Po dlhých mesiacoch, keď sa neustále objavovali fotografie odhaľujúce Audi E-Tron s okázalým maskovaním, spoločnosť konečne odhalila čisto elektronický crossover. Ani sa nemusíte pýtať, jednoducho vyzerá ako Audi.

Konkrétnejšie, je akousi zmesou vlajkovej lode Q8 a menšej Q3. Má vystužené blatníky ako z Q3 a koncové svetlá v celej šírke pripomínajú Q8. Odlišuje sa ale najmä prednou mriežkou, ktorá je masívnejšia a v striebornej farbe.

Z prototypov už ale vieme, že stredová časť mriežky je otvorená, ale je to dobre zamaskované. Na tomto vozidle totižto (logicky) nie sú žiadne koncovky výfukov. Na ich mieste sa nachádzajú horizontálne lamely. Obloženie bočných stien má ďalšie lamely, ktoré dodávajú exteriéru zaujímavý detail. Niektoré z nich sú vyrobené z hliníka, jedná sa o kapotu, dvere a zadný ,,poklop“.

Čo sa týka interiéru, je takou približnou kópiou tých, ktoré sa nachádzajú v Q8, A8 a A7. Má dve dotykové obrazovky pre infotainment – 10,1-palcová umiestnená v strednej časti a 8,6-palcová pod ňou. Prístrojový panel je sám o sebe ďalšou obrazovkou s nástrojmi Audi Virtual Cockpit. Kľúčovým rozdielom v interiéri sa stala jedinečná lakťová opierka, ktorá má prepínač na kraji. Aj vo dverách sú malé obrazovky, ktoré vlastne nahrádzajú spätné zrkadlá.

Pod pomerne konzervatívnou kožou sa nachádza oveľa radikálnejšia jednotka hnacej sústavy. E-Tron používa dva elektrické motory – jeden veľký pre zadné a jeden malý pre predné kolesá. Odhadovaný výkon automobilky je približne 355 konských síl v normálnom režime. K dispozícii je aj funkcia Overboost, ktorá môže pracovať 8 sekúnd a priniesť autu výkon až 402 konských síl.  Toto posledné číslo umožňuje E-Tronu z 0 na 100 km/h zrýchliť behom 5,5 sekundy.

V závislosti od zaťaženia auta, či už vozíkom alebo ,,karavanom“, môže E-Tron využívať len väčší zadný motor na plynulú jazdu, ale pri potrebe väčšej energie sa zapoja aj predné kolesá. V podlahe medzi motormi je umiestnená batéria a pri štarte bude k dispozícii len vo forme 95 kWh. Konečný rozsah hodnotenia EPA ešte nebol potvrdený, ale hodnotenia normy WLTP je dojazd 400 km.

Audi hovorí o tom, že E-Tron bude podporovať aj rýchle nabíjanie s výkonom 150 kW, čo mu umožní nabiť sa až na 80 percent behom 30 minút. Cestovanie by sa tak mohlo stať príjemnejším. Všetky modely E-Tron budú navyše dodávané s domácou nabíjačkou, ktorá bude pripojiteľná cez 120 V alebo 240 V elektrické zásuvky. Audi tiež tvrdí, že do roku 2019 bude postavených 500 nabíjacích staníc. Nie je ale známe, na ktorom kontinente.

Okrem batérií a motorov je E-Tron vybavený 5-zónovým nezávislým zavesením všetkých kolies. Je možné ho zdvihnúť pri terénnych jazdách a na takej jazde po diaľnici sa automaticky zníži, aby pôsobil menší odpor vzduchu a využila sa lepšia aerodynamika. Vozidlo sa taktiež môže pochváliť takmer presným rozložením hmotnosti vzadu aj vpredu.

Štandardnou výbavou sa stanú 20-palcové kolesá s pneumatikou s rozmerom 255 mm. Vozidlo bude mať aj premenlivý pomer riadenia. V jednoduchosti povedané, E-Tron bude mechanické brzdy využívať ako poslednú možnosť. Samozrejme sa jedná o stotiny sekúnd a tak bezpečnosť ohrozená nebude.

2019 Audi E-Tron: The electric SUV you've been waiting for

Čo sa týka ceny, E-Tron nebude práve najlacnejším modelom elektrifikovaných vozidiel. Vstupná verzia Premium Plus začína na úrovni 65 000 €. Dodáva sa ale dobre vybavené. 16-reproduktorov so zvukovým systémom B  & O, vyhrievanými a vetranými prednými sedadlami , panoramatické okno a hore spomínané 20-palcové kolesá žiadnu sociálku pripomínať nebudú.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNašli sme jednu z najlepších autoškôl v Bratislave!
Nasledujúci článokTest Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi: štvrtá generácia 7-miestneho SUV sa podarila!