Toyota Supra: legenda, ktorú pozná zrejme každý fanúšik automobilových hier z obdobia milénia, poprípade diváci série filmov Rýchlo a Zbesilo.

Ak ste sa poslednou dobou zaujímali o „dvojča“ BMW Z4, respektíve o Toyotu Supru 2019, zrejme ste sa dozvedeli, že výkon na kolesá bude prenášať výlučne samočinná osemstupňová prevodovka ZF. Pri spolupráci s BMW to nie je žiadne prekvapenie, ide totiž o jednu z najrýchlejších a najochotnejších prevodoviek súčasnosti. To už je však minulosť, podľa asistenta hlavného inžiniera Masayukiho Kaiho Toyota Supra bude k dispozícii aj s manuálnym šesťkvaltom. Avšak zatiaľ je všetko v rovine takej, že manuálna prevodovka bude dostupná na trhoch s pravostranným riadením.

To, či ručne radenú prevodovku v novom modeli Toyota Supra budeme môcť konfigurovať aj u nás je zatiaľ pod rúškom tajomstva. Toyota tvrdí, že sa rozhodne podľa “spätnej väzby”. Dúfame však, že odozva potencionálnych zákazníkov bude hlasná. “Spätná väzba” sa dá bohužiaľ vyložiť všelijako. Faktom však ostáva, že vývoj konfigurácie nového modelu v kombinácii s manuálnou prevodovkou je už takmer dokončený.

Vezmime si, ako veľmi sa vydarila Toyota GT86 alebo nová Mazda MX-5. Ich filozofia je síce odlišná, neponúkajú veľký motor alebo hromadu výkonu, ale obe ponúknu manuálnu prevodovku. Tá má v dnešnej dobe obrovskú hodnotu a prináša nenapodobiteľnú dávku zábavy. Veď len skúste zrátať, koľko výkonných športových áut dnes ponúka manuálnu prevodovku. O super-športových autách nehovoriac.

Preto podľa nášho názoru by bola obrovská škoda, keby nová Toyota Supra bola u nás dostupná výlučne s automatickou prevodovkou. Obzvlášť po tom, ako dostane časť DNA od nemeckej automobilky BMW čo sa týka motora a pohonu. V kombinácii s divíziou Gazoo Racing (chvíľu sa uvažovalo, že nová Supra by mohla niesť názov Gazoo), ktorá má v rámci automobilky Toyota na starosti ladenie športových modelov. Majú bohaté skúsenosti a technológie napríklad z pretekárskej kategórie LMP1, v ktorej tento rok získali titul vo vytrvalostných závodoch Le Mans.

Zdroje: Toyota | startstop.sk