vyrábať výhradne v päťdverovej verzii, čo si vďaka rozšíreným rozmerom (meria teraz 4 metre na dĺžku) všimnú aj spolucestujúci. Auto má tak na svoje rozmery pohodlný priestor v kabíne. Navyše kufor bude mať až 335 L.

Výkon zabezpečí preplňovaný motor TFSI bez ponúknutia nafty. K dispozícii bude 1,0-litrový, 1,5-litrový a 2,0-litrový štvorvalcový motor s objemom od 94 až 197 koní. Štandardnou výbavou sa stane 6-stupňový manuál a 7-stupňová prevodovka bude súčasťou voliteľnej výbavy. Oproti tomu S1 s pohonom všetkých kolies ponúkne až 250 koní.

V základe má vozidlo 10,25-palcový digitálny prístrojový panel a multifunkčný volant. S výnimkou modelu ,,social packet“ sú zvyšné A1 vybavené aj stredovou konzolou s 8,8-palcovým displejom. Tá obsahuje systém MMI, ktorý je vybavený technológiou rozpoznávania rukopisu, získanou z A8.

Navyše, A1 bude mať aj rad pomocných funkcií ako asistent vodiča, vrátane technológie založenej na rozpoznávaní radarov. Tento systém dokáže rozpoznať autá, cyklistov a chodcov, a to aj za hmly. Rovnaká radarová technológia poskytuje prispôsobenie rýchlosti tempomatu, ktorý pracuje aj nad 130 km/h. Vozidlo je k dispozícii aj s reverznou kamerou, parkovacími senzormi a automatickým parkovacím systémom.

Informácia pochádza z britského časopisu Autocar, ktorí hovorí, že doposiaľ sa S1 zasekla pred schválením do výrobného procesu. Takže je celkom zvláštne, ako to chcú všetko za rok pripraviť a stihnúť. Preto sme hľadali sekundárny zdroj, a to Auto Express. Ten tvrdí, že S1 má byť naozaj už v roku 2019 v predaji, takže informácie musia byť prediskutované v Audi.

Audi má tak možnosť urobiť to, o čo sa snažia mnohí ďalší výrobcovia. Dodržať termín a uviesť auto načas. Vývoj S1 predsa len nie je taký jednoduchý ako ladenie 2-litrového motora s turbom pre väčší výkon.

A čo by to bolo za S1 bez quattra. Quattro AWD bude opäť použité na udržanie všetkej tej sily na ceste. Problémom je, že zadné zavesenie bude musieť byť kompletne prepracované tak, aby zodpovedalo rozdielu, niečo na štýl Haldexu. Veď v koncerne sú všetky ,,obyčajné“ modely postavene na platforme MQB FWD: Polo, Ibiza a Arona.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!