Kontroverzná novinka od Mladoboleslavkej automobilky Škoda, ktorá je od roku 1994 súčasťou Volkswagen Group, vyvoláva už od samotného predstavenia modelu veľmi zmiešané pocity. Pre tých komu nebolo auto doposiaľ predstavené môžeme zhrnúť, že ide o prvé vozidlo kategórie „Sport Utility Vehicle“ v skratke SUV, od Škody.

Škoda síce auto predstavuje Kodiaq ako „prémiový“ s čím však nemôžeme súhlasiť. Exteriér auta zaujme plne LED-kovými svetlami, veľkou maskou a zaujímavou svetlou výškou a dizajnom, avšak ten sa veľmi podobá s modelom Q7 od AUDI. Len pre informáciu exteriér auta navrhoval slovenský automobilový dizajnér Jozef Kabaň.

Interiér auta váš však neohromí, Škoda sa tu vôbec nesnažila a použila len existujúce prvky, ktoré nájdeme v Octáviach, dokonca aj vo Fábiach. Palubná doska má od prémiového vozidla skutočne na hony daľeko, mäkčené plasty sú snáď už znakom škodováckych áut, kvalita materiálov je taktiež priémerná. Volant, budíky a stredový panel sa nevymyká ničomu čo už poznáme a nebyť vyššieho posedu kvôli výške auta, po chvíľke v aute by ste nevedeli či sedíte v Kodiaqu alebo Octávií. Priestor na sedenie sa v aute nájde, či už na mieste vodiča a spolujazdca alebo na sedadlách za nimi. Škoda prichádza na trh hneď s 2 prevedeniami a to 5 a 7 miestne.  V prvom prípade dostanete 5 miestne vozidlo s 720 litrami batožinového priestoru a 2065 litrov pri sklopení zadných sedadiel. Pri 7 miestnej verzií je to 270 litrový batožinový priestor, 630 litrov pri sklopení 3. radu sedadiel a 2005 litrov pri sklopení 3. aj 2. rady sedadiel. Sedadlá sú avšak veľmi variabilné a každý si nájde svoju polohu.

Škoda klasicky dáva na výber zo širokého spektra výbavy a doplnkovej výbavy, avšak za všetko si priplatíme. Novinkou v katalógu je funkcia Škoda Connect, ktorá umožňuje prepojenie s vašim smartphonom a informuje vás tak o jazde a ďalších informáciach. V ponuke nechýba virtuálny pedál na otvorenie kufra, troj-zónová klimatizácia, adaptívny tempomat či množstvo asistenčných funkcií.

5 aj 7miestna verzia majú zhodné rozmery a to, 4697mm dĺžka, 2087mm šírka a 1676mm výška.
Svetlá výška automobilu je 187mm.

Dostupné motorizácie nás veľmi sklamali, na výber sú celkovo 4 motory:
1.4 TSI s výkonom 110kW/147 koní
2.0 TSI s výkonom 132kW/177 koní
2.0 TDI s výkonom 110kW/147 koní
2.0 TDI s výkonom 140kW/187 koní

Na náš vkus sa pre SUV vozidlá tieto motory, až na 2.0 TDI 140Kw, vôbec nehodia a volili by sme objemnejšie verzie.

Na výber je taktiež z prevodoviek a to 6 stupňového automatu a manuálnu a 7 stupňového automatu.
Je potreba doplniť, že pohon 4×4 nieje zahrnutý v základnom balíčku a treba si zaňho priplatiť, samozrejme je v dostupnosti ku každej motorizácií.

Základny model, ale naozaj, že základny začína na cene 21 690€ ! Avšak za model na najvyššej možnej výbave zaplatíte okolo 50 000€ !

Porovnanie cien u konkurencie.

AUDI Q7 3.0 TDI 8st. automat 160kw/218koní 59 100€
BMW X5 2.5 d 8st. automat 170kW/231koní 57 700€
VW Touareg 3.0 TDI 8st. automat 150kW/204koní 49 250€
Volvo XC90 D4 8st. automat 140kW/187koní 51 000€
Hyundai Grand SF 2.2 CRDi 6st. automat 147kW/200koní 49 990€
Ford Edge 2.0 TDCi D BiT 6st. automat 154kW/210koní 48 990€
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 6st. manuál 110kW/147koní 36 490€
Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 8st. automat 110kW/147koní 32 900€
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 9st. automat 118kW/160koní 32 540€
Nissan X-Trail 2.0 dCi 8st. automat 132kW/177koní 30 250€

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSHOT – Range Rover Sport HSE SDV6 3.0
Nasledujúci článokKoncerny v automobilovom priemysle