Kórejská automobilka Hyundai potvrdila, že aktuálne prebieha posledné štádium vývoja ďalšieho modelu, ktorý sa pripojí k rozširujúcemu sa radu vysokovýkonných vozidiel nosiacich logo N: i30 Fastback N.

Prototypové testovanie nového i30 Fastback N je v plnom prúde vrátane rozsiahlych skúšok na rôznych povrchoch európskych ciest. Hyundai novinku testuje aj na legendárnej Nordschleife na nemeckom Nürburgringu. Práve na najslávnejšom okruhu má automobilka vlastné technickétestovacie centrum. Na testovanie výkonnosti a spoľahlivosti sa využíva nielen táto trať, ale aj verejné cesty v regióne, čo pomáha pri príprave tretieho modelu N – po i30 N vo verzii hatchback a Veloster N.

“i30 Fastback, ktorý bol uvedený do predaja na konci roka 2017, je jediným päťdverovým kupé vo svojom segmente,” tvrdí kórejská automobilka. Nový model i30 Fastback N má posunúť úspešný model na ďalšiu úroveň. “Bude stavať na sofistikovanom dizajne pôvodného modelu a skombinuje ho s charakteristickými tep-zvyšujúcimi prvkami svojho súrodenca s piatimi dverami i30 N,” dopĺňa Hyundai.

Viac informácií o novom i30 Fastback N sa dozvieme neskôr v tomto roku. Aktuálny Hyundai i30 N prichádza v dvoch výkonových verziách. Obe poháňa štvorvalcový benzínový motor s objemom 2,0 litra ,označený ako T-GDi. Slabší z dvojice dosahuje výkon 250 koní, silnejší s prívlastkom Performance Package ponúka ešte o 25 koní viac. V oboch prípadoch pohon na predné kolesá prenáša 6-stupňová manuálna prevodovka.

Interiéru i30 N hatchback dominujú športové sedadlá a ďalšie detaily, ktoré upozorňujú na to, že nesedíte v obyčajnom Hyundai i30, ale práve vo vrcholovom s označením N. To, mimochodom, odkazuje na vývojové a výskumné stredisko Namyang.

 

Nedávno sme testovali Hyundai i30 Fastback s aktuálne najvýkonnejším benzínovým štvorvalcom 1,4 T-GDi s výkonom 103 kW (140 k). Podľa nás ide o najkrajší liftback, ktorý je aktuálne na trhu. 🙂

Najkrajší liftback Hyundai i30 Fastback – TEST

Aj špičkový model i30 N sme mali na redakčný test. Hoci išlo len o slabšiu výkonovú verziu s 250 kobylami pod kapotou, ide o skutočný hothatch!

TEST – Hyundai i30N

Zdroje: Hyundai | startstop.sk