To, že BMW M5 modelovej rady F90 je skvelé auto, už vieme. Čo sa však s týmto monštrom stane, ak sa dostane k nemeckému úpravcovi Manhart? Vznikne ešte šialenejšia verzia..

Z rôznych videí a recenzií už dobre vieme, že BMW M5 F90 je naozaj fascinujúcim autom. Nemecký úpravca Manhart si však povedal, prečo nezdokonaliť a nepriniesť tak lepšiu verziu F90? Ako sme už u tejto spoločnosti, tak svojim autám dáva aj zaujímavé a vlastné označenie. MH5 700 znie meno novinky, ktorá má zvýšený výkon, karbónové časti na unikátnych miestach, ktoré vytvárajú pomyselné sympózium dokonalosti.

Pod kapotou sa ukrýva dobre známa 4,4-litrová V8 z modelov X a M. Manhart však pridal vlastnú riadiacu jednotku označenú ako Mhronik. Výsledok je doslova dychberúci. Namiesto pôvodných 600 koní, ktoré má klasická M5 totiž MH700 bude produkovať enormných 723 koní a maximálny krútiaci moment 870 N.m. Jedná sa tak o nárast 123 koní! Ak sa nad tým zamyslíme, môže to v nás evokovať, že sa jedná o nedosiahnuteěný výkon.

M5 F90 vo všeobecnosti nie je tiché auto, nie to ešte s úpravami. To, čo vychádza z výfukového potrubia MH5 700 je priam oáza blaženosti a pri studenom štarte táto novinka doslova kričí a ak počkáte, dočkáte sa bublotania a praskania. MH5 sa dokáže správať aj kultivovane a dokáže si zachovať diskrétny charakter sériového auta. Tento markantný rozdiel je výsledkom aplikovania špeciálneho výfukového systému Manhart z nehrdzavejúcej ocele.

Manhart k dynamickejšiemu a športovejšiemu looku dopomohol sadou pružín značky KW, ktoré auto poslali o 20 mm nižšie. Vďaka tomu je s autom lepšia ovládateľnosť a drží lepšie na vozovke. M5 F90 síce pôsobí mohutne a ťažkopádne, no túto hmotnosť nemá problém roznosiť po celej dĺžke asfaltu. MH5 je obutá na obrovských 21″ hliníkových kolesách Manhart Concave One, ktoré sú odeté do čiernej farby, aby ladili s karosériou.

To najdôležitejšie (čo MH5 700 ukrýva pod kapotou) už vieme, ale aj samotný exteriér stojí za zmienku. Čiastočne to môže byť spôsobené čiernou farbou s matnými zlatými detailmi, ktoré sa šíria po celej línii auta. Tieto “gold touches” zvýrazňujú ako prednú, tak aj zadnú časť auta. Najväčší exteriérový rozdiel však iba prichádza. Vidíme nový predný spojler, ktorý auto opticky posiela ešte nižšie k zemi. Nárazník je doplnený aj o výrezy, ktoré sú známe z modelu MHX6 800.

Zmeny v interiéri sú len málo viditeľné. Pasažierov zaujmú hlavne nové koberčeky s vyšívkou Manhart a volant je taktiež oemblovaný logom úpravcu. “Stále pracujeme na zmenách, ktoré by sme mohli aplikovať do oblasti dizajnu pre novú M5 aby zaujala väčšie spektrum ľudí” nechal sa počuť Christoph Erfurt, generálny riaditeľ spoločnosti Manhart.

Manhart MH5 700 tak kombinuje luxus F90 a nasadenie reálneho superauta. Tento model tak je najlepšou voľbou pre toho, kto chce od auta získať to najlepšie.

 

Zdroj: ManhartPerformance | startstop