Hyundai prišiel tento rok s celou plejádou noviniek. Od nového SUV Santa Fe cez ostrý i30 Fastback N až po i30 N-Line. A práve poslednému menovanému sa budeme v dnešnom článku venovať hlbšie.

Automobilka Hyundai za posledných pár rokov ukázala obrovský progres. Nejde len o rast predajov, ale aj o modelovú ofenzívu značky. Okrem toho automobilka prišla s historicky prvým hothatchom – modelom i30 N (ako Nürburgring :)). Na jeho vývoji sa podieľal bývalý manažér značky BMW, presnejšie jej ostrej divízie M, Albert Biermann. Výsledkom je hothatch, ktorý si vyslúžil chválu motoristických novinárov po celom svete. Avšak čo v prípade, že nepotrebujete 275, respektíve 250 koní, no chcete jazdiť na civilnej i30 s dušou ostrejšieho brata? Odpoveďou je Hyundai i30 N-Line.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Hoci je ostrý Hyundai i30 N s cenou začínajúcou od 27.690 eur viac než konkurencieschopným autom, je pravda, že mnoho motoristov, ktorým sa agresívnejší dizajn eNka páči, jednoducho nepotrebuje využívať plný potenciál hothatchu pri každodennom jazdení. Predsa len, 250, respektíve 275 koní v prípade Performance verzie je na automobil strednej triedy slušná dávka výkonu, ktorá nabáda k prekračovaniu maximálnej povolenej rýchlosti. 🙂 Preto Hyundai prichádza s verziou i30 N Line. Avšak ponúkne tento výbavový stupeň niečo navyše, alebo ide len o optický paket?

Agresívnejší dizajn a lá N

Dizajn je to, čo si každý všimne ako prvé. Prednýzadný nárazník si i30 N Line vypožičal priamo z N modelu, hoci tu je niekoľko rozdielov: napríklad červená linka na spodnej časti je v prípade N Line nahradená striebornou. Zaujímavosťou v dnešnom svete falošných výfukov je aj dvojitá koncovka výfuku. N Line je štandardne obuté na 18-palcových diskoch so športovými pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 s rozmerom 225/40 R18.

Rovnako aj v interiéri môžeme nájsť športové prvky, ako napríklad športovejšie tvarované sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedáku pre vodiča či športovejšie tvarovaný volant obtiahnutý kožou. Rovnako tak aj športová hlavica radiacej pákykovové pedále sú takmer na vlas totožné s tými v ostrom eNku.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

A čo výbava?

Ako je u ázijských áut zvykom, automobil si úplne podľa svojho gusta nevyskladáte. Namiesto toho si musíte zvoliť celé výbavové stupne. To je obzvlášť nepríjemné, ak si kvôli jednému konkrétnemu prvku výbavy musíte nutne priplácať aj za iné, ktoré možno nepotrebujete. Samozrejme, Hyundai ako kórejská automobilka nie je výnimkou. Avšak pri pohľade do cenníka si môžeme všimnúť, že Kórejci to s i30 N Line myslia vážne. Ponúka pomerne bohatú štandardnú výbavu a priplatiť si je možné v podstate len za dve veci: metalízu (500 €) a full LED svetlá s prisvecovaním zákrut (900 €).

Na druhej strane, v rámci štandardnej výbavy Hyundai ponúka prvky ako napríklad vyhrievané predné sedadlá spolu s vyhrievaným volantom, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, rádio s displejom s uhlopriečkou 8″ a podporou služieb Apple CarPlay a Android Auto či lepšiu audiosústavu so šiestimi reproduktormi.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

To najdôležitejšie na koniec

Dostávame sa k odpovedi na zrejme najdôležitejšiu otázku, ktorú sme položili v úvode článku. Ponúkne i30 N Line okrem vizuálnych zmien aj technické vylepšenia, vďaka ktorým si vyslúži prívlastok s písmenom N?

Nuž, Hyundai, našťastie, v prípade N Line ponúka niektoré “fíčurky”, ktoré ho stavajú niekde medzi obyčajnú civilnú i30 a ostrú i30 N. Medzi ne patrí napríklad športovo naladené pruženie, ktoré podľa slov automobilky nemá vplyv na každodenný komfort a použiteľnosť. Okrem toho N Line ponúka napríklad aj spomínané športovejšie pneumatiky či posilnené brzdy s o palec väčšími kotúčmi na prednej náprave.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pod kapotou pracuje to najsilnejšie, čo Hyundai v i30 s výnimkou i30 N ponúka – štvorvalcový turbomotor 1,4 T-GDI s výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 242 Nm, ktorý však taktiež neostal nepovšimnutý. Motor prešiel optimalizáciou s cieľom dosiahnuť lepšiu odozvu na plyn a rýchlejšie reakcie na povely vodiča. Skombinovaný je s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, respektíve podľa želania aj s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DCT so siedmimi stupňami.

V cene 18.590 eur v prípade manuálnej prevodovky, respektíve 20.440 eur v prípade rýchlej dvojspojkovej automatickej prevodovky pritom Hyundai ponúka tradičnú 5-ročnú záruku bez obmedzenia kilometrov, 5 rokov asistenčnej služby a 5 rokov zvýhodnených servisných prehliadok. Tak čo? Zaujal vás i30 N Line? Vyjadrite sa v diskusii na našom profile 🙂

Zdroje: Hyundai | startstop.sk