Ak ste pravý petrolhead, tak vám štyri valce pod kapotou zrejme nebudú stačiť. Ak ste petrolhead, ktorý k svojmu životu (či už zo súkromných alebo pracovných dôvodov) potrebuje pick-up, vaše túžby pravdepodobne nenaplní jediné auto. No zmeniť by to mohol Mercedes X V8.

Nebolo to až tak dávno, čo Mercedes predstavil svoj prvý pick-up, ktorému dal príznačný názov trieda X. Na auto sa hneď zniesla vlna kritiky a súčasná motorová paleta tomu veľmi nepomáha. No v Štuttgarte sa možno chystajú veľké veci. Dostane Mercedes X V8?

Ak sa na vec pozrieme triezvo, vyhliadka luxusného európskeho pickupu s dvoma turbami prepĺňanou V8 pod kapotou zrejme ostane len zbožným prianím. No na druhej strane, vedúci inžinierskeho tímu triedy X, Frank Schumacher, povedal pre austrálsky portál Drive, že trieda X s V8 pod kapotou nie je nemožná.

“Ak si zákazníci budú priať viac výkonu, tak budeme reagovať na priania zákazníkov. Ak sa ozvú hlasy, že trieda X potrebuje mať V8, pravdepodobne dostane V8. No všetko to závisí od požiadaviek zákazníkov. Jediným obmedzením môže byť nedostatok miesta v motorovom priestore, no do triedy X sa zmesí aj šesťlitrová V12. Tú však v pláne nemáme,” povedal v rozhovore Schumacher.

Zdôraznil, že vysokovýkonné úžitkové vozidlá idú zvyčajne na odbyt výhradne na severoamerickom trhu. Dodal, že ak by sa dopyt zákazníkov dostatočne zvýšil na to, aby bol vývoj rentabilný, trieda X by aj tak nedostala AMG verziu. Namiesto toho by jej musela stačiť civilná verzia V8 s výkonom približne 450 koní.

V súčasnej dobe sa trieda X ponúka výhradne so štvorvalcami 220d a 250d. Slabší z dvojice má výkon 120 kW (163 k) a silnejší 140 kW (190 k). K ním by neskôr v tomto roku mal pribudnúť aj vidlicový naftový šesťvalec s označením 350d. Či to ale bude pre zákazníkov stačiť, ukáže až čas.

Zdroje: carthrottlestartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJe praktickejšie SUV alebo MPV?
Nasledujúci článokNový Peugeot Partner prináša malú revolúciu