Ofenzíva športových modelov z Kórey pokračuje. Kia okrem shooting brake verzie s názvom ProCeed prišla s ďalšou športovo strihnutou novinkou – Ceed GT. Tá má dostať najvýkonnejší turbobenzínový motor, aký kedy v modelovom rade Ceed bol.

Kia sa rozhodla zaútočiť na automobilový trh pomerne agresívnym spôsobom. Hoci bola nová generácia modelu Ceed predstavená len nedávno, Kia v podstate od začiatku rozširuje modelový rad o ďalšie zaujímavé verzie. Kým včera sme písali o zaujímavom shooting brake s názvom ProCeed, dnes sa pozrieme, čo nové prinesie kórejský warm hatch Ceed GT.

Na úvod je treba hneď povedať, že Ceed GT nebude práve na úrovni koncernového Hyundai i30N, preto ho nenazývame hothatch, ale len warm hatch. Koniec koncov, sám výkonný riaditeľ európskej divízie značky, Emilio Herrera, to potvrdil slovami: “Nový Ceed GT má zaujať jedinečnú pozíciu v segmente stredne veľkých motorových vozidiel a nie je jeho úlohou hnať sa za najvyššou rýchlosťou, alebo za najrýchlejšou akceleráciou. Ponúka väčšiu agilitu a priľnavosť na kľukatých cestách, maximálnu sebadôveru a komfort pri jazde a rýchlo reagujúci charakter turbom prepĺňaného benzínového motora, ktorý je dokonale prispôsobený európskym vkusom.”

No napriek tomu ponúkne Ceed GT veľmi slušné parametre. Športovejšia verzia bude k dispozícii pre karosériu hatchback a shooting brake, do obyčajného kombíku sa teda nedostane.

Hnacie ústrojenstvo

Tým najväčším lákadlom, s ktorým príde označenie GT, je v modelovom rade Ceed po prvýkrát 1,6-litrový turbobenzínový motor označený T-GDi, ktorý dosahuje výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 265 Nm. Ten bude dostupný v spektre otáčok už od 1.500 až do 4.500. Kia sa pozrela aj na zvukový prejav motoru, ktorý je umocnený výfukovými klapkami a, ako je už dnes zvykom, do určitej miery bude aj umelo podfarbený elektronickým generátorom zvuku. K dispozícii bude v štandarde 6-stupňová manuálna prevodovka, za príplatok aj voliteľná 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka. Zaujímavosťou je napríklad ovládač jazdných režimov Drive Mode Select, ktorým bude možné upravovať posilňovač riadenia či odozvu motora a dvojspojkovej automatickej prevodovky.

Motor však nie je jedinou zmenou oproti “civilnejšej” verzii Ceed. V Kii sa pozreli aj na podvozok, za čo majú od nás palec nahor. GT je oproti obyčajnej verzii znížené o 5 milimetrov a do vienka dostalo športovejšie pružiny. V štandardne bude obúvať pneumatiky Michelin Pilot Sport 4.

Samozrejmosťou bude aj celý rád výbavových doplnkov, ktoré sú k dispozícii aj v súčasných verziách modelového radu Ceed. Za všetky spomenieme napríklad adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go, vyhrievané a ventilované sedačky vpredu, či vyhrievané čelné sklo. Ceed GT by mala byť k dispozícii v prvom štvrťroku 2019.

Zdroje: Kia | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!