Úžitkové vozidlá majú okrem dopravnej funkcie aj funkciu nositeľa imidžu svojho majiteľa. Jedným z najpredávanejších áut v segmente je Peugeot Partner. Jeho najnovšia generácia prišla s malou dizajnovou revolúciou. A to najväčšie prekvapenie sa ukrýva po otvorení dverí.

„Nový model Peugeot Partner nadväzuje na 20-ročnú históriu odolnosti a kvality, ktorú potvrdili aj nároční užívatelia. Po úspešných predstaveniach SUV modelov Peugeot 2008, 3008 a 5008 a po predstavení nového modelu Peugeot Rifter sme mali rovnakú ambíciu aj s naším úžitkovým vozidlom. Prísť na trh s inovatívnou a bezkonkurenčnou výbavou. Preto sa štandardnou výbavou nového modelu Peugeot Partner stane náš ikonický a klientmi obľúbený prvok Peugeot i-Cockpit. Toto špičkové a oceňované vozidlo poskytne dokonalý mix všestrannosti a potešenia,“ povedal na adresu nového Partnera Jean-Philippe IMPARATO, výkonný riaditeľ značky Peugeot.

Dizajn

Predná časť je elegantná, moderná a robustná so znakom leva v strede vertikálne spracovanej mriežky chladiča, čo umocňuje výrazný vzhľad predných svetlometov. Z profilu je to zasa typický partner: krátka kapota, vysoká línia okien a krátke previsy. Zadnej časti dominuje hranatý nárazník, ktorý upriamuje pozornosť na spodnú časť vozidla a poskytuje optimálnu ochranu. Veľké výklopné dvere podčiarkujú robustnosť vozidla a vytvárajú extra ochranu pred odcudzením tovaru. Na požiadanie sa dodávajú aj krídlové dvere.

Dizajn interiéru je zrejme najväčším prekvapením. Po novom prístrojovej doske dominuje pre Peugeot typické rozhranie i-Cockpit, ktoré pomáha vodičovi, aby sa plne koncentroval na cestu a užíval si intuitívny a dynamický zážitok z jazdy. Myslelo sa aj na jednoduchú údržbu vozidla, k čomu v niektorých verziách prispievajú aj štandardne dodávané gumené rohože.

 

Peugeot Partner bude dostupný v mnohých verziách. Krátka verzia dosahuje dĺžku 4,40 m a rázvor 2 785 mm, užitočné zaťaženie do 1 000 kg a objem nákladového priestoru 3,3 až 3,8 m3, do ktorého možnonaložiť objekty s dĺžkou až do 3 090 mm. Pre tých, ktorí potrebujú prevážať ešte dlhšie predmety, je k dispozícii verzia s asymetrickými zadnými dvojkrídlovými dverami s praktickou výklopnou zadnou časťou strechy. Výklopná strecha umožňuje prevoz predmetov s hmotnosťou do 100 kg uložených naprieč bez toho, aby sa museli otvárať zadné dvere. Prístup zlepšujú aj na požiadanie dodávané posuvné bočné dvere.

Verzia XL s dĺžkou 4,75 m, rázvorom 2 975 mm a objemom nákladového priestoru až do 4,4 m3, do ktorej sa zmestia predmety s dĺžkou až do 3 440 mm. Ďalšou veľkou výhodou je aj nízka nakladacia hrana umiestnená vo výške iba 557 mm, čo uľahčuje nakladanie rozmerných predmetov. Medzi vnútornými blatníkmi je dosť miesta na to, aby vysokozdvižný vozík naložil dve euro palety.

Všestranná variabilita

Pri vývoji sa myslelo aj na bezpečnosť. Na podlahe sa nachádza šesť kotviacich bodov, ďalšie štyri v strede výšky nákladového priestoru sa dodávajú na požiadanie. Vďaka nim zostane náklad stále na svojom mieste. Nakladací priestor je za každých okolností ľahko využiteľný a medzi jeho prednosti patria aj 12V zásuvka a výkonné osvetlenie so 6 LED s výkonom 237 lm. Novinkou bude aj možnosť variabilného sedenia Multiflex s nasledovnými možnosťami:

  • Traja ľudia sediaci vpredu.
  • Zvýšená strecha so zväčšením nákladového priestoru o 400 dm3, s užitočnou dĺžkou 3 m v krátkej a až 3,35 m v dlhej verzii. Vďaka sklopnému sedadlu predného krajného spolujazdca sa ešte stále môžu prevážať dve osoby.
  • Prevoz dlhých objektov vďaka možnosti vyklápať sedadlo spolujazdca.
  • Mobilná kancelária vďaka písaciemu stolíku integrovanému do sklápacieho operadla stredného sedadla. Stolík sa môže naklopiť na stranu vodiča aj spolujazdca.
  • Uzamykací odkladací priestor pod stredným sedadlom.

V interiéri je navyše k dispozícii 113 dm3 odkladacích priestorov na rôzne drobnosti a ďalšie predmety, ktoré užívatelia nevyhnutne potrebujú k svojej práci.

Motory

Honbe za znižovaním emisií sa nevyhol ani Peugeot. Kľúčovým v prípade Partnera bolo zníženie hmotnosti. K dispozícii budú ako zážihové, tak aj vznetové motory.

Benzínové motory obsahujú dve verzie pohonnej jednotky 1,2 PureTech:

  • PureTech 130 S&S s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8 (dostupný od 2019),
  • PureTech 110 S&S s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou.

V ponuke sú aj tri naftové motory:

  • BlueHDi 130 S&S s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou alebo s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8
  • BlueHDi 100 S&S s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou
  • BlueHDi 75 s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou.

Všetky verzie, ako benzínové, tak aj naftové, sú vybavené filtrom pevných častíc.

Nové verzie

Nový Partner sa bude ponúkať s dvoma verziami určenými pre špecifické využitie.

Grip, verzia, ktorá je pripravená na zdolávanie náročnejších terénov s ťažším nákladom, pričom stále poskytuje miesto na sedenie pre tri osoby. Do výbavy patria prvky ako:

  • Vyššia svetlá výška
  • Väčšie kolesá a pneumatiky Mud & Snow
  • Advanced Grip Control
  • Tri sedadlá vpredu
  • Plastová ochrana podvozka
  • Užitočné zaťaženie 1 000 kg
  • Dodatočné osvetlenie nákladového priestoru
  • Rezervné koleso

Asphalt bol navrhnutý pre užívateľov, ktorí najazdia mnoho kilometrov, trávia za volantom mnoho hodín, a ktorí sa zameriavajú predovšetkým na komfort a bezpečnosť. Do výbavy patria prvky ako:

  • Vylepšené odhlučnenie na úplnej špičke segmentu
  • Komfortné sedadlá
  • Surround Rear Vision
  • Elektronická parkovacia brzda
  • Rádio Connected s 8-palcovou dotykovou obrazovkou
  • Tempomat a obmedzovač rýchlosti
  • Dažďový a svetelný snímač
  • Manuálna klimatizácia

Tieto verzie sa dajú rozšíriť o všetky prvky dodávané na želanie, aby tak vyhoveli všetkým požiadavkám užívateľov.K dispozícii široká paleta možností prestavieb: záchranné a asistenčné vozidlá, špeciálne vozidlá pre stavebný priemysel, valníky, vozidlá s pohonom 4×4 a mnohé ďalšie. Nový Partner bude v predaji od novembra 2018.

Zdroje: Peugeotstartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJPeugeot
Predchádzajúci článokDostane pick-up Mercedes X V8? Podľa Mercedesu to nie je vylúčené!
Nasledujúci článokAudi SQ8 testujú na Nürburgringu! Jeden “detail” však zarazí…