BMW Group má dnes má viac ako desaťročné skúsenosti s elektrickou mobilitou a úspešne zvládla výrobu v malom, ako aj vo veľkom rozsahu.

Na výročnom stretnutí BMW AG v máji 2018, Harald Krüger, predseda správnej rady BMW Group, opísal iNext takto: „Projekt iNEXT sa stane pilierom budúcnosti, z ktorého bude profitovať nielen celá spoločnosť, ale aj všetky jej značky.“
iNEXT je odpoveďou na otázku nachádzajúcu sa priamo v centre každodennej práce v BMW Group: „Ako sa budeme prepravovať v budúcnosti?“ iNEXT intenzívne stavia na myšlienke, ktorá nadobudla prvé kontúry v roku 2007 s „i projektom“ a vyústila sa až do uvedenia BMW i3 na trh v roku 2013.

„Vízia BMW iNEXT predstavuje novú epochu radosti z jazdy,“ hovorí Harald Krüger. „Zdôrazňuje vedúcu úlohu, ktorú Nemecko zohráva v budúcnosti mobility.“

Vysoká automatizácia, žiadne emisie a úplná integrácia. Vozidlo s víziou a zameraním na budúcnosť – BMW Vision iNEXT – poskytuje hmatateľný dôkaz o tom, ako by mohlo BMW iNEXT vyzerať. „Autonómna jazda a čoraz viac rozšírená integrovanosť otvorila možnosti pre celú novú škálu skúseností a spôsobov, ako formovať jazdu. S ohľadom na tieto skutočnosti sme vytvorili z elektrického vozidla BMW Vision iNEXT mobilné prostredie zlepšujúce kvalitu života, nový „obľúbený priestor“, v ktorom môžeme byť samými sebou a oddýchnuť si.

Exteriér sa nesie v duchu modernej elegancie vyjadrenej s odvahou. Využitím veľkosti a rozmerov podľa vzoru moderného BMW kategórie SAV, sa BMW Vision iNEXT javí naozaj autoritatívne.

Vozidlo bezprostredne prenáša svoj priekopnícky charakter prostredníctvom jasne tvarovaných profilov a povrchov. Veľká, prepojená dvojitá mriežka v tvare obličiek, ikonická grafika bočného okna a povrchy s nádychom domodra v prednej časti, na boku a vzadu jasne prevzali štýl BMW i, ktorý sme už mohli vidieť na BMW i Vision Dynamics, predstavenom v roku 2017.

Vozidlo má dvoje protismerné dvere bez deliaceho B-stĺpika. Keď sú otvorené, ponúkajú pohľad na priestranný interiér a rámy odhaľujú povrchy z uhlíkových vlákien. Čierne obloženie spodných hrán prináša dojem SAV a pás v modrom odtieni je znakom toho, že vozidlo ide na elektrický pohon.

Nová filozofia zahŕňa aj nový interiér. Veľká, panoramatická strecha zalieva interiér svetlom, a tak vytvára veselú a prívetivú atmosféru. Dve samostatné sedadlá vpredu a lavica vzadu prinášajú pohodlné sedenie až pre štyroch ľudí. V interiéri je iba niekoľko jasných línií – geometria, ktorá skutočne vyzdvihuje materiály a farby do popredia. Zmes látky a dreva vytvára pocit vysokej kvality, vďaka čomu veľa prvkov pripomína nábytok.

Režimy „Boost“ a „Ease“ menia prostredie vodiča. V režime „Boost“ sú volant a displeje jasne umiestnené oproti vodičovi. Keď je aktivovaný režim „Ease“, mení sa bezprostredné prostredie vodiča: volant sa mierne oddiali a navodí pocit väčšieho priestoru. Panely displejov sa prepnú z obsahu zameraného na jazdu na režim „Exploration“, ktorý dokáže vodičovi a pasažierom navrhnúť miesta a udalosti v okolí, ktoré by ich mohli zaujímať.