Model Lada 4×4, predtým známy ako Niva, sa predstavil na tohtoročnom autosalóne v Moskve. Patrí medzi nekompromisné off-roady podobne ako Land Rover Defender a má podobnú úlohu vo firme ako robustný talizman pre ruského výrobcu automobilov.

Niva sa začala vyrábať v roku 1977 uvedením 3-dverového modelu s 1,6-litrovým motorom. O 41 rokov neskôr môžeme byť svedkami znovuzrodenia tohto neskutočne odolného vozidla. Dizajnovo sa však nový model Lada 4×4 na svojho staršieho brata podobá len okrajovo.

Model 4×4 prináša zo sebou náznaky štýlu zo súčasného sortimentu značky Lada. Jedná sa najmä o niekoľko dizajnových prvkov v štýle X inšpirovaných populárnym modelom X-Ray. Zahŕňa to napríklad prednú masku v tvare X, svetlomety v tvare X a 3D X-tvarovanie na boku vozidla.

Trojdverová Lada sedí na 21-palcových kolesách s vysokou svetlou výškou. Veď predsa, Lada by inak ani nevyzerala ako Lada! V interiéri sa nachádzajú dve veľké obrazovky pre „zábavu“. Treba predsa priniesť do klasiky niečo moderné.

Keď už hovoríme o tej modernosti – Lada 4×4 si po svojom staršom bratovi nechala iba siluetu strechy a predné smerovky umiestnené hore v kapote. Celkovo je exteriér aj interiér na Ladu trošku futuristický, to však neznamená že nezožne úspech.

Ako súčasť svojho prebiehajúceho plánu obnovy a vzkriesenia, Lada, ktorá je teraz súčasťou skupiny Renault, obnovuje svoj sortiment. Jej plány v sebe nesú uvedenie ôsmych nových modelovdeviatich faceliftov do roku 2026. Lada tiež ukázala okrem modelu Lada 4×4 v Moskve aj modely Grant, Vesta Sport, Vesta Sport CrossX-Ray.

Lada sa stala stálicou a je najobľúbenejšou automobilovou značkou v Rusku. Jej aktuálny podiel na domácom trhu je 19,4 %. Plán obnovy ruskej automobilky sa zameriava na zvýšenie tohto podielu na 20 % a tiež na zvýšenie vývozu. Aktuálne sú modely Lada dostupné v 34 krajinách. 

Pozrite si aj naše zábavné video so súčasnou Ladou 4×4!

Zaujímavosťou je, že v 90. rokoch vznikol nástupca populárneho ruského off-roadu, ale kvôli finančným problémom nakoniec projekt s označením VAZ 2123 dotiahol do konca Chevrolet. AvtoVAZ mu vtedy nechal aj práva na používanie názvu Niva. Ruská klasika sa tak musela premenovať na Ladu 4×4.

Zdroje: Lada | startstop.sk