Prvky z Lamborghini Miura Jota a najrýchlejšie kolo na okruhu Nürburgring v čase šesť minút a 44,97 sekundy. Toto sú špecifiká vrcholnej verzie Lamborghini Aventador SVJ.

Prednedávnom sme Vás informovali o tom, že severná slučka Nürburgringu má nového kráľa. Lamborghini Aventador SVJ však zelené peklo zdolal ešte v maskovanom kabáte. Teraz sa však na akcii The Quali v americkom Monterey odhalil svetu oficiálne. Poznáme tak všetky špecifiká a detaily tohto zúrivého býka.

Pod kapotou sa nadalej ukrýva 6,5-litrový dvanásťvalec známy  z modelu Aventador S. Bol však vylepšený a posilnený o 30 koní. Celkový výkon tak činí 566 kW (770 koní). Maximálny krútiaci moment sa zdvihol taktiež o 30 N.m. na finálnych 720 Nm. Pohonný agregát je však naďalej spriahnutý so sedemstupňovou sekvenčnou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies.

Celková hmotnosť Aventadoru SVJ je 1 525 kg. Talianskym inžinierom sa takisto podarilo upraviť aj pomer výkonu a váhy, ktorá je 1,98 kilogramu na jednu konskú silu. Aj vďaka redukcii váhy dokáže tento automobil akcelerovať z pokoja na 100 km/h v priebehu 2,8 sekundy a ďalej svišťať môže až do 350 km/h.

Azda najdôležitejšou novinkou Aventadoru Super Veloce Jota je prepracovaná aerodynamika, vďaka ktorej sa novinke oproti svojmu predchodcovi Aventadoru SV podarilo zvýšiť prítlak na oboch nápravách až o neuveriteľných 40%. Aj toto je jeden z aspektov, vďaka ktorému sa podaril stanoviť rýchlostný rekord v Zelenom pekle na 6 minút a 44,97 sekundy.

Automobil svojim označením vzdáva hold svojim slávnym predchodcom, ktorými boli Diablo Super Veloce a Miura Jota. Postriehnuť to môžeme na patentovaných aerodynamických prvkoch Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA), ktorého súčasťami sú nie len prepracovaný predok s aktívnymi klapkami ale aj aktívne zadné krídlo pozostávajúce z karbónových vlákien. Tento systém sa po prvý krát ukázal na Huracáne Performante, no čo sa týka Aventadoru SVJ, tak uňho bol vylepšený. Tento systém tak vylepšuje prítlak a prúdenie vzduchu od závislosti na jeho potrebe.

Upravený bol taktiež podvozok pre lepšiu priľnavosť. Súčasťou sú magneticko-reologické tlmiče alebo natáčaná zadná náprava, ktorá dopomáha k lepšej stabilite vo vysokých rýchlostiach a manévrovateľnosť v nižších. Prekopané bolo taktiež aj dynamické riadenie. Automobil je štandardne obutý na pneumatikách Pirelli P Zero Corsa. Alternatívou môžu byť pneumatiky Pirelli P Tero Trofeo R. S nimi môžete vyjsť aj na cestnú komunikáciu.

Vzhľad môže byť však konfigurovateľný vďaka individuálnemu programu Ad Personam. Na premiéru zavítala edícia SVJ 63, ktorá poukazuje na rok založenia automobilky. Ak Vás parametre zaujali, tak by ste si mali švihnúť, lebo automobilka postaví iba 900 exemplárov Aventadoru SVJ. Európska cena je stanovená na 349 116 € bez DPH.

Zdroje: Lamborghini | startstop.sk